تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده

2

اعضای شوراها، متولی عمران و آبادانی کشور

  • کد خبر : 42058
  • 20 شهریور 1399 - 13:53
اعضای شوراها، متولی عمران و آبادانی کشور
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیان‌کرد: اعضای شوراها نه تنها متولی عمران و آبادانی کشور هستند، بلکه باید به حوزه فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، در سی ‌و پنجمین اجلاس شورای عالی استان ها اظهارکرد: امروز مردم فشار زیادی را در اثر تحریم‌های ظالمانه متحمل شده‌اند اما انصافا جانانه در برابر نظام سلطه مقاومت کردند؛ برهمین اساس همه ما باید امیدوارکننده و امیدبخش صحبت و عمل کنیم باید در مردم به ویژه جوانان ایجاد انگیزه کنیم.

وی تصریح‌کرد: در قانون اساسی در هفت اصل مباحث مربوط به شوراها مطرح شده اصولی که نقش و جایگاه، حدود اختیارات، نحوه‌ی شکل‌گیری شورای عالی استان‌ها مورد تاکید قرار گرفته لذا باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه فرهنگ اسلامی _ ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول اگر امروز به عملکرد شوراها توجه شود مشاهده می‌شود که یا از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده و یا در برخی موارد ایجاد شوراها نه تنها کارآمدی لازم را نداشته، بلکه عقب‌گردهایی نیز در آن مشاهده می‌شود. ما به دنبال ایجاد یک طرح مبتنی بر جغرافیای هر منطقه هستیم. ۳۱ فرهنگ، گویش در کشور حضور دارند که مبتنی بر همین مبانی باید توسعه آنها رقم بخورد.

محمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود اقتصاد و فرهنگ را دو مقوله به هم پیوسته دانست و اضافه‌کرد: اعضای شوراها نه تنها متولی عمران و آبادانی کشور هستند، بلکه باید به حوزه فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. بی تردید در این مسیر باید از احساسی‌گری در اقدامات شهری پرهیز شود نباید منابع مردم تلف شود. بی‌تردید باید مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند تا حرکتی در جهت توسعه و آبادانی شهر انجام شود.

وی این را هم گفت که باید به همان میزان که به عمران شهرها فکر می‌کنیم به فرهنگ آنها نیز توجه کنیم. امروز آسیب‌های متنوعی گریبان مردم را گرفته باید در بخش فرهنگی بر روی باورهای مردم کار شود. روی موضوع تعهد در خانواده تأمل شود؛ وظایفی که بر روی شانه‌های همه شوراها قرار گرفته این است که فرهنگ غنی اهل بیت (ع) بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

محمد تاکید کرد: باید بدانیم که به دنبال یک شهر اسلامی مدرن هستیم یا شهری مدرن اسلامی؟ بسیاری از ما این اشتباه را می‌کنیم که شهر مدرن اسلامی چیزی است که تا به امروز همه مدیران شهری دنبال کرده‌اند به شکلی که پلی ساخته شود و نهایتا جایی برای اسلام در اجرای این پروژه پیدا کنیم برای مثال در آخر کمی نمای اسلامی به آن بدهیم در حالی که دقیقا باید برعکس عمل شود و ابتدا شهر اسلامی را شکل دهیم و بعد این شهر را مدرن کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تاکید بر این‌که مدیریت جامعه شهری باید با تمام پیوست‌های آن مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید معضل تبعیض در مدیریت شهری حل و فصل شود. امروز متاسفانه نداشتن برنامه جامع و نداشتن مدیران توانمند برای اجرای برنامه‌ها در شهرها ما را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است.

سردار محمد در پایان با اشاره به تشکیل این قرارگاه از سال ۱۳۶۸ و فعالیت ۳۱ ساله خاطرنشان‌کرد: در دهه جدید با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی این قرارگاه تلاش کرده است؛ پس از اعمال تحریم‌ها در بحث سیگنال‌رسانی ۲۰۷ ایستگاه زمینی برای این امر توسط قرارگاه در کشور شکل گرفته تا وابستگی به ماهواره‌ها در حوزه سیگنال‌رسانی حل و فصل شود. این قرارگاه در تولید گاز و تولید ۲۳ میلیون لیتر روزانه گازوئیل گام موثری برداشته، همچنین ۳۲۴ کیلومتر از ۶۷۰ کیلومتر مسیر ریلی که امروز در کشور در حال احداث است توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در دستور کار قرار گرفته است. تونل‌های بزرگ شهری همچون نیایش، آرش و اسفندیار و احداث ۷۳ تقاطع غیرهمسطح شهری با طولی بالغ بر ۲۵ کیلومتر و احداث پل سبز به طول ۱۹ کیلومتر از دیگر دستاوردهای این قرارگاه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42058
  • 53 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.