تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران

9

افتتاحیه قطار ملی در اسفندماه

  • کد خبر : 50117
  • 25 بهمن 1399 - 12:33
افتتاحیه قطار ملی در اسفندماه
شهردار تهران بیان کرد: ۳ واگن این قطار برای ۲۲ بهمن آماده افتتاح بود اما به دلیل چند روز تعطیلی و اینکه چند مراسم افتتاحیه نگیریم، مقرر شد قطار ملی در اسفندماه برگزار شود‌.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: از نیمه سال ۹۶ وعده‌هایی به مردم داده‌ایم و نسبت به روند اداره شهر انتقادهایی داشتیم.

وی در خصوص عارضه‌های سنگینی به شهر وارد می‌شد تا در شهر تهران کار صورت گیرد و کیفیت زندگی در شهر تهران نسبت به ۱۰ سال گذشته آن کاهش پیدا کرده بود، ادامه داد: از همین رو ضوابط باغ‌ها را تغییر دادیم و بازبینی طرح تفصیلی منطقه ۲۰ را انجام دادیم.

حناچی در ادامه افزود: ممکن است تخلفاتی از سوی مالکیت صورت گیرد اما هیچ ساخت و سازی بدون پروانه‌ی در سیستم شهرداری درج شده، ساخته نمی‌شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ تا ۹۹، ۲هزار و ۱۳ پرونده دارای افزایش طبقه در سیستم شهرداری ثبت شده‌است‌ و ادعا می‌کنیم قولی که در حوزه شهرسازی به مردم داده بودیم، جامه‌عمل پوشاندیم همچنین لایحه منابع پایدار در مجلس شورای اسلامی فرستادیم و به تصویب رسید و لایحه مالیات محلی در این مجلس در حال بررسی است، قول‌هایی که در حوزه برنامه‌ریزی شهری به مردم داده بودیم، سعی کردیم انجام بدیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما نیز می‌توانستیم با تراکم فروشی و مسیرهای نادرست دیگر درآمدزایی کنیم، یادآور شد: امیدواریم دیگر از این مسیرها استفاده نشود.

حناچی قیمت واقعی تراکم را میزان خدمات‌دهی به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: اگر صدمتر مربع اجازه تراکم داده می‌شود، باید صد متر ایجاد خدمات شود. ما جمعیت‌پذیری، آلودگی و ترافیک و… را می‌توانیم در این مدار تثبیت کنیم.

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی و اتوبوس و شاغلین در حوزه پسماند در اولویت‌های واکسیناسیون هستند. متاسفانه ۲۶ نفر از تاکسیرانان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این عرصه مظلوم واقعه شدند.

حناچی درباره افتتاح قطار خاطرنشان کرد: کارهای این قطار انجام شده‌است، ۳ واگن این قطار برای ۲۲ بهمن آماده افتتاح بود اما به دلیل چند روز تعطیلی و اینکه چند مراسم افتتاحیه نگیریم، مقرر شد قطار ملی در اسفند ماه برگزار شود‌.

وی در پایان بیان کرد: تاکنون هزار میلیارد از اوراق مشارکت را گرفته‌ایم و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه اتوبوس‌رانی باقی مانده‌است که به زودی پرداخت خواهد شد‌. واقعیت اینکه شهرداری دیگر توان پشتیبانی حمل و نقل عمومی همانند گذشته را ندارد. ما بیش از ۵ میلیون نفر مسافر در تهران را مدیریت می‌کنیم که این موضوع حاکمیتی است، اصلی‌ترین کمک دولت اوراق مشارکت است که با سخت‌گیری بانک ملی روند اخذ آن نیز بسیار سخت شده‌است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50117
  • 68 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.