تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران

3

هزینه ارائه خدمات در گرمخانه ها: ۳۲ هزار تومان به ازای هر نفر

  • کد خبر : 45466
  • 18 آبان 1399 - 16:40
هزینه ارائه خدمات در گرمخانه ها: ۳۲ هزار تومان به ازای هر نفر
سرپرست سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: در سال جاری برای هر نفر در شبانه روز به طور متوسط حدود 32 هزار تومان هزینه انجام می شود که شامل همه خدامت بهداشتی، پوشاک، غذا، مددکاری و نیروی انسانی است که از این افراد نگهداری می کنند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری، افق تهران، سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: به دلیل مشکلاتی که محدودیت ساعت پذیرش در گرمخانه ها برای مردم عادی به وجود آرده بود، پذیرش در گرمخانه ها اکنون به صورت شبانه روزی انجام میشود.

وی افزود: با وجود اینکه این اقدام موجب کاهش محسوس نارضایتی مردم شد، اما تامین نهار نیز به وظایف گرمخانه ها اضافه شد و این در حالی است که بیش از ۳۰ درصد افراد بی خانمان در طول روز نیز در گرمخانه می مانند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: خدمات گرمخانه های شهرداری تهران مناسب و استاندارد است. برای بهبود خدمات نیز همواره خیران به کمک این سازمان آمده اند و با جذب این کمک ها و پشتیبانی شورای شهر و شهرداری در سال جاری، می توان گفت هیچ بی خانمانی در شهر تهران از خدمات گرمخانه ها بی نصیب نمانده است.

حسینی خاطر نشان کرد: در سال جاری برای هر نفر در شبانه روز به طور متوسط حدود ۳۲ هزار تومان هزینه انجام می شود که شامل همه خدامت بهداشتی، پوشاک، غذا، مددکاری و نیروی انسانی است که از این افراد نگهداری می کنند.

وی ادامه داد: این خدمات در قالب برون سپاری  به موسسات دارای مجوز از بهزیستی و از طریق مناقصه عمومی ارائه شده و علاوه بر نظارت مستقیم نهادهای نظارتی در سامانه‌های مختلفی نیز  ثبت شده است.

سرپرست سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: هزینه خدمات رسانی در مراکز ماده ۱۶ نیز برای هر نفر حدود ۳۰ هزار تومان استف بنابراین خدمات گرمخانه ها و هزینه های آن گران نبوده و مناسب نیز هست.

حسینی تصریح کرد: برای کاهش هزینه ها نیروی انسانی گرمخانه ها تعدیل شد. البته اکنوناز افراد متخصص تر و نیروهای مجموعه شهرداری در گرمخانه ها بهره می بریم. همچنین بخشی از غذای مورد نیاز گرمخانه ها نیز توسط کمک های مردمی تامین می شود.

وی اضافه کرد: اطلاعات برخی در این باره دقیق نبود و شاید به دلیل کیفیت بالای خدمات تصور بر این بود که گرمخانه‌ها نمی‌توانند در این سطح از خدمات با چنین هزینه‌هایی مدیریت شوند. اگر افراد و نهادها نسبت به این موضوع ابهام دارند، می‌توانند نسبت به راستی آزمایی آن اقدام کنند.

سرپرست سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به جامع بودن خدماتی گرمخانه ها تاکید کرد: هنماینده سازمان جهانی بهداشت در بازدید از گرمخانه‌ها با تعجب به شرایط آنها نگاه می‌کرد بنابراین می توان گفت شهرداری تهران خدمات بسیار منحصر به فردی ارائه می‌دهد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست شهرداری تهران از سازمان جهانی بهداشت در اسفند ماه سال گذشته مبنی بر تجهیز گرمخانه‌ها به ادوات درمانی و بهداشتی به نتیجه رسید یا خیر؟ خاطر نشان کرد: این درخواست تاکنون به نتیجه نرسیده است. در سامان‌سراها که افراد با شرایط خاص نگهداری می‌شوند به دلیل شرایط تحریم برخی اقلام مورد نیاز برای آن‌ها یا قیمت بسیار بالایی دارند و یا  امکان تهیه آن‌ها وجود ندارد. درخواست کتبی به نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ارسال شده، اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45466
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.