تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ویدئو / سه روش مرسوم فیلترینگ چیست؟ کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس

8

افول روز افزون تئاتر در کشور

  • کد خبر : 40685
  • 31 مرداد 1399 - 12:33
افول روز افزون تئاتر در کشور
مدیرعامل خانه تئاتر بیان‌کرد: متاسفانه تئاتر روز به روز در کشور با بی‌برنامگی هر چه تمام‌ روبه‌رو شده است و اساسا فکری برای ایجاد چشم‌انداز و مدیریت فرهنگی نشده و سالیان سال اقتضایی عمل کردیم.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، شهرام گیل‌آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر در مراسم پایانی نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم با شرایط سخت کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار‌کرد: از شما ممنونم که با همت خود نگذاشتید امسال چراغ این نشست خوب و معرفت‌اندیش خاموش باشد.

وی همچنین از شرایط حاکم بر جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای در حوزه تئاتر گِله و تصریح‌کرد: متاسفم که تئاتر، فرهنگ اندیش و معرفت باور است و بن مایه، ریشه فکری، اندیشگی و فرهنگی دارد و با هیچ هنر دیگری قابل قیاس نیست، روز به روز در کشور ما با بی‌برنامگی هر چه تمام‌تر روبه‌رو شده و افولش را می‌بینیم.

این مقام مسئول اشاره ای هم به پنج محور اساسی زیرمجموعه مدیریت کرد و افزود: حوزه فکری معرفتی جامعه امروز ما چشم‌انداز و نقشه ارتباطی که در حوزه همبستگی و پیوستگی ایجاد شبکه ارتباطی می‌کند، نداریم و اهالی هنر و رسانه‌ که در جامعه توسعه فکری ایجاد می‌کنند، در بی پناهی هر چه تمام‌تر با اقتضائات خودشان در حال حرکت هستند و نه تحت برنامه‌ای خاص. وقتی به اینجا می‌رسیم کشف نقطه استراتژیک سخت نیست، چون اصولا فکری برای ایجاد چشم‌انداز و مدیریت فرهنگی نشده و سالیان سال اقتضایی عمل کرده‌ایم.

وی نسبت به موضوع نداشتن جایگاه جدی برای اهالی فرهنگ و هنر امروز، از مدیرانی که از جایی آمده‌اند و مدتی مدیر فرهنگی هستند و دست آخر هم شاید دیگر به این عرصه دیده نشوند، گِلایه کرد و گفت: سوالات فراوانی داریم که برآمده از زخم‌هایی است که روی سینه ماست. این روزها بچه‌های رسانه که امروز به مدد انجمن منتقدان خانه تئاتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، روزگار سختی را می‌گذرانند. باید توجه داشت که تئاتر مثل موسیقی نیست که دانلود هشت برابری داشته باشد و اقتصاد موسیقی از آن منتفع شود. مثل سینما نیست که وی‌اودی ها، با زدو بند پنهان و آشکاری که به وجود می‌آورند، انتفاعی را رقم بزنند. تئاتر باید نفس به نفس تماشاگر خود حرکت کند. چه کسی برای حمایت از این قشر فکر کرده‌ است و آیا اساسا مسئولین فرهنگی ما دغدغه ادامه حیات و امرار معاش اهالی تئاتر را دارند؟

گیل‌آبادی در پایان خاطرنشان‌ساخت: صدوبیست میلیارد تومان کمک ایام بیکاری در قیاس با نیازمندی‌های جامعه هنری ما که سالیان سال از رسیدن به حق طبیعی و منطقی خود بازمانده‌اند، حتی یک قطره هم نیست و تأمین نشدن حقوق انسانی هنرمندان، نتیجه عملکرد مدیران فرهنگی است چنانچه هنرمند تئاتر ما بیمه تامین اجتماعی درستی ندارد و بیست سال پیش برای تأمین بیمه این قشر از کد کارگران شریف شیلات استفاده شده است. امیدوارم روزی برسد که هنرمندان از کد بیمه مشاغل هنری استفاده کنند و نفسی که می‌کشند، عاریتی و قرضی نباشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=40685
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.