تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

3

روابط عمومی و بازاریابی، دو بال همسوی سازمان

  • کد خبر : 57989
  • 11 خرداد 1400 - 11:23
روابط عمومی و بازاریابی، دو بال همسوی سازمان
روابط عمومی را به طور خلاصه می توان در ایجاد ارتباط میان اجزای یک سازمان و یا میان اجزای سازمان با نهادهای بیرونی دانست، اما همین ایجاد ارتباط می تواند به بازاریابی و حتی بازارسازی نیز منتهی شود.

روابط عمومی نه تنها برند شرکت را می سازد و تقویت می کند، بلکه با این کار زمینه کشف بازارهای جدید را نیز برای سازمان فراهم می کند. تصور کنید بازاری را که در ان چند برند محدود وجود دارند، اما ناگهان یک برند جدید با چهره ای متمایز وارد شده و خدمات تازه ای را رونمایی می کند که پیش از آن وجود نداشته است.

واقعیت این است که روابط عمومی نه تنها می تواند خدمات کنونی شرکت را به نگاهی نو به مخاطبان ارائه کند، بلکه می تواند محصولات جدیدی را نیز برای سازمان طراحی کرده و آنها را با بسته بندی مشتری پسند، عرضه کند.

این که گفته شده است «روابط عمومی یک وظیفه مدیریتی است که روابط سودمند دو جانبه را بین یک سازمان و گروه های متفاوتی که موفقیت یا شکست سازمان به آنها وابسته است، شناسایی می کند، زمینه ایجاد روابط مذکور را فراهم می آورد و در حفظ آن می کوشد.» به نظر بهترین شکل ارتباط میان روابط عمومی و بازاریابی را روایت می کند.

روابط عمومی گرچه مسئولی بازاریابی یا بازارسازی نیست، اما نحوه تعامل آن با مشتریان بالقوه و بالفعل می تواند فضا را به نفع سازمان تغییر دهد. بارها دیده شده است که یک آگهی تبلیغاتی طراحی شده توسط روابط عمومی سازمان که در یک بزنگاه تاریخی منتشر شده است، توانسته روند نزولی فروش شرکت را صعودی کرده و نقطه عطفی در دوره فعالیت های سازمان ایجاد کند.

نظرسنجی از مشتریان سازمانی، نگاه به فضای بازار برای طراحی کمپین های انگیزشی و نیز ایجاد نقاط مشترک میان خدمات سازمان و بازار، از جمله اقداماتی است که روابط عمومی می تواند آن را با هدف کمک به توسعه بازار سازمان انجام دهد.

وظایف و خدمات مشترک روابط عمومی و بازاریابی در دنیای جدید آنقدر زیاد شده اند که حتی یک رشته کاری با عنوان «روابط عمومی بازاریابی» تدوین شده است که به مسائل مرتبط با همین حوزه می پردازد.

با گسترش فضای دیجیتال و ابزارهای جدید پدید آمده در این حوزه، می توان ارتباط تنگاتنگی میان روابط عمومی دیجیتال و بازاریابی نیز ایجاد کرد، به طوری که هر محصول جدید با جلب نظر روابط عمومی سازمان طراحی شود و انجام هر اقدامی در حوزه روابط عمومی نیز با در نظر گرفتن جوانب مختلف در حوزه بازاریابی باشد.

شرکت بیمه آسماری نیز در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است، به طوری که اکنون حوزه روابط عمومی و حوزه بازاریابی از یکدیگر جدا نیستند. این روند باعث هم افزایی قابل توجهی در خدمات شرکت شده است، به طوری که بهره وری در دو حوزه را افزایش داده و آثار مطلوبی از آن به دست آمده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57989
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.