تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

3

کاهش ساعت کاری حمل‌ونقل عمومی بدون مشورت با شورای شهر

  • کد خبر : 45574
  • 20 آبان 1399 - 14:13
کاهش ساعت کاری حمل‌ونقل عمومی بدون مشورت با شورای شهر
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم لغو مصوبه کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی، بیان کرد: مدیران باید یاد بگیرند که براساس داده‌های علمی براى آينده سياستگذارى كنند، نه اینکه دور هم بنشینند و یك نفر پیشنهاد دهد و ستاد کرونا نیز آن‌را تایید و ابلاغ کند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، ناهید خداکرمی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: تمهیدات ستاد کرونا تا به امروز بیشتر بر مبنای اقتصاد شهری بوده که تبعات منفی زیادی داشت و نه تنها به معیشت مردم کمک نکرده است بلکه با کنترل تدریجی و قطره چکانی مشکلات را پیچیده‌تر و در هم تنیده‌تر کرد‌.

وی افزود: یکی از مشکلات ناشی از تصمیمات ستاد کرونا، بروز پیک سوم کرونا در موج اول است که همچنان روند فزاینده دارد، بگونه‌ای که در یک موج سه پیک را تجربه کردیم که جان‌های زیادی را گرفت و هرچند در تصمیمات جدید، جدیت بیشتری می‌بینیم اما کافی نیست.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهار کرد: هنوز توازن، هماهنگی و یکپارچگی در تصمیمات به دیده نمى شود، به گونه ای که شهرداری تهران و ستاد کرونا، بدون اطلاع و مشورت با کمیسیون سلامت در مورد اتوبوس و مترو تمهیدات زمانی اتخاذ می‌کند!

تصمیمات کنونی مبنای علمی ندارد

خداکرمی اضافه کرد: این تصمیم در حالی است که مرکز مطالعات شهرداری تهران دو فاز مطالعاتی گسترده در مورد مسیر گسترش کرونا با همراهى بیماران مبتلا انجام داده که تحقیقات نشان می‌دهد، تنها دو تا سه درصد بیماران کرونا در دو هفته قبل از بیمارى خود از اتوبوس و مترو ا‌ستفاده کردند و نه تنها مطالعات در ایران بلکه بررسی‌های جهانی نشان از تاثیر کم حمل و نقل عمومی بر شیوع کرونا دارد و ما باید یاد بگیریم که سخنان و تصمیمات‌مان را منطبق با داده‌های علمی اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: این تصمیم ستاد کرونا در کاهش ساعت سرویس‌دهی در مترو و اتوبوس تنها موجب ازدحام در واگن ها و کابین ها می‌شود و مدیران شهری در اتخاد این تصمیم به نیاز هاى مردم و مشاغل مختلف توجهى نکرده اند. برخی افراد شب‌کار هستند و یا مجبورند برای تامین معیشت و زندگی خود عصر و شب‌ نیز کار کنند و این افراد معمولا از اتوبوس و مترو برای تردد استفاده می‌کردند.

لزومی برای کاهش ساعت کاری مترو واتوبوس وجود نداشت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خاطر خاطر نشان کرد: مدیران می‌توانستند با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی در تهران، زمان سرویس‌دهی را کاهش ندهند و اینگونه می‌شد پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در واگن و کابین رعایت کرد اما اکنون با کاهش زمان سرویس دهی تنها موجب تجمع و هجوم به مترو و اتوبوس می‌شوند که سبب افزایش سهم وسایل حمل و نقل در شیوع کرونا می‌شود.

خداکرمی تصریح کرد: مدیران باید یاد بگیرند که براساس مستندات و داده‌های علمی براى آینده سیاستگذارى کنند، نه اینکه دور هم بنشینند و یک نفر پیشنهاد دهد و ستاد کرونا نیز آن‌را تایید و ابلاغ کند.

ساعات کاری حمل و نقل عمومی به وضع سابق بازگردد

وی در پایان با تاکید بر لزوم لغو این مصوبه و بازگشت ساعات کار مترو و اتوبوسرانى به برنامه زمانبندى از پیش طراحى شده، اظهار امیدواری کرد: ستاد کرونا و دولت به شهردارى کمک کنند تا به جاى کاهش ساعات فعالیت حمل و نقل عمومى، مقدمات فاصله گذارى را در اتوبوس و مترو فراهم شده و در ورودى ایستگاهها دستگاه مایع ضدعفونى دست تعبیه شود و داخل کابین اتوبوس و قطار فاصله گذاری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45574
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.