تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده

6

تصمیم گیری ۳ روزه شوک آور برای بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 42195
  • 22 شهریور 1399 - 13:53
تصمیم گیری ۳ روزه شوک آور برای بازگشایی مدارس
عضو شورای شهر تهران بیان‌کرد: ذات بازگشایی مدارس بد نیست ولی اینکه بدون برنامه ریزی و ظرف سه روز تصمیم گیری شود که مدارس باز شود، مقداری شوک آور بود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص حضور کودکان در مدارس و موضوع کرونا اظهار‌کرد: با توجه به شرایطی که ویروس کرونا در دنیا و در کشور ما به وجود آورده است ذات بازگشایی مدارس بد نیست ولی اینکه بدون برنامه ریزی و ظرف سه روز تصمیم گیری شود که مدارس باز شود، مقداری شوک آور بود.

وی تصریح‌کرد: این تصمیم این نگرانی را به وجود آورد که شاید هم مدارس آماده نباشند و هم خانواده ها آماده نباشند. مسئله بعدی هم این بود که در همه جای کشور به صورت یک جا اعلام بازگشایی شد. این امر می توانست به صورت شناور و منطقه ای (استانی، شهری و حتی محله ای) باشد چراکه شهرهایی هستند که وضع قرمز دارند. در تهران نیز در برخی از مناطق می توان مدارس را بازگشایی کرد اما همه مناطق اینگونه نیستند.

عضو شورای شهر تهران این را هم گفت که نکته مهم در تهران این است که ضرورت استفاده از سرویس های مدارس ایجاد شد. راننده، مسئولان خدماتی و … همه با دنیای بیرون و بچه ها همزمان در ارتباط هستند و حتی اگر بچه ها تا حدودی ایمنی داشته باشند، معلمان که دائما با بیرون در ارتباط هستند می توانند باعث نگرانی باشند.

خداکرمی با تأکید بر اینکه با بازگشایی مدارس موافق است، توضیح‌داد: این سبک و سیاق و این شیوه از بازگشایی می تواند تبعات منفی داشته باشد و درخواست ما از وزارت آموزش و پرورش این است که ضمن اطمینان از اجرای پروتکل های وزارت بهداشت نظارت دقیق داشته باشد و اگر مدرسه ای شرایط مناسب ندارد آن مدرسه را تعطیل کند. یعنی می توان به مدارس حالت شناور داد و هر جا مشکلی بود کنترل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به سوالات نیز به صورت شفاف پاسخ داده شود‌‌ گفت: اینکه آیا ماسک برای خانواده ها تأمین شده است؟ اگر خانواده ای ماسک نداشت یا بچه ها ماسک های خود را عوض کنند چه اتفاقی می افتد؟ وظیفه تأمین هزینه هایی که به مدارس تحمیل می شود مانند مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده از کجا تأمین می شود؟ آیا این اطمینان وجود دارد که این پروتکل ها هر روز رعایت می شود؟ تکلیف سرویس های مدارس چیست، آیا تضمینی در مورد سلامت راننده وجود دارد؟ همه این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.

خداکرمی در پایان خاطرنشان‌کرد: در کنار این موارد بار زیادی روی وزرات بهداشت و کادر درمان در ۶ ماه گذشته بوده و دائما هم باید نگران موج جدید باشند. در صورتی که همه موارد در نظر گرفته شود و پاسخ مناسب برای آنها وجود داشته باشد بازگشایی مدارس کار درستی است اما در صورتی که این موضوعات در نظر گرفته نشده باشد بازگشایی انجام شده می تواند تبعات منفی به همراه داشته باشد و باید نگران بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42195
  • 66 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.