تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

10

دولت آماده رفع ابهامات و پاسخگویی به لایحه بودجه است

  • کد خبر : 49061
  • 08 بهمن 1399 - 14:22
دولت آماده رفع ابهامات و پاسخگویی به لایحه بودجه است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری بیان کرد: بیان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ با توجه به شرایط و واقعیت‌های کشور تهیه و تدوین شده و به تصویب رسیده و اگر ابهامی دارد دولت آماده رفع این ابهامات است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حسین‌علی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه صبح هیات وزیران با بیان اینکه که بودجه اکنون در کمیسیون تحقیق تلفیق در حال رسیدگی است، اظهار داشت: نماینده دولت در امر بودجه سازمان برنامه و بودجه است، آقای نوبخت و معاونانش در روند جلسات کمیسیون تلفیق حضور داشتند و نقطه‌نظرات دولت را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس نامه‌ای که مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال کرده، قرار است لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سه‌شنبه در دستور صحن مجلس قرار گیرد. رئیس‌جمهوری نیز امروز تاکید داشتند که آقای نوبخت و همچنین وزرای اقتصادی برای اینکه لایحه به تصویب برسد با مجلس همکاری و مشارکت کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه «احکام لایحه بودجه هر کدام دارای منطق خودش است»، بیان کرد: در جلسات مفصل دولت، لایحه بودجه ۱۴۰۰ با توجه به شرایط و واقعیت‌های کشور تهیه و تدوین شده و به تصویب رسید. ما بارها اعلام کردیم که نمایندگان مجلس که حتماً نیت خیر دارند، اگر راجع به احکام لایحه بودجه تبصره درآمدها و هزینه‌ها ابهامی یا سوالی دارند، دولت آماده است که این ابهامات را رفع کند و به سوالات آنها پاسخ دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم که لایحه بودجه امسال که اولین لایحه بودجه‌ای است که توسط مجلس یازدهم بررسی می‌شود و آخرین بودجه دولت تدبیر و امید است، فصل خوبی از همکاری‌های دولت و مجلس را رقم بزند و یک کار مشترک ماندگاری برای حل مشکلات کشور صورت گیرد.

امیری با تاکید بر اینکه ابتکار لایحه بودجه با دولت است، یادآور شد: آنچه برای دولت مهم است این است که لایحه بودجه بر اساس واقعیات تنظیم و در دولت تصویب شود، تغییرات آن به حدی نباشد که ساختار و شاکله بودجه به هم بخورد. لایحه بودجه از یک نظام به هم پیوسته تشکیل می‌شود و یک منظومه به هم تنیده است که اگر یکپارچگی آن بر هم بخورد، قطعاً در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اذعان کرد: زمانی که تغییرات در لوایح خیلی زیاد شود و در عمل به طرح تبدیل می‌شود شورای نگهبان نیز ایراد می‌گیرد. بنابراین امیدواریم که نمایندگان مجلس در همکاری با نمایندگان دولت لایحه بودجه را به نحوی رسیدگی کنند که چارچوب، شکل و نظمی که در آن وجود دارد، کماکان باقی بماند.

وی در پایان درباره اینکه آیا ممکن است دولت لایحه بودجه را پس بگیرد، خاطر نشان کرد: ممکن است دولت در شرایطی لایحه‌ای را مسترد کند، اما لایحه بودجه پس گرفتنی نیست و مهمترین سند مالی یک سال آینده کشور است. کشور بدون قانون بودجه اساساً اداره نمی‌شود و از جهات قانونی موضوع استرداد لایحه بودجه کاملا منتفی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=49061
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.