تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

1

آزمایشگاه تهران لب، برترین مرکز رعایت حقوق سلامت شهروندان تهرانی

  • کد خبر : 142442
  • 27 اسفند 1402 - 0:46
آزمایشگاه تهران لب، برترین مرکز رعایت حقوق سلامت شهروندان تهرانی
رعایت حقوق سلامت مراجعین و گیرندگان خدمات آزمایشگاهی و حفظ آن، نقش مهمی را در افزایش رضایتمندی مراجعین و صیانت از حقوق شهروندی در کلان شهر تهران ایفاء می‌کند و کارایی مراکز آزمایشگاهی در جامعه و کیفیت خدمات آنها را در نظام سلامت ارتقاء می‌دهد.

افق تهران؛ رعایت حقوق سلامت مراجعین و گیرندگان خدمات آزمایشگاهی و حفظ آن، از جمله اولویت‌های آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی می‌باشد. این امر نقش مهمی را در افزایش رضایتمندی مراجعین و صیانت از حقوق شهروندی در کلان شهر تهران ایفاء می‌کند و کارایی مراکز آزمایشگاهی در جامعه و کیفیت خدمات آنها را در نظام سلامت ارتقاء می‌دهد.

در دین اسلام و قانون اساسی کشور ما توجه ویژه‌ای به انسان و ارزش آن شده است و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. از آنجایی که آزمایشگاه‌ها، یکی از مهمترین مراکز ارائه دهنده خدمات در نظام سلامت کشور می‌باشند و در قبال جان افراد نیز مسولیت ویژه‌ای را برعهده دارند، باید به کرامت انسانی ارزش بگذارند و منشور حقوق مراجعه‌کنندگان را به بهترین شکل ممکن رعایت و اجرا نمایند. حقوق سلامت شهروندان نقش اساسی را در شکل‌دهی رفتار اخلاقی کارکنان آزمایشگاه ایفاء می‌کند و سبب حفظ و ارتقاء روابط میان مراجعه‌کنندگان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و سلامت می‌شود.

بهترین آزمایشگاه تهران، آزمایشگاهی می‌باشد که علاوه بر ارائه خدمات گسترده نظیره مشاوره ژنتیک در تهران و سایر جاها، آزمایش غربالگری، تست دوران حاملگی، آزمایش پاپ اسمیر و…، حقوق و کرامت انسانی شهروندان تهرانی و مراجعه‌کنندگان به مراکز آزمایشگاهی را رعایت کند و در جهت حفظ آن، تمام اقدامات لازم را انجام دهد. به همین دلیل آزمایشگاه تهران لب، بهترین آزمایشگاه تهران می‌باشد.

مفاد منشور و حقوق سلامت شهروندان

در استان تهران مراکز آزمایشگاهی زیادی وجود دارد. شهروندان تهرانی برای انجام تست‌ها و چکاپ‌های مورد نیاز خود، باید آزمایشگاهی را انتخاب کنند که حقوق سلامت شهروندان را به بهترین شکل رعایت و اجرا می‌نماید. تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه تهران نیز چنین آزمایشگاهی است که در ادامه، به برخی از مفاد منشور و حقوق سلامت شهروندان اشاره می‌شود.

ارائه خدمات آزمایشگاهی به نحوه شایسته و مناسب

خدمات آزمایشگاهی باید براساس دانش معتبر باشند و مطابق با استانداردهای ملی ارائه شوند. این خدمات باید ارزش‌ها و اعتقادات فرهنگی و مذهبی را محترم بشمارند و به این ترتیب، مناسب شأن و منزلت انسان باشند. خدماتی که در آزمایشگاه‌ها ارائه می‌شوند (مانند آزمایش غربالگری حاملگی، مشاوره ژنتیک و…) باید بر پایه‌ نظم، انضباط، صداقت، انصاف و ادب باشند و از هرگونه تبعیض جنسیتی، قومی، فرهنگی، مذهبی و… به دور باشند.

همچنین، خدماتی که در آزمایشگاه‌ها ارائه می‌شوند باید به حقوق گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه توجه ویژه‌ای نمایند. زمان انتظار مراجعه‌کنندگان باید تعریف شده و متناسب باشد و به هیچ وجه نباید آنها به مدت طولانی در صف انتظار نگهداشت. جهت اطمینان از درستی نتایج آزمایش‌ها، باید نتایج آزمایشات توسط مسئول فنی آزمایشگاه تایید شده باشد.

در آزمایشگاه‌ها، باید از نظامات دولتی و صنفی و مقررات مربوطه تبعیت لازم صورت بگیرد. در صورت نیاز به تکرار آزمایش، این امر باید به طور واضح و در اسرع وقت اطلاع رسانی شود. این موضوع در مورد عدم پاسخ‌گویی به موقع نیز صادق است. آزمایشگاه‌ها باید جواب‌های آزمایشات مهم و اورژانسی را در زمان تعیین شده ارائه دهند و نتایج آزمایش‌هایی که در محدوده بحرانی قرار دارند نیز باید به صورت فوری به اطلاع بیمار و پزشک معالج رسانده شوند. همچنین در تفسیر نتایج آزمایشات پزشکی، چنانچه نیاز به اطلاعات دیگر باشد، باید این اطلاعات به طور کاملا محرمانه دریافت شوند.

در استان تهران، انتخاب شهروندان برای بهترین آزمایشگاه تهران، آزمایشگاهی خواهد بود که خدمات مختلف آزمایشگاهی مانند مشاوره ژنتیک در تهران، تست دوران حاملگی، آزمایش DNA، تست پاپ اسمیر و سایر آزمایشات را به مناسب‌ترین و شایسته‌ترین شکل ارائه نماید. به همین دلیل آزمایشگاه تهران لب، برترین و بهترین آزمایشگاه تهران از نظر مردم خواهد بود.

«برای رزرو آزمایش غربالگری، با آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب به شماره تلفن ۱۶۵۰ تماس بگیرید.»

ارایه اطلاعات کافی و به مراجعه کنندگان

باید به مراجعین آزمایشگاهی در مورد منشور حقوق سلامت، شرایط نمونه‌گیری و نحوه آمادگی قبل از انجام آن‌، عوارض‌های ناشی از نمونه‌گیری‌ها، نحوه پیشگیری از عوارض و هزینه‌های آزمایشات و خدمات آزمایشگاهی، ضوابط بیمه‌ای، نام و رتبه حرفه‌ای افراد ارائه دهنده خدمات و مسئولیت آنها، اطلاعات کافی و مناسب ارائه شود. همچنین، باید مراجعه‌کنندگان نسبت به اقداماتی که که ماهیت پژوهشی و یا آموزشی دارند، از آگاهی برخوردار باشند.

ارائه اطلاعات  به صورت کافی و در خور به افراد مراجعه کننده، سبب رعایت حقوق سلامت شهروندان می‌شود. بهترین آزمایشگاه تهران به طور حتم از چنین ویژگی مهمی برخوردار خواهد بود. آزمایشگاه تهران لب، اطلاعات کاملی را در مورد آزمایشات، هزینه‌ها، ضوابط بیمه‌ای، نمونه‌گیری‌ها، مشخصات کادر متخصص و سایر موارد دیگر به شهروندان تهرانی و سایر مناطق ارائه می‌دهد. این امر سبب شده است که تهران لب تخصصی‌ترین و بهترین آزمایشگاه تهران باشد و با ارائه خدمات گسترده و متنوع همانند مشاوره ژنتیک در تهران، آزمایش غربالگری، تست HPV و…، خواسته‌ها و نیازهای شما را رفع نماید.

«برای دریافت مشاوره ژنتیک، با آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب به شماره تلفن ۱۶۵۰ تماس بگیرید.»

محترم شمردن حق انتخاب و تصمیم‌گیری مراجعین آزمایشگاهی در هنگام دریافت خدمات آزمایشگاهی

افراد مراجعه کننده به آزمایشگاه‌های پزشکی، باید در مورد خدمات آزمایشگاهی از حق انتخاب برخوردار باشند. آزمایشگاه‌ها باید از هرگونه فعالیت غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای در جهت جذب توجه بیماران و مراجعه‌کنندگان به سمت خود خودداری به عمل آورند. شهروندان از حق تصمیم‌گیری در زمینه شرکت یا عدم شرکت در هرگونه پروژه پژوهشی و آموزشی برخوردار می‌باشند و تصمیمات آنها نباید، بر نحوه دریافت خدمات آزمایشگاهی تاثیرگذار باشند.

برای اینکه یک آزمایشگاه، بهترین آزمایشگاه تهران باشد، باید تصمیمات شهروندان تهرانی و سایر جاها را محترم بشمارد و احترام بگذارد. آزمایشگاه تهران لب از چنین ویژگی برخوردار است و به انتخاب‌های مراجعه‌کنندگان خود به مناسب‌ترین شکل احترام می‌گذارد. تهران لب به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مثبت زیاد، به عنوان بهترین آزمایشگاه تهران شناخته می‌شود. مشاوره ژنتیک در تهران و سایر مناطق، خدمات در منزل تهران و محل کار، ارائه خدمات آزمایشاتی گسترده مانند آزمایش سرطان، آزمایش غربالگری و تست دوران حاملگی و سایر آزمایشات، از خدمات مهم آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک تهران لب می‌باشند.

احترام به حریم خصوصی مراجعه‌‌کنندگان و رعایت اصل رازداری و امانتداری در آزمایشگاه‌ها

یکی از موارد بسیار مهم منشور حقوق سلامت افراد، محترم شمردن حریم خصوصی افراد و رعایت اصل رازداری و امانتداری در مراکز آزمایشگاهی می‌باشد. آزمایشگاه‌ها باید اطلاعات مربوط به مراجعه‌کنندگان خود را حفظ نمایند و رازدار باشند. رعایت این مورد الزامی می‌باشد. فقط در مورد بیماری‌های واگیردار، ثبت موارد سرطانی و سایر مواردی که در قانون استثناء شده‌اند، آزمایشگاه‌ها می‌توانند این موضوع را رعایت نکنند. در کلیه‌ی مراحل آزمایشگاهی، باید حریم خصوصی شهروندان رعایت شود و اقدامات مناسب در راستای حفظ حریم خصوصی آنها انجام گردد. نتایج آزمایشات نیز فقط به خود فرد و افراد مجاز از طرف خود فرد و یا قانون داده شود.

تصور این موضوع که یک آزمایشگاهی، بهترین آزمایشگاه تهران باشد ولی حریم خصوصی مراجعه‌کنندگان خود را رعایت نفرماید، غیرممکن می‌باشد. آزمایشگاه تهران لب، توجه ویژه‌ای به امنیت اطلاعات خصوصی افراد دارد و از حریم خصوصی آنها به بهترین شکل محافظت می‌نماید. از همین جهت، بهترین آزمایشگاه تهران است.

برخورداری از حق دسترسی به یک نظام کارآمد جهت رسیدگی به شکایات و پیشنهادات توسط مراجعه‌کنندگان

مراجعه‌کنندگان آزمایشگاه‌ها باید از حق دسترسی به نظام کارآمد برای رسیدگی به شکایات و پیشنهادات خود برخوردار باشند. همه شهروندان حق دارند که در صورت نقض حقوق سلامت خود، از طریق مقامات ذی‌صلاح شکایات خود را مطرح نمایند و نباید به خاطر این موضوع، در کیفیت خدمات آزمایشگاهی دریافتی از سوی آنها اختلالی ایجاد شود. همه افراد از این حق برخوردار می‌باشند که از نحوه رسیدگی و نتایج شکایت خود آگاهی کامل داشته باشند. در صورت وجود خسارت از سوی ارائه‌دهندگان خدمات، باید مطابق مقررات در کمترین زمان ممکن جبران شود.

بهترین آزمایشگاه تهران، باید منشور حقوق سلامت افراد را به بهترین شکل رعایت کند و خدمات خود را با بالاترین کیفیت ارائه دهد. آزمایشگاه تهران لب از طریق ارائه خدمات باکیفیت نظیره آزمایش و مشاوره ژنتیک، تست دوران حاملگی، تست تعیین جنسیت، آزمایش سرطان، آزمایش هورمونی و سایر آزمایشات دیگر، بهترین آزمایشگاه تهران می‌باشد که شهروندان تهرانی و سایر مناطق می‌توانند به آن مراجعه نمایند از خدمات مناسب آن بهره‌مند شوند.

منابع مورد استفاده پایگاه خبری افق تهران در این خبر:

https://tehranlab.com/charter-of-patient-rights/

https://wikidarman.com/1402-020902/

https://quickfit.ir/laboratory

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=142442
  • 73 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.