تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

12

مدیران روابط عمومی سربازان جهاد تبیین

  • کد خبر : 124691
  • 12 مرداد 1402 - 12:30
مدیران روابط عمومی سربازان جهاد تبیین
یکی از مهمترین بخشهایی که وظیفه مقابله با خط مقدم جبهه دشمن را دارد، روابط عمومی‌ها هستند و بایستی به موضوع اطلاع رسانی اهتمام ویژه ای داشته باشند و در واقع این گروه در خط مقدم جهاد تبیین قرار می‌گیرند.

‌علی شریفی؛ سردبیر پایگاه خبری افق تهران؛ «جهاد تبیین» یک فریضه است و جهادی است عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.

تبیین به معنای روشنگری و بیان حقیقت و واقعیت است. در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است؛ بنابراین، تبیین در جهت روشنگری است، بدون جهت‌گیری خاصی که بخواهیم مطلبی را توجیه کنیم یا امر نادرستی را درست جلوه دهیم

انقلاب اسلامی هم نتیجه تبیین گسترده و عمیق بود که در جامعه شکل گرفت. حضرت امام حقایق کشور و اسلام را تبیین کرد و واقعیاتی را که در رژیم پهلوی اتفاق می‌افتاد و آن‌ها مخفی می‌کردند، مورد روشنگری قرار داد؛ بنابراین، تبیین مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن است؛ یعنی اگر بخواهیم جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند، این حرکت بدون حضور مردم ممکن نیست. اگر بخواهیم مردم و جوانان با انقلاب باشند، باید این تبیین را به گونه‌ای فراگیر، مستند و مستدل انجام دهیم. اینکه بعضی‌ها تعریف تبیین را تحریف کردند و به معنای پوشاندن حقایق یا توجیه اشتباهات به‌کار برده‌اند، برداشت کاملاً نادرستی است و باید این برداشت را اصلاح کرد. نکته مهم دیگر اینکه باید این مفهوم را در کنار سایر مفاهیمی که رهبر انقلاب بر روی آن تأکید دارند، تعریف کنیم.

لایه اساسی مخاطبان تبیین، نخبگان و مسئولان هستند. اتفاقاً در مواجهه با نخبگان، مسئولان، روشن فکران، عالمان دینی و کسانی که در مسند هدایت مردم قرار دارند، «جهاد تبیین» ارزش مضاعف پیدا می‌کند؛ زیرا مجاهدت مضاعفی لازم است تا فردی که در رأس دستگاه تبلیغی یا رسانه‌ای است، مطلب برایش روشن شود و او بتواند برای دیگران روشنگری کند؛ بنابراین، یکی از مهم‌ترین مخاطبان تبیین، نخبگان، مسئولان و مدیران هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی و در این زمینه فرمودند: در رأس نقشه‌های بدخواهمان، تبلیغات و به قول خودشان پروپاگاندا است که علاج آن، تبیین صحیح حقایق از زبان‌های مختلف و با ابتکار و نوآوری است؛ چرا که راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست، بلکه تبیین و روشنگری است.

ایشان بیان داشته اند که «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است» که این مهم بایستی مورد توجه جدی مدیران دولتی و روابط عمومی دستگاه‌ها قرار گیرد و مدیران روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی و سایر نهادها به نوعی افسران عرصه تبیین محسوب می‌شوند که با اطلاع رسانی دقیق، صحیح، بموقع و گسترده از دستاوردها و عملکردهای دستگاه‌های مربوطه از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف می‌توانند روح امید را در جامعه زنده و افزایش دهند

باتوجه به اینکه امروز دشمن برای ایجاد ناامیدی در بین مردم برنامه‌ریزی کرده و در اغتشاشات اخیر نیز همین موضوع را نیز دنبال می کرد، نقش اصحاب رسانه و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و ادارات در اطلاع رسانی و جهاد تبیین مهم و تاثیرگذار است و نقش روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه اتصال مردم و رسانه، در پیشبرد گفتمان جهاد تبیین بر هیچکس پوشیده نیست و مدیران دستگاه ها و نهادها نیز بایستی به این نقش واقف باشند.

سه ضلع «مسئول- روابط عمومی و رسانه»، نقش مکمل در انتقال پیام دارند و رصد این موضوع برعهده نهاد حاکمیتی است؛ یعنی شورای اطلاع رسانی که نقش نظارتی بر روابط عمومی دستگاه‌ها دارد، باید به طور مرتب فرایند عملکرد روابط عمومی را به شکل منظم و مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار دهند و در تولید محتوا حتما باید مبتنی بر داده‌های صحیح و مبتنی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های هنری و بصری و… باشد.

برای موفقیت در جهاد تبیین باید مدیران دستگاه از صدر تا ذیل، حامی مدیر روابط عمومی باشند و لازمه آن تخصیص اعتبار خاص رسانه‌ای برای هر پروژه جهت اطلاع رسانی است.

ایشان می‌فرمایند «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است» اجرای صحیح بند بند آن از واجبات به شمار می‌آید، چراکه معنای جهاد در اسلام کاملاً مشخص است. بنابراین انتخاب این کلیدواژه نشان‌دهنده میزان اهمیت و ترسیم‌کننده استراتژی اجرای جهاد تبیین می‌باشد.

ایشان تأکید فرمودند: «امروز سیاست قطعی رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و اسلام، این است که واقعیت‌ها را تحریف کنند. آنان خبرهای مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها، آمیخته می‌کنند؛ هر چه می‌توانند چهره انقلاب، چهره امام و فعالیت‌های این ۴۳ سال را مخدوش می‌سازند». با تعمق در این بیانات می‌توان دریافت که خط حمله دشمن ازنظر رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آن تعریف شده و مهم‌ترین کارکرد آن هم انتشار اخبار غلط و وارونه جلوه دادن فعالیت‌های صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی است.

بنابراین می‌توان دریافت یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که وظیفه مقابله با خط مقدم جبهه دشمن را دارد، روابط عمومی­ها هستند و بایستی به موضوع اطلاع رسانی اهتمام ویژه ای داشته باشند و در واقع این گروه در خط مقدم جهاد تبیین قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=124691
  • 310 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.