به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد تعداد نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی اظهارداشت: مسأله چابکسازی نیروها از دورههای مدیریت قبلی مدنظر بوده است همچنین در راستای خصوصیسازی برخی نیروها هر ساله بازخرید و یا بازنشسته شدند البته باید توجه داشت چابکسازی حد و حدود دارد و کلا قرار نیست حمل و نقل عمومی را جمع کنیم.
ترفع افزود: در آذر ۸۵ مصوبه خصوصیسازی توسط دولت ابلاغ شد و در ادامه در دی همان سال حد این چابکسازی در بر اساس مصوبه شورای شهر تحت عنوان ماده واحده چگونگی اجرای خصوصیسازی مشخص شد. بر اساس ماده واحده مذکور شهرداری مکلف است در هر شرایط، ۴۰ درصد از ناوگان را به صورت ملکی حفظ کند و برای حفظ این ۴۰ درصد نیازمند نیرو است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: اسفند سال گذشته ۸۳۰ نفر در اتوبوسرانی بازنشسته شدند که ۴۳۰ نفر از آنها راننده بودند و ما باید نیروهای لازم را به جایگزینی استخدام میکردیم.
ترفع با اشاره به اینکه در اتوبوسرانی تهران کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات داریم تصریح کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹، ۸۳۰ نفر ، سال ۹۸، ۷۰۰ نفر و سال ۹۷، ۶۰۰ نفر بازنشسته شدند قطعا نیاز به جایگزینی افراد مورد نیاز بوده است. مگر اینکه بگوئید این افراد کلاً در تمامی ادوار مدیریت شهری مازاد بودند و علی رغم نیاز به آنها، در استخدام بودند و حقوق دریافت میکردند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا سیستم اعلام زمانبندی حرکت اتوبوسها که در دوره پیشین مدیریت شهری اجرا شد اکنون خبری از آن نیست، اذعان کرد: اتفاقا در دوره قبل مدیریت شهری این سیستم بر اساس پیشنهاد من که در آن زمان مدیرکل فناوری اطلاعات اتوبوسرانی بودم به مدیریت وقت و توسط شرکت کنترل ترافیک تهران انجام شد. من همیشه از آن به عنوان یک انقلاب در حمل و نقل اتوبوسی یاد کردم و یکی از بهترین اقدامات جهت حفظ کرامت مسافران اتوبوسرانی بوده است.
وی در پایان یادآور شد: اگر منظور شما خرابی تعدادی از مانیتورهای اطلاعرسانی این سیستم است که در ایستگاههای اتوبوسرانی نصب شده، متولی آن مانیتورها در هیچ دورهای شرکت واحد نبوده است. مانیتورهای مذکور متعلق به شرکت کنترل ترافیک است که از آنها برای ارسال طیف متنوعی از پیامها از جمله زمانبندی استفاده میشود. در ضمن شهروندان میتوانند از نرم افزار تهرانباس که برای گوشیهای همراه تولید شده و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل استفاده است برای دریافت زمانبندی حرکت اتوبوسها استفاده کنند.
انتهای پیام/