تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

7

هزینه وکیل دادگستری در تهران چگونه است؟

  • کد خبر : 100544
  • 14 شهریور 1401 - 18:59
هزینه وکیل دادگستری در تهران چگونه است؟
هزینه وکیل دادگستری در تهران، به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان گفت که دقیقاً این هزینه چقدر خواهد بود.

افق تهران؛ یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به هنگام دادن وکالت به وکیل، هزینه وکیل دادگستری می باشد. در واقع افراد با این سوال مواجه می‌ شوند که برای پرداخت هزینه به وکیل دادگستری چه باید کرد و بر چه اساسی این هزینه هم حساب می شوند؟ گذشته از این نوع سوالات باید بدانید که هر وکیلی بر اساس کاری که انجام می دهند. قطعاً هزینه ای دریافت خواهد نمود چراکه همه خدمات و فعالیت هایی که وکیل انجام می ‌دهد هزینه ‌بر است. همچنین برای حق الزحمه خود نیز باید چیزی بر دارد. بنابراین همه این هزینه ها به عنوان هزینه وکیل شناخته می شود. البته که ما امروز در خدمت شما عزیزان هستیم تا در مورد نحوه محاسبه هزینه وکیل دادگستری اطلاعات بیش تری در اختیارتان قرار دهیم بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه وکیل دادگستری در تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی اگر تحقیق و پرس و جو کنید متوجه می‌ شوید که هزینه وکیل دادگستری در تهران، به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان گفت که دقیقاً این هزینه چقدر خواهد بود. اما به طور کلی اگر بتوانید عواملی که سبب تاثیر در هزینه وکیل می شود را بررسی کنید. قطعاً هزینه متغیر و تقریبی از هزینه های وکیل به دست خواهید آورد. اکنون دعوت می کنیم که برای اطلاعات بیش تر به موارد زیر توجه کنید:

  • یکی از عوامل تاثیر گذار در هزینه‌ های وکیل تهران نوع پرونده شما می باشد.
  • خدمات وکیل و تلاش های پی در پی او یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه وکیل در تهران است.

البته که ما سعی داریم هر یک از این موارد را به صورت مجزا برای شما عزیزان توضیح دهیم تا به طور کامل این موضوع را متوجه شوید.

تاثیر نوع پرونده در هزینه های وکیل در تهران

همان طور که می ‌دانید پرونده های قضایی قطعاً تنوع بسیار زیادی دارند. بنابراین می توان فهمید که هر پرونده چقدر پیچیدگی و سختی برای به نتیجه رسیدن دارد. اگر بخواهیم انواع پرونده های قضایی را نام ببریم. قطعاً به پرونده های کیفری و دعاوی مختلف و ملکی و پرونده های خانوادگی و طلاق و مواد مخدر و قتل و غیره اشاره می کنیم. اکنون به عنوان مثال می توانیم پرونده های کیفری مثل قتل و تجاوز را نام ببریم که قطعاً جزئیات چنین پرونده ‌هایی بسیار زیاد است و چالش ها و اتفاقات چنین پرونده ای برای وکیل قطعاً فراوان خواهد بود. بنابراین هزینه ای که به وکیل در تهران بابت چنین پرونده ‌هایی پرداخت میشود خیلی بیش تر از پرونده های دعاوی و ملکی خواهد بود. پس اگر پرونده شما پیچیدگی‌های بیشتری دارد قطعاً هزینه بیشتری بابت آن باید به وکیل بپردازید.

تاثیر خدمات و تلاش های وکیل در هزینه های آن

حتماً می دانید که وکلا برای حل پرونده های مختلف خدمات مختلفی را به کار می ‌گیرند. هر وکیلی ابتدا قبل از دریافت وکالت پرونده ها، پرونده را به طور تمام و کمال مطالعه می کند و در صورت لزوم سنگ می کند تمام جزئیات آن را به خاطر بسپارد تا بتواند حق و حقوق موکلش را تامین نماید. گذشته از این موضوع وکیل برای دفاع از موکلش یک دفاعیه که تمام و کمال تهیه نموده و در دادگاه ارائه می دهد. از این رو می ‌توانید برای تنظیم شکایت نامه هم از وکیل کمک بخواهید که بابت همین هم قطعاً هزینه ای دریافت می کند. تلاشی که وکیل برای تمام کردن جلسات دادگاه به نفع موکل انجام می دهد ستودنی و قابل تقدیر است که باید با پرداخت هزینه از جبران آن برآمد.

وکیل بابت چه کارهایی هزینه دریافت می‌کند؟

فعالیت هایی که یک وکیل در دوره وکالت خود انجام می دهد بسیار زیاد است دقت و توجه به جزئیات و دفاع از حقوق موکل و پیگیری جلسات دادگاه قطعاً زمان زیادی صرف خواهد شد در واقع فردی که به عنوان وکیل در حال فعالیت است از علم و دانش خود در جهت تمام کردن جلسات دادگاه به نفع موکلش استفاده می کند قطعاً همه این موارد ارزشمند است و در برابر آسودگی و راحت شدن از جلسات دادگاه باید از من هزینه پرداخت که قطعاً این هزینه در مقایسه با این موارد ناچیز خواهد بود. بنابراین می توان فهمید که طی کردن مراحل اداری توسط وکیل چقدر هزینه بر است با توجه به همین موارد می ‌توان بررسی کرد که برای پرداختن هزینه های مختلف به وکیل چه مقدار باید بودجه در نظر گرفت. با توجه به این موارد بررسی کاملی انجام شده بود پس از به توافق رسیدن به وکیل پرداخت می شود.

چه زمانی باید به وکیل هزینه پرداخت نمود؟

تمام گزینه هایی که بابت حق الزحمه و یا حقوق به وکیل پرداخت می ‌شود باید حتماً طبق موعد مقرر انجام شود. در واقع زمانی که وکیل وکالت موکلش را قبول می ‌کند طی یک قرارداد مشخص می کند که چه مقدار هزینه بابت حق الزحمه دریافت نماید. بنابراین طبق قرارداد تنظیم شده موکل حق دارد که این هزینه را بپردازد توجه کنید که برخی وکلا پس از پایان مراحل قانونی و اتمام جلسات دادگاه هزینه خود را دریافت می کنند. اما برخی وکلا حق الزحمه خود را به صورت اقساط دریافت می کنند برای مثال درصدی از آن را ابتدایی دریافت پرونده و شروع جلسات دادگاه و درصدی از آن را به بعد از اتمام جلسات دادگاه موکول می کنند. در این صورت می توان بابک ایل موردنظر برای نحوه پرداخت هزینه ها به توافق رسید.

جمع بندی

توجه به مطلبی که در اختیار شما عزیزان قرار گرفت و تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته هزینه مشخصی حق الزحمه و حقوق باید به وکیلی که وکالت پرونده خود را به او می دهید بپردازید این هزینه قطعاً متغیر است و به عواملی مثل خدمات و مراحل اداری و حتی نوع پرونده شما بستگی دارد. بنابراین نمی توان هم اکنون به هزینه دقیق وکیل در تهران اشاره کرد اما می توان بررسی‌ های لازم را انجام داد و برای استعلام از قیمت به سایت معتبری هم چون سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه نمود. البته که در مورد نحوه پرداخت هزینه ها به وکیل هم باید با شخص وکیل به توافق رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=100544
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.