تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

1

گشتی در سبزه ‌میدان زنجان: تجربه شور و حال زندگی در قلب ایران

  • کد خبر : 143443
  • 21 فروردین 1403 - 18:43
گشتی در سبزه ‌میدان زنجان: تجربه شور و حال زندگی در قلب ایران
چندین شهر دیدنی در فاصله ۳-۴ساعته از پایتخت وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید.

افق تهران؛ اگر بخواهید همین‌حالا شهری را برای سفر نوروزی انتخاب کنید، کدام شهر را در اولویت قرار می‌دهید؟ اگر ساکن پایتخت باشید، احتمالا این بار هم سفر به استان‌های شمالی را انتخاب می‌کنید. این در‌حالی است که چندین شهر دیدنی در فاصله ۳-۴ساعته از شما وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. به‌عنوان مثال، زنجان یکی از زیباترین شهرهای نیمه شمالی است که باید حتما برای یک بار هم که شده از آن دیدن کرده و از زیبایی بی‌انتهایش لذت ببرید. «سبزه‌میدان» یکی از مکان‌های دیدنی زنجان است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در انتها نیز به نحوه خرید بلیط قطار زنجان مشهد اشاره می‌کنیم. همراه ما بمانید.

سبزه‌میدان زنجان در کدام قسمت شهر واقع شده است؟

زنجان، شهر کوچکی در مرکز استانی به همین نام است که از‌نظر تاریخی و طبیعی، حرف‌ها برای گفتن دارد. اغلب ما این شهر را با حسینیه اعظم و مراسمات عزاداری گسترده و باشکوه می‌شناسیم؛ بااین‌حال، این شهر جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که در سفری به زنجان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. یکی از زیباترین نقاط شهر، سبزه‌میدان است. سبزه‌میدان در‌حقیقت یک خیابان و محوطه تفریحی به‌حساب می‌آید که برای پیاده‌روی و قدم‌زدن، عالی است. البته در هنگام پیاده‌روی می‌توانید از مجسمه‌ها دیدن کنید و چرخی در فروشگاه‌ها بزنید.

دلیل اصلی انتخاب این ناحیه از شهر برای پیاده‌روی توسط مردم این است که سبزه‌میدان کاملا سنگ‌فرش شده و هیچ خودرویی حق ورود به این خیابان را ندارد؛ به‌همین‌دلیل است که می‌توانید با خیالی آسوده در خیابان قدم بزنید و اطراف را تماشا کنید. نورپردازی مناسبی نیز در این قسمت از شهر انجام شده تا بتوان شب‌هایی رؤیایی را در آنجا سپری کرد. سبزه‌میدان، در میدان انقلاب زنجان واقع شده است. ازآنجاکه زنجان شهر کوچکی است، به‌راحتی می‌توانید از هر نقطه آن به نقطه دیگر برسید. تاکسی‌هایی برای دسترسی آسان به سبزه‌میدان قرار داده شده‌اند.

چاقو؛ سوغاتی عجیب و اصیل از زنجان

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در سبزه‌میدان مشاهده می‌کنید، مغازه‌هایی هستند که سوغات اصلی زنجان یعنی چاقو را به‌فروش می‌رسانند. در نگاه اول، این‌که سوغات یک شهر چاقو باشد، عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما کافیست وارد یکی از این مغازه‌ها شوید تا زیبایی منحصربه‌فرد چاقوهای زنجان، چشمان شما را خیره کند. برخی از مغازه‌ها تنها چاقوهای مختلف را عرضه می‌کنند و هر گوشه مغازه با چاقوهای متنوع پر شده است.

جالب است بدانید که قدمت ساخت چاقو در شهر زیبای زنجان، به دوره هخامنشیان بر‌می‌گردد. از همان دوره، محل اصلی ساخت چاقو زنجان بوده است و هنری که این روزها مشاهده می‌کنیم، نتیجه چندین قرن تلاش و آزمایش است. نکته جالب دیگر درباره چاقوهای زنجان این است که دسته و تیغه آن‌ها به‌صورت یک‌تکه ساخته می‌شوند. این چاقوها علاوه‌بر کیفیت بی‌نظیر و دوام بالا، زیبایی منحصربه‌فرد و خاصی نیز دارند. پیش از خرید بلیط قطار زنجان مشهد، برای خرید سوغاتی می‌توانید سری به مغازه‌های اطراف سبزه‌میدان بزنید.

خرید صنایع‌دستی از مغازه‌های اطراف سبزه‌میدان

علاوه‌بر فروشگاه‌هایی که چاقوی زنجان را عرضه می‌کنند، تعداد زیادی مغازه دیگر نیز وجود دارند که محصولات متنوعی مانند صنایع‌دستی زنجان را به‌فروش می‌رسانند. این قسمت از شهر، بهشت علاقه‌مندان به هنر است. فروشگاه‌هایی که ظروف مسی را عرضه می‌کنند، یکی از پرطرفدارترین فروشگاه‌های سبزه‌میدان هستند. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین ظروف مسی را از آن‌ها خریداری کنید؛ علاوه‌بر‌آن، برخی از فروشگاه‌ها به فروش جواهرات و یا پارچه مشغول‌اند. می‌بینید که شرایط برای خرید سوغاتی‌های متنوع و جذاب فراهم است. کافیست نگاهی به ویترین مغازه‌های سبزه‌میدان بیندازید.

مجسمه حاج حسن امانت‌دار

در دل سبزه‌میدان،‌ داستان زیبایی جاری است که خوب است آن را بدانید. اگر سری به سبزه‌میدان بزنید،‌ مجسمه مردی را خواهید دید که بر روی نیمکتی نشسته و به دوچرخه‌ای خیره شده است. در‌حقیقت، این مجسمه سمبل حاج حسن امانت‌دار است که در شهر زنجان به درستکاری و امانت‌داری معروف است. قدیمی‌ها حکایت می‌کنند که در گذشته‌ای نه‌چندان دور، مردی به نام حاج حسن امانت‌دار در زنجان زندگی می‌کرده که از مردان نیک روزگار بوده است. روزی شخصی یک دوچرخه را نزد او به امانت می‌گذارد و می‌رود. حاج حسن ۴۵ سال از آن دوچرخه نگهداری می‌کند و سوار آن نمی‌شود؛ تا این‌که صاحب آن برای گرفتن امانتی خود بیاید. برخی از افراد هم این داستان را جور دیگری روایت می‌کنند. آن‌ها می‌گویند روزی یک مأمور، دوچرخه حاج حسن را شکانده و به جبران آن،‌ یک دوچرخه نو برای او آورده بود؛ بااین‌حال، حاج حسن ۴۵ سال از آن نگهداری کرد تا مأمور برای بازپس‌گرفتن امانتی خود برگردد؛ به‌هر‌صورت، حاج حسن که همیشه مردم را به کارهای نیک تشویق می‌کرد، به سمبل امانت‌داری در زنجان تبدیل شد و حالا مجسمه او در یکی از پرترددترین نقاط شهر نصب شده است. حاج حسن امانت‌دار در سال ۱۳۷۹ در ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

چگونه بلیط قطار زنجان مشهد را از فلای تودی بخریم؟

برای آن‌که به زنجان سفر کرده و از این جاذبه‌های فوق‌العاده دیدن کنید، پیش از هر چیز باید با یک مرجع معتبر و قابل‌اطمینان آشنا شوید. مجموعه فلای تودی به‌سبب آن‌که نامی آشنا در این حوزه بوده و سال‌هاست که به بهترین شکل فعالیت می‌کند، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. با این توصیف برای خرید بلیط قطار می‌توانید وارد سایت فلای تودی شوید. البته اپلیکیشنی هم برای این پلتفرم طراحی شده تا دسترسی آسان به خدمات، فراهم شود. پس از آن‌که وارد سایت شدید، می‌توانید از فرصت استثنایی پیش فروش قطار استفاده کرده و بلیط قطار را برای عید نوروز خریداری کنید. به‌سبب شلوغ‌بودن مسیرها و فروخته‌شدن بلیط‌ ها، باید حتما در زمان پیش فروش بلیط قطار اقدام کنید. وارد قسمت «قطار» شوید و با واردکردن مبدأ، مقصد، تاریخ و تعداد، بلیط خود را تهیه کنید. ناگفته نماند که فلای تودی خدمات دیگری نظیر رزرو اقامتگاه و هتل و حتی اخذ ویزای توریستی را نیز ارائه می‌کند. از امروز به جمع همراهان فلای تودی بپیوندید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143443
  • 82 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.