به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مهناز نوری فعال حوزه مشاغل خانگی در خصوص حمایت از توسعه مشاغل خانگی اظهارداشت: در مشاغل خانگی بازاریابی و فروش در اولویت است نقطه ضعف حوزه مشاغل خانگی، رها کردن و حمایت نکردن از فعالان این بخش است.مهناز نوریفعال فعال حوزه مشاغل خانگی: متاسفانه امروز شرایط اقتصادی کشور حتی برای مردان نیز دشوار است، با این وجود باید به فعالان مشاغل خانگی و افرادی که دغدغه فعالیت در این حوزه دارند، کمک شود.
این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان، تصریح کرد: یکی از عوامل توسعه مشاغل خانگی، حمایت است و به طور قطع این حمایت در ابتدا باید توسط بخش دولتی انجام شود.
وی با انتقاد از اینکه برخی قوانین، موجب سنگ اندازی بر سر راه فعالان مشاغل خانگی می شود، اظهار کرد: بعضا از پشتیبانان حوزه مشاغل خانگی خواسته می شود که افراد زیرمجموعه خود را بیمه کنند، در حالیکه آنها حتی توان بیمه کردن خود را ندارد، از سوی دیگر از فعالان اشتغال گروهی، حمایتی نمی شود و در میانه راه تنها می شوند.
نوری با بیان اینکه برای حمایت از توسعه مشاغل خانگی در وهله نخست بازاریابی و فروش در اولویت قرار دارد، گفت: اگرچه تولیدات خوبی در حوزه مشاغل خانگی انجام می شود، اما فعالان این حوزه در میانه راه در بخش بازاریابی و فروش دچار مشکل می شوند.
وی با بیان اینکه اصفهان معروف به شهر صنایع دستی است، گفت: معتقدم این موضوع در اصفهان به شدت کمرنگ است، در حالیکه می توان در حوزه مشاغل خانگی و در بخش صنایع دستی پیشتاز دیگر شهرها باشیم و حتی می توانیم در سطح ملی و بین المللی مطرح شویم، البته لازمه آن افزایش کیفیت تولیدات، تنوع کار و کاهش هزینه های تولید است.
به گفته این فعال حوزه مشاغل خانگی، در حال حاضر نقطه ضعف حوزه مشاغل خانگی، رها کردن و حمایت نکردن از فعالان این بخش است که این موضوع باعث ناامیدی آنها در میانه راه می شود.
وی افزود: فعالان حوزه مشاغل خانگی اصفهان در بخش فروش و بازاریابی مشکل دارند، تا جایی که ناچارند تولیدات خود را با قیمتی پایین تر از بازار بفروشند.
نوری درباره طرح ملی مشاغل خانگی که از ابتدای امسال در حال اجراست،خاطر نشان کرد: این طرح، ایده خوبی برای توسعه اشتغال در کشور است، اما باید برای آن وقت بیشتری گذاشته و از مجریان و فعالان مشاغل خانگی حمایت شود و معتقدم طرح نباید در میانه راه، رها شود.
انتهای پیام/