تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

4

استفاده از لنز در چشم صحیح است؟

  • کد خبر : 73787
  • 29 آبان 1400 - 14:30
استفاده از لنز در چشم صحیح است؟
فوق تخصص قرنیه بیان کرد: استفاده از لنز برای زیبایی خیلی شایع شده در حالی که اصلا توصیه نمی‌شود چرا که گذاشتن جسم خارجی در چشم ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سیدمحمد قریشی، فوق تخصص قرنیه در پاسخ به این پرسش که «آیا استفاده از لنز در چشم صحیح است؟»، اظهار داشت: از لنزهای چشمی به دو منظور استفاده می‌شود. اول منظور درمانی دارد؛ به طوری که  در افرادی که قرینه چشم شان لک و کدورت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا این لک را بپوشاند و جنبه درمانی و زیبایی دارد.

وی ادامه داد: اما برخی افراد صرفا به خاطر زیبایی از این لنزها استفاده می‌کنند تا رنگ چشم خود را تغییر دهند اما از لحاظ چشم پزشکی توصیه نمی شود.

این فوق تخصص قرنیه یادآور شد: متاسفانه استفاده از لنزها برای زیبایی خیلی شایع شده است؛ در حالی که اصلا توصیه نمی‌شود؛ چون گذاشتن جسم خارجی در چشم است و ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم شود.

قریشی خاطرنشان کرد: به هر حال برخی تمایل به استفاده از این لنزها را دارند که باید احتیاط کرده و از مزاجع ذیصلاح آنها را تهیه کنند؛ چرا که متاسفانه اکنون این لنزها در برخی سوپرمارکت‌ها، آرایشگاه‌هاو عینک فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به بروز مشکلات عرضه این لنزها در چنین مراکزی، ادامه داد: تهیه این لنزها باید زیر نظر پزشک متخصص چشم صورت گیرد؛ چراکه ممکن است نکات بهداشتی لازم در آنها رعایت نشود.

این فوق تخصص قرنیه تصریح کرد:‌ به مجرد اینکه بیمار هنگام استفاده از این لنزها دچار احساس درد و تاری دید شد باید به پزشک مراجعه کند.

قریشی در پایان افزود: در نهایت اینکه استفاده از لنز به عنوان زیبایی توصیه نمی‌شود و اگر فردی قصد استفاده از آنها را داشت باید در کوتاه‌ترین زمان استفاده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=73787
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.