تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

4

آرزوی ساخت فیلمی درباره امام حسین(ع)

  • کد خبر : 41067
  • 05 شهریور 1399 - 12:05
آرزوی ساخت فیلمی درباره امام حسین(ع)
کارگردان سینمای ایران بیان‌کرد: محرم مرز نمی‌شناسد و ادیان مختلف نسبت به ساحت مقدس حضرت امام حسین واکنش دارند، ساخت فیلمی درباره امام حسین(ع) از آرزوهای من است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، نشست خبری رویداد هنری فیلم کوتاه سوگ در خانه در مؤسسه فرهنگی راه ایمان و با مدیریت مجید مجیدی، کارگردان سینمای ایران برگزار شد که هدف آن ساخت و حمایت از فیلم‌های کوتاه با مضمون عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) بود؛ مجیدی ضمن گرامیداشت یاد و نام امام حسین(ع)، اظهار‌کرد: همان‌طور که از نام جلسه روشن است اولین سوگواره رویداد هنری ماه محرم برگزار می‌شود.

وی به ضرورت وجود این رویداد تاکید و تصریح‌کرد: واقعیت این است که با توجه به شرایط کرونایی به این فکر افتادیم که به‌ شکل طبیعی نمی‌توان هیئت برگزار کرد و از سوی دیگر عزاداری امام حسین(ع) آن‌قدر ظرفیت دارد که همیشه افسوس می‌خوردم چرا از ظرفیت آن در حوزه‌های دیگر هنر بهره‌مند نیستیم. البته در حوزه‌های تجسمی کارهای خوبی شده مانند اثر ماندگار استاد فرشچیان اما در سینما حق مطلب ادا نشده است.

کارگردان سینمای ایران ادامه داد: محرم مرز نمی‌شناسد و ادیان مختلف نسبت به ساحت مقدس حضرت امام حسین واکنش دارند. ایشان انسان کامل و مطلق است که در فرامرزها سفر کرده است.  این ایام فرصت خوبی است که به ابعاد و‌ وجوه خوبی که این موضوع دارد نگاهی داشته باشیم و اثراتی را ثبت و ماندگار کنیم؛ با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر محدودیت مجالس و برگزاری آنها در خانه‌ها، این فرصت زمان خوبی است برای ایجاد خلاقیت‌ و خلق آثار هنری. این‌که از منازل فیلم بگیریم منظور صرف یک تصویربرداری نیست و در این صورت توسط ما انتخاب نخواهد شد، بلکه باید خلاقیت داشته باشد و در این لوکیشن کوچک جذابیت و خلاقیت داشته باشد.

در ادامه مدیر رویداد هنری سوگ در خانه با اشاره به احترامی که مردم در منازل خود نسبت به عزاداری امام حسین از قدیم داشتند، اذعان‌کرد: موضوعات و سوژه‌های فراوانی برای خلق و‌ ثبت این لحظات وجود دارد. البته تکنیک فنی بسیار سخت مورد نیاز نیست اما نگاه گزارشی و ژورنالیستی نیز نخواهد بود و سطح توقع ما بالا خواهد بود؛ امیدواریم این رویداد هنری در سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کند.

در ادامه رهبر دبیر رویداد درباره جوایز توضیح‌داد: نفر اول ۵ سکه نفر دوم سه سکه و نفر سوم دو سکه بهار آزادی خواهند گرفت. از نفر چهارم تا دهم نیز هرکدام ۱ سکه خواهند گرفت. فیلم‌های انتخابی و برگزیده نیز ۱۲ آبان همزمان با شب میلاد پیامبر(ص) معرفی خواهند شد.

مجیدی در پاسخ به یکی از رسانه‌ها از حضور سیدرضا میرکریمی و نرگس آبیار در مدیریت این رویداد خبر داد و خاطرنشان‌کرد: هر دو با انجمن سینمای جوانان ایران نیز همکاری خواهند داشت؛ ساخت فیلمی درباره امام حسین(ع) از آرزوهای من است اما کار بسیار سختی نمونه آن کار آقای درویش است که البته برکات آن را خواهند دید؛ وجهه بین‌المللی این رویداد با توجه به فرامرزی بودن آن بسیار آشنا و مهم است حتی گاندی نیز از امام حسین به‌بزرگی نام برده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41067
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.