تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده

5

تغییر مسیر حرکت بورس در خردادماه

  • کد خبر : 57896
  • 10 خرداد 1400 - 11:36
تغییر مسیر حرکت بورس در خردادماه
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر بازگشت رشد به معاملات بورس، بیان کرد: همیشه در خردادماه که فصل برگزاری مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها است با روندی مثبت و متعادل در بازار همراه هستیم.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه به رشد اخیر شاخص بورس در بازار اشاره کرد و اظهارداشت: تا چند روز گذشته معاملات بازار سهام تحت تاثیر ابهامات موجود در زمینه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته بود اما بعد از اعلام خبر تایید صلاحیت کاندیداهای نامزد شده تا حدودی تکلیف انتخابات مشخص شد و بخشی از ریسک تهدید کننده معاملات این بازار کاهش یافت.

وی ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری در سخنان خود موضع مثبتی را نسبت به بورس نشان دادند که این موضوع باعث شد تا ابهامی را که سهامداران نسبت به بورس و ورود سرمایه های خود به این بازار داشتند، کاهش پیدا کند.

صفاری به اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از معاملات بورس اشاره کرد و افزود: سیاست های حمایتی صورت گرفته در زمینه واریز نقدینگی به بورس به مرحله اجرا رسید و با توجه به بهبود وضعیت معاملات بازار به نظر می رسد درصدی از آن را وارد بازار کرده اند.

این کارشناس بازار سرمایه به دیگر عامل افزایش تقاضا در معاملات چند روز اخیر بازار سهام تاکید کرد و اذعان کرد: از طرف دیگر قیمت بسیاری از سهام در بازار بعد از چند ماه افت شدیدی که تجربه کرد بسیار ارزان شد، در نهایت کاهش شدید قیمت سهام سبب ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری دوباره در این بازار شد.

وی روند معاملات بورس را در روزهای آینده پیش بینی و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد شاهد روندی معقول در معاملات این بازار باشیم؛ همیشه در خرداد ماه که فصل برگزاری مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها است با روندی مثبت در بازار همراه هستیم.

صفاری با بیان اینکه همیشه جذابیت برای سرمایه گذاری در بورس در ماه تیر و خرداد ماه زیاد بوده است، گفت: روند معاملات بورس در خرداد ماه سال جاری که در چند روز نخست منفی بود جزو استثناها بود و بازار نباید چنین روندی را در پیش می گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به رفع ریسک و ابهام‌های موجود به نظر می‌رسد که باید روند نزولی بازار به پایان رسیده باشد و زمان بازگشت بازار به مدار صعودی فرا رسیده باشد، اما باز هم با توجه به وجود هیجان در معاملات نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی را از روند بازار ارائه داد.

وی اقبال سرمایه گذاری در بازار سهام را با دیگر بازارها مقایسه کرد و گفت: به طور حتم اقبال مردم تا پایان سال به سمت سرمایه گذاری در بورس است و سهامداران در این بازار می توانند به بازدهی بیش از دیگر بازارها دست پیدا کنند.

صفاری تاکید کرد: تصویب مصوبه ای مبنی بر  مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس همه بازارهای رقیب با بازار سرمایه را مانند طلا، ارز، خودرو و مسکن نشانه گرفته است که این اتفاق می تواند زمینه ورود سرمایه بیشتری را به این بازار فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این موضوع باعث افزایش جذابیت بازار سرمایه و ورود دوباره سهامداران و سرمایه های در اختیار آنها به این بازار می شود.

وی با بیان اینکه تا چند وقت گذشته بازار رمز ارزها جزو اصلی ترین رقیب بازار سرمایه برای سرمایه گذاری بود اما هفته گذشته با ریزش بیش از ۳۰ درصدی همراه شد، گفت: بازیگران و فعالان بازار می دانند که  بازار رمز ارزها بازار پرریسکی هستند که ممکن است سرمایه گذاری آنها در این بازار با ضرر و زیان های شدیدی مواجه شود.

صفاری به سهام مورد اقبال بازار اشاره کرد و اظهار داشت: نمی توان راه سهام از یکدیگر را تفکیک و اعلام کرد که اقبال بازار به سمت کدام سهام کوچک یا بزرگ است بلکه هر سهمی که از سود نقدی بالایی برخوردار باشد می تواند در انتظار رشدی سنگین و ورود نقدینگی به این بازار باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مذاکرات وین تا چه میزان تاثیرگذار بر معاملات بورس باشد، افزود: به طور حتم این موضوع بر بازار تاثیر گذار است اما به نظر می رسد طرف مذاکره کننده در انتظار روشن شدن وضعیت انتخابات است.

صفاری با بیان اینکه در صورت موفقیت در مذاکرات قیمت دلار با کاهش چندان زیادی مواجه نشده و به کمتر از ۲۰ هزار تومان نمی رسد، افزود: اکنون نرخ دلار نیمایی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ بنابراین موفقیت در برجام نمی تواند تغییری در نرخ دلار و افت بیشتر قیمت سهام در بازار داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57896
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.