تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

4

استفاده از لنز در چشم صحیح است؟

  • کد خبر : 73787
  • 29 آبان 1400 - 14:30
استفاده از لنز در چشم صحیح است؟
فوق تخصص قرنیه بیان کرد: استفاده از لنز برای زیبایی خیلی شایع شده در حالی که اصلا توصیه نمی‌شود چرا که گذاشتن جسم خارجی در چشم ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سیدمحمد قریشی، فوق تخصص قرنیه در پاسخ به این پرسش که «آیا استفاده از لنز در چشم صحیح است؟»، اظهار داشت: از لنزهای چشمی به دو منظور استفاده می‌شود. اول منظور درمانی دارد؛ به طوری که  در افرادی که قرینه چشم شان لک و کدورت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا این لک را بپوشاند و جنبه درمانی و زیبایی دارد.

وی ادامه داد: اما برخی افراد صرفا به خاطر زیبایی از این لنزها استفاده می‌کنند تا رنگ چشم خود را تغییر دهند اما از لحاظ چشم پزشکی توصیه نمی شود.

این فوق تخصص قرنیه یادآور شد: متاسفانه استفاده از لنزها برای زیبایی خیلی شایع شده است؛ در حالی که اصلا توصیه نمی‌شود؛ چون گذاشتن جسم خارجی در چشم است و ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم شود.

قریشی خاطرنشان کرد: به هر حال برخی تمایل به استفاده از این لنزها را دارند که باید احتیاط کرده و از مزاجع ذیصلاح آنها را تهیه کنند؛ چرا که متاسفانه اکنون این لنزها در برخی سوپرمارکت‌ها، آرایشگاه‌هاو عینک فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به بروز مشکلات عرضه این لنزها در چنین مراکزی، ادامه داد: تهیه این لنزها باید زیر نظر پزشک متخصص چشم صورت گیرد؛ چراکه ممکن است نکات بهداشتی لازم در آنها رعایت نشود.

این فوق تخصص قرنیه تصریح کرد:‌ به مجرد اینکه بیمار هنگام استفاده از این لنزها دچار احساس درد و تاری دید شد باید به پزشک مراجعه کند.

قریشی در پایان افزود: در نهایت اینکه استفاده از لنز به عنوان زیبایی توصیه نمی‌شود و اگر فردی قصد استفاده از آنها را داشت باید در کوتاه‌ترین زمان استفاده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=73787
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.