تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

3

چگونگی درمان شکستگی ترقوه

  • کد خبر : 57661
  • 07 خرداد 1400 - 10:47
چگونگی درمان شکستگی ترقوه
شکستگی ترقوه را در صورتی که خفیف باشد می‌توان در منزل درمان کرد.

گزارش سرویس سلامت افق تهران، استخوان ترقوه یک استخوان دراز و نازک است که استخوان سینه را به کتف و بخش‌های بالایی بدن متصل می‌کند. شکستگی این استخوان یکی از پیچیده‌ترین شکستگی‌هایی است که افراد ممکن است آن را تجربه کنند.

کمتر کسی می‌داند که این استخوان تا ۲۰ سالگی به طور کامل رشد و تکامل نمی‌یابد. از این رو، شکستگی ترقوه در کودکان و نوجوانان می‌تواند باعث ایجاد جراحت شود. دلایل مختلفی، چون تصادف رانندگی و یا حوادث مرتبط با ورزش می‌تواند باعث شکستگی این استخوان شود.

در صورتی که طی حادثه‌ای احساس درد شدید در ناحیه شانه و ترقوه داشتید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. شکستگی ترقوه غالباً شامل درد‌هایی در بخش جلویی شانه و نزدیکی گردن می‌شود. فرد در این زمان به وقوع اتفاقی ناگوار پی خواهد برد، زیرا توانایی بلند کردن بازوی خود را نخواهد داشت.

دیگر علائم شکستگی ترقوه شامل تورم و یا کبودشدگی بافت اطراف ترقوه، صدای شکستگی در زمانی که فرد بازوی خود را تکان می‌دهد، و بی حسی و مور مور شدن دستان و بازو‌ها می‌شود. شدت درد در بیمار به حدی است که پزشک برای تسکین آن مجبور به تجویز مسکن‌های شدید خواهد بود.

استفاده از عکس ایکس ری، سی تی اسکن و یا ام آر آی از شانه می‌تواند به تشخیص بیماری کمک کند. گرچه بسیاری از شکستگی‌های ترقوه جدی نیست، اما در صورتی که شکستگی شدید باشد، پزشک به طور معمول  (۵ تا ۱۰ درصد بیماران) از عمل جراحی برای درمان استفاده می‌کند.

پس از عمل جراحی پزشک از آویز دست استاندارد (اسلینگ) برای کمک به کاهش فشار به ترقوه و نیز کمک به روند التیام شکستگی بهره می‌گیرد. استفاده از این آویز‌ها تا زمانی که فرد بدون درد قادر به حرکت دادن بازو‌های خود باشد، باید ادامه پیدا کند. این روند ۲ تا ۴ هفته در کودکان و ۴ تا ۸ هفته در بزرگسالان به طول می‌انجامد. پس از بهبود شکستگی مراجعه به پزشک ضروری است. پزشک پس از معاینه فرد نظر نهایی خود را درباره آنکه فرد نیازمند کاردرمانی و فیزیوتراپی است ابراز می‌کند.

با این حال، اگر شکستگی ترقوه خیلی جدی نیست و می‌خواهید آن را در خانه درمان کنید، ابتدا شانه‌ها را به حالت استراحت قرار دهید و از یک آویز استاندارد برای کاهش فشار استفاده کنید. سپس از یک پد حاوی یخ برای سرد کردن محل شکستگی استفاده کنید. این کار باید هر چند وقت یکبار انجام شود؛ همچنین برای کاهش درد می‌توانید از چسب‌های ضددرد حاوی مسکن استفاده کنید. دارو‌هایی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن بهترین گزینه برای جراحت‌هایی است که باعث ایجاد التهاب در فرد می‌شود. استامینوفن را نیز می‌توانید به عنوان یک مسکن استفاده کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57661
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.