تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

2

کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات در اتوبوسرانی تهران

  • کد خبر : 57434
  • 05 خرداد 1400 - 10:40
کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات در اتوبوسرانی تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹، ۸۳۰ نفر ، سال ۹۸، ۷۰۰ نفر و سال ۹۷، ۶۰۰ نفر بازنشسته شدند قطعا نیاز به جایگزینی افراد مورد نیاز بوده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد تعداد نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی اظهارداشت: مسأله چابک‌سازی نیروها از دوره‌های مدیریت قبلی مدنظر بوده است همچنین در راستای خصوصی‌سازی برخی نیروها هر ساله بازخرید و یا بازنشسته شدند البته باید توجه داشت چابک‌سازی حد و حدود دارد و کلا قرار نیست حمل و نقل عمومی را جمع کنیم.

ترفع افزود: در آذر ۸۵ مصوبه‌ خصوصی‌سازی توسط دولت ابلاغ شد و در ادامه در دی  همان سال حد این چابک‌سازی در بر اساس مصوبه شورای شهر تحت عنوان ماده واحده چگونگی اجرای خصوصی‌سازی مشخص شد. بر اساس ماده واحده مذکور شهرداری مکلف است در هر شرایط،  ۴۰ درصد از ناوگان را به صورت ملکی حفظ کند و برای حفظ این ۴۰ درصد نیازمند نیرو است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: اسفند سال گذشته ۸۳۰ نفر در اتوبوسرانی بازنشسته شدند که ۴۳۰ نفر از آنها راننده بودند و ما باید نیروهای لازم را به جایگزینی استخدام می‌کردیم.

ترفع با اشاره به اینکه در اتوبوسرانی تهران کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات داریم تصریح کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹، ۸۳۰ نفر ، سال ۹۸، ۷۰۰ نفر و سال ۹۷، ۶۰۰ نفر بازنشسته شدند قطعا نیاز به جایگزینی افراد مورد نیاز بوده است. مگر اینکه بگوئید این افراد کلاً در تمامی ادوار مدیریت شهری مازاد بودند و علی رغم نیاز به آنها، در استخدام بودند و حقوق دریافت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا سیستم اعلام زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها که در دوره پیشین مدیریت شهری اجرا شد اکنون خبری از آن نیست، اذعان کرد: اتفاقا در دوره قبل مدیریت شهری این سیستم بر اساس پیشنهاد من که در آن زمان مدیرکل فناوری اطلاعات اتوبوسرانی بودم به مدیریت وقت و توسط شرکت کنترل ترافیک تهران انجام شد. من همیشه از آن به عنوان یک انقلاب در حمل و نقل اتوبوسی یاد کردم و یکی از بهترین اقدامات جهت حفظ کرامت مسافران اتوبوسرانی بوده است.

وی در پایان یادآور شد: اگر منظور شما خرابی تعدادی از مانیتورهای اطلاع‌رسانی این سیستم است که در ایستگاه‌های اتوبوسرانی نصب شده، متولی آن مانیتورها در هیچ دوره‌ای شرکت واحد نبوده است. مانیتورهای مذکور متعلق به شرکت کنترل ترافیک است که از آنها برای ارسال طیف متنوعی از پیام‌ها از جمله زمانبندی استفاده می‌شود. در ضمن شهروندان می‌توانند از نرم افزار تهرانباس که برای گوشی‌های همراه تولید شده و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل استفاده است برای دریافت زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57434
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.