تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده

8

فراوانی اسامی ایرانی در صد سال گذشته

  • کد خبر : 5872
  • 01 دی 1397 - 15:21
فراوانی اسامی ایرانی در صد سال گذشته

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور فراوانی اسامی ایرانی در صد سال گذشته را در بین دختران عنوان کرد . به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، سیف الله ابوترابی افزود: از سال ۱۲۹۷ تاکنون در بین زنان ۴ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۳۲۱ نفر اسم فاطمه، ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۴۹۷ نفر نام […]

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور فراوانی اسامی ایرانی در صد سال گذشته را در بین دختران عنوان کرد .

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، سیف الله ابوترابی افزود: از سال ۱۲۹۷ تاکنون در بین زنان ۴ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۳۲۱ نفر اسم فاطمه، ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۴۹۷ نفر نام زهرا، یک میلیون و۷۷۵ هزار و ۶۴۴ نفر نام مریم، یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۷۴ نفر نام معصومه و ۹۶۳ هزار و ۴۷۰ نفر نام زینب را انتخاب کردند.

وی در مورد اسامی منتخب مردان نیز گفت:۲ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ نفر نام محمد، ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و۱۶۸ نفر نام علی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۱۴ نفر نام حسین، یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۴۴ نفر نام مهدی و ی میلیون و ۸۰ هزار و ۳۲ نفر نام رضا را انتخاب کرده اند.

ابوترابی در مورد ۲۰ نام برتر ایرانیان با بیشترین فراوانی در سال ۹۷ گفت:برای دختران فاطمه، زهرا، هلما، زینب، یسنا، آوا، نازنین زهرا، باران، ریحانه، فاطمه زهرا، رها، مرسانا، آیلین، النا، مهرسا،بهار، رقیه، آیناز، محیا و مریم بوده است.

همچنین وی در مورد مردان نیز گفت: به ترتیب امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، محمدطاها،محمدحسین، کیان، محمدرضا، ماهان، امیرمحمد، سامیار، آراد، مهدی، محمدمهدی، امیررضا، محمدامین و علی اصغر بیشترین فراوانی را داشته است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد تغییر نام و نام خانوادگی گفت:در سال گذشته ۱۲ هزار و۴۰۲ مورد تغییر نام، در سال ۹۵ شاهد مراجعه ۹۷ هزار و ۹۳۱ نفر و در ۹ ماهه امسال ۵۷ هزار و ۸۸۳ نفر تقاضای تغییر نام دادند.

ابوترابی گفت: برای تغییر نام خانوادگی در سال ۹۵ شاهد مراجعه ۲۱۰ هزار و ۷۵۹ نفر بودیم، در سال گذشته ۲۳۰ هزار و ۴۷ مورد و امسال نیز ۱۳۶ هزار و ۴۲۵ مورد برای تغییر نام خانوادگی مراجعه شده است.

ابوترابی گفت:ولادت های ثبت شده امسال یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۹ واقعه بوده، آمار فوتی ۲۷۶ هزار و ۷۸۷ نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد:هر دو فصل یک بار آمار ازدواج و طلاق استخراج می شود و به همین دلیل آمار ازدواج در نیمه اول امسال ۳۲۴ هزار و ۷۱۳ نفر و آمار طلاق ۸۴ هزار و ۱۶ نفر ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد:در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی رشد بالای جمعیت را تا نرخ ۳٫۷داشته ایم در حالی که اکنون اینگونه نیست و کاهش یافته است، به همین دلیل آمار ازدواج نیز متاثر از آن خواهد بود هر چند تغییرات نامحسوس است اما در مقاطعی شاهد کاهش یا افزایش ازدواج هستیم.

ابوترابی همچنین از امکان صدور شناسنامه برای فرزند زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اند خبر داد و گفت:اگر ازدواج شرعی اما غیرثبتی دارند و گواهی ولادت برایشان صادر نشده می توانند به فرمانداری مراجعه کرده وبرایشان پرونده صادر می شود. به این منظور کمیته ساماندهی فاقدین شناسنامه در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده تا هیچ فرزند ایرانی بدون شناسنامه در این منطقه باقی نماند.

وی گفت:ما مکلف هستیم هر آنچه مجلس تصویب کند ما اجرا کنیم، به همین دلیل برای اتباع ایرانی داخل کشور مقرراتی داریم و در کشورهای خارجی نیز ۱۳۷ نمایندگی داریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد استعلام و احراز هویت نیز تصریح کرد:دستگاه ها حق ایجاد بانک اطلاعاتی هویتی ندارند اگر فردی یک بار به بانک یا مؤسسه ای مراجعه کرده و احراز هویت شده باشد باید هر بار که مراجعه می کند احراز هویت آن بر خط و آنلاین انجام شود چرا که ممکن است فرد تغییر نام داده باشد، در همین راستا ثبت احوال پیشنهاد داده به صورت رایگان این استعلام ها انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=5872
  • 64 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.