به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مدیریت شهری کنونی تهران معتقد است که شهر جایی برای زندگی انسان است و از اینرو باید برای آسایش او ساخته و تکمیل شود، درست برخلاف دوره قبل که شهر بیشتر بر مبنای خودرو تکمیل شده بود؛ از اینرو در این دوره و به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تقریبا تمامی طرحهای بجامانده از دوره مدیریت شهری قبل تکمیل شده است که میتوان از آن جمله به احداث زیرگذر استادمعین و گیشا اشاره کرد؛ صفا صبوریدیلمی، معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که “برخی معتقدند کار عمرانی در تهران انجام نمیشود و تعطیل است”، اظهارکرد: شاید به خاطر اینکه یک تکه از مرکز شهر را نبسته و ترافیک ایجاد نمیکنیم، کار ما به چشم نمیآید.
وی تصریحکرد: سه هزار و ۷۰۰ تن سازه فلزی در پروژه پل گیشا را ظرف ۲۲ روز باز کردیم در حالی که یک روز هم بزرگراه شهید چمران را نبستیم و به دلیل رعایت الزامات ایمنی، حتی یک پیچ هم روی دست کسی نیافتاد و سپس زیرگذر نصر را افتتاح کردیم.
این مقام مسئول در خصوص باز نشدن خروجی به سمت خیابان نصر در پروژه زیرگذر گیشا نیز توضیحداد: تمامی طرحهای شهرداری تهران فازبندی دارد و خروجی زیرگذر به سمت خیابان نصر هم به زودی ساخته میشود؛ یک اشتباه فنی هم در این خروجی وجود داشت که ۱۰ ماه برای رفع آن تلاش کردیم.
به صبوری، ۲ لوله آب به قطر یک متر و ۸۵ سانتیمتر سر کوچه دوم خیابان نصر وجود دارد که خروجی به سمت این خیابان باید قبل از این ۲ لوله ایجاد میشد؛ ابتدا تصمیم به برداشتن آنها گرفتیم و مکاتبههایی با شرکت آب و فاضلاب انجام شد اما به دلیل هزینه انتقال این ۲ لوله، نقشه را عوض کردیم و مهندسان ما طرحی جدید ارائه کردند که اگر ابلاغ و تصویب شود، به زودی عملیات ایجاد خروجی از زیرگذر به خیابان نصر آغاز خواهد شد؛ این طرح تا پایان دوره مدیریت شهری کنونی تکمیل و بهرهبرداری شود.
وی همچنین درباره احتمال آبگرفتگی به هنگام بارندگی شدید در زیرگذر گیشا یادآورشد: از یاد نبریم که زیرگذر گیشا هنوز تکمیل نشده و در این مدت تنها یکبار آبگرفتگی جزیی در این پروژه رخ داد که به دلیل انداختن یک کیسه بزرگ در داخل حفرههای انتقال فاضلاب این زیرگذر بود.
در پایان صبوری خاطرنشانکرد: ۸۰۰ متر کانال جریان آب در این طرح عمرانی زده شد تا مسیر فاضلاب به سمت خیابان امیرآباد شمالی هدایت شود؛ باید در نظر گرفت که کانال جریان آب را برای چه میزان دِبی میزنیم؛ ۵۳۰ کیلومتر کانالهای عبور فاضلاب تهران برای سیل دوره ۵۰ ساله است و اگر بارندگی بیش از حد انتظار و مطابق با سیل دوره ۶۰ساله رخ دهد احتمال بیرونزدگی آب وجود دارد بنابراین به لحاظ مهندسی نمیتوان گفت که کار احداث این کانالها اشتباه بوده است.
انتهای پیام/