تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

مقایسه دوج کوین و بیبی دوج کوین؛ آیا فرزند می‌تواند جای پدرش را بگیرد؟

  • کد خبر : 118661
  • 07 خرداد 1402 - 20:22
مقایسه دوج کوین و بیبی دوج کوین؛ آیا فرزند می‌تواند جای پدرش را بگیرد؟
دوج کوین (DOGE) و بیبی دوج کوین (BABYDOGE) هر دو از میم کوین‌های محبوب بازار هستند که طی سال‌های گذشته سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. با این حال، دوج کوین و بیبی دوج از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر فرق دارند که در این مطلب، به مقایسه تفاوت‌های بین آن‌ها می‌پردازیم

افق تهران؛ از زمان آغاز به کار بیت کوین از سال ۲۰۰۹ تا کنون، ارزهای دیجیتال جدیدی وارد بازار شده‌اند که هر کدام هدف خاصی را دنبال می‌کنند. در این میان، رمز ارزهایی معروف به میم کوین (Meme Coin) که اکثرا زاده شوخی بوده و صرفا برای سرگرمی هستند نیز به دنبای کریپتو راه یافته‌اند. از جمله این میم کوین‌ها می‌توان دوج کوین و بیبی دوج کوین را نام برد که هر کدام با گسترش جامعه طرفداران خود، به‌دنبال بهبود عملکرد و آینده قیمت خود هستند.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین در ابتدا به‌عنوان یک شوخی توسط دو مهندس نرم افزار در دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۹۲) طراحی و برای لوگوی آن نیز تصویر سگی از نژاد شیبا اینوی ژاپنی انتخاب شد. اما چیزی که در ابتدای امر صرفا یک شوخی بود، اکنون به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو تبدیل شده است.

رمز ارز DOGE بخشی از این محبوبیت را مدیون حمایت‌های مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، است. برخی از طرفداران حوزه کریپتو نیز آقای ماسک را به‌خاطر حمایت‌هایش با لقب «دوج فادر (DogeFather)» صدا می‌زنند.

البته ایلان ماسک تنها حامی دوج کوین نیست. کارآفرین میلیاردر مارک کیوبن (Mark Cuban) نیز در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC گفته بود که دوج کوین «قوی‌ترین» رمز ارز برای مبادلات است. پس از صحبت‌های وی، آقای ماسک نیز در توییتی با اظهار اینکه «من هم چند وقته همین را می‌گویم»، سخنان آقای کیوبن را تایید کرد. تمام این عوامل باعث رشد انفجاری قیمت رمز ارز DOGE شدند.

دوج کوینبیبی دوج کوین چیست؟

بیبی دوج با نماد BABYDOGE میم کوین دیگری است که توسط جامعه طرفداران ارز دیجیتال DOGE به‌عنوان فرزند دوج پدر طراحی شده است. یکی از ویژگی‌هایی بیبی دوج که باعث علاقه سرمایه گذاران به خرید و نگهداری آن می‌شود، توزیع ۵ درصد از کارمزدهای هر تراکنش بین هولدرهای آن است که در مقام مقایسه، چنین چیزی در ارز دوج کوین وجود ندارد. بنابراین شما صرفا با نگهداری این رمز ارز درون والت خود، به مرور زمان تعداد توکن‌های بیشتری خواهید داشت.

از طرف دیگر، این ارز دیجیتال یک توکن ضدتورمی محسوب می‌شود که با ارسال بخشی از عرضه در گردش به یک آدرس، تحت عملیاتی به‌نام «توکن سوزی» درصدد کاهش تعداد ارزهای در گردش و در نتیجه، افزایش کمیابی و قیمت آن به مرور زمان است.

با اینکه به باور طرفداران BabyDoge Coin یکی از مزیت‌های این ارز نسبت به دیگر میم کوین‌ها سرعت بالای تراکنش‌های آن است، اما همانطور که دیده‌ایم، بیشتر تمرکز آن بر افزایش قیمت از طریق ارائه نقشه راهی ۶ مرحله‌ای است.

علاوه بر این، با وجودی که این توکن عرضه کل و ثابت محدودی دارد، اما مقدار بالای ۴۲۰ کوادریلیون واحدی یکی از علل عدم قدرت افزایش قیمت و ارزش بازار آن تا کنون بوده است. علت انتخاب چنین تعداد بالایی، این است که تمامی سرمایه گذاران خرد و تازه واردان به‌راحی قادر به سرمایه گذاری و ورود به بازار بیبی دوج کوین باشند.

مقایسه تفاوت های دوج کوین و بیبی دوج

تا اینجا به‌طور خلاصه با نحوه کار و علت محبوبیت ارزهای DOGE و BABYDOGE آشنا شدیم. از جمه تفاوت‌های دوج کوین و بیبی دوج که باعث تمایز آن‌ها نسبت به یکدیگر می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارزش بازار: اولین و بارزترین تفاوت بین این دو توکن، ارزش بازار یا همان مارکت کپ آن‌هاست. دوج کوین با ارزش بازار ۹٫۹ میلیارد دلاری جایگاه هشتم ارزهای دیجیتال برتر را به خود اختصاص داده است، در حالی که بیبی دوج با مارکت ۳۰۳ میلیون دلاری، در رتبه ۲۱۸ام ارزهای برتر قرار دارد.
  • بلاک چین: تفاوت فاحش بعدی بین دوج کوین و بیبی دوج، نحوه کار آن‌ها روی بلاک چین است. رمز ارز DOGE به‌عنوان یک کوین، فورکی از شبکه لایت کوین محسوب می‌شود که روی زنجیره اختصاصی خود فعالیت می‌کند، اما BABYDOGE به‌عنوان یک توکن مبتنی بر استانداردهای BEP20 و ERC20، روی شبکه‌های بایننس اسمارت چین و اتریوم فعالیت دارد.
  • الگوریتم تولید: از آنجایی که دوج کوین دارای بلاک چین اختصاصی است، از الگوریتم اثبات کار برای استخراج و تولید کوین‌های جدید استفاده می‌کند. اما بیبی دوج به‌دلیل ماهیتی توکنی و فعالیت روی شبکه‌های مختلف، توکن‌های آن از پیش تولید‌شده هستند و امکان استخراج واحدهای جدید مشابه الگوی دوج کوین وجود ندارد. علاوه بر این، بیبی دوج از الگوریتم اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌های خود استفاده می‌کند.
  • اقتصاد توکنی: تفاوت بعدی، مربوط به محدود یا نامحدود بودن تعداد واحدهای هر کدام از این رمز ارزهاست که روی اقتصاد توکنی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. دوج کوین عرضه حداکثری مشخصی ندارد، بنابراین امکان استخراج و تولید تعداد نامحدودی از آن وجود دارد که به مرور باعث افزایش عرضه در گردش آن خواهد شد. نتیجه این امر، تبدیل شدن DogeCoin به یک ارز تورمی است. اما همانطور که گفتیم، ۴۲۰ کوادریلیون واحد BabyDoge Coin از پیش تولیدشده‌اند و امکان تولید کوین‌های بیشتر از آن وجود ندارد که با اعمال سیاست توکن سوزی، باعث ضدتورمی شدن اقتصاد توکنی آن می‌شود.

پس همانطور که مشخص است، ارزهای DOGE و BABYDOGE هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند که با هدف قرار دادن عملکردشان، می‌تواند بر آینده قیمت آن‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز تاثیرگذار باشند. با توجه به قیمت نسبتا پایین آن‌ها نیز حتی با سرمایه کم می‌توان روی این میم کوین‌ها سرمایه گذاری کرد. اگر به‌دنبال خرید دوج کوین و بیبی دوج کوین هستید، می‌توانید از صرافی بیت ۲۴ استفاده نمایید. بیت ۲۴ از جمله صرافی‌های ایرانی معتبر است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته، تجربه‌ای آسان از معامله رمز ارزها را به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=118661
  • 54 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.