شرکت شهروند برای مقابله با مصرف گرایی و خرید بیش از نیاز مشتریان در شرایط بحرانی، توانسته به عنوان محرک تشویقی عمل کتد.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، امروزه فرهنگ مصرف گرایی در بیشتر کشورهای دنیا به امری نکوهیده تبدیل شده است و بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از مصرف گرایی توانستند زمینه رشد و توسعه اقتصادی خود را فراهم کنند.
مصرف کنندگان از نظر ذاتی رفتار عقلایی دارند و به دنبال خرید محصولاتی باکمترین هزینه و بالاترین کیفیت هستند، از این رو فروشگاه های زنجیره ای با خرید یکجای محصولات مورد نیاز مشتریان و عرضه آنها با قیمت مناسب و کیفیت استاندارد تا حد زیادی این انتظار مشتریان را برآورده میکند، فروشگاههای زنجیرهای میتوانند بر رفتار مصرف کنندگان تاثیر گذاشته و با ارتقای کنش عقلایی شهروندان و محاسبه گر هزینه فایده، فرهنگ صرفه جویی را در میان آن ها نهادینه کنند.
همچنین برگزاری جشنواره های تخفیفات در مقاطع مختلف سال در فروشگاههای زنجیره ای بر تصمیم گیری مشتریان تاثیر گذاشته و این امکان را به شهروندان می دهد تا با هزینه یکسان محصولات بیشتری را خریداری کرده و نیازهای مصرفی متنوع خود را برطرف کنند، شهروندان می توانند بدون صرف هزینه های اضافی تمام اقلام مصرفی مورد نیاز خود را از فروشگاه های زنجیره ای به صورت یک جا خریداری کنند.
تنوع محصولات ارائه شده در فروشگاه های زنجیره ای نیز این امکان را برای شهروندان فراهم می کند تا کالای با کیفیت و قیمت مناسب را از میان انبوه اقلام مصرفی انتخاب کنند درحالی که در بازارهای محلی مشتریان مجبور به انتخاب اجناس محدود عرضه شده با هر استاندارد و قیمتی هستند.
شهروند و مقابله با مصرف گرایی
مجموعه شهروند به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های زنجیره ای در کشور توانسته با عرضه محصولات ارزان و با کیفیت و ارائه تخفیفات ویژه در طی سال در اعتلای فرهنگ خرید در میان مصرف کنندگان موثر باشد و به عنوان محرک تشویقی برای مقابله با مصرف گرایی و خرید بیش از حد نیاز در شرایط بحرانی، عمل کتد.
تنوع محصولات عرضه شده در جشنواره تخفیفات این امکان را برای مشتریانی که به دنبال خرید مایحتاج خود با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب هستند فراهم می کند تا محصولات مورد نظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تامین کنند که در نوع خود میتواند در ارتقای فرهنگ صرفه جویی موثر باشد.
علاوه بر این محصولات عرضه شده در شهروند از معتبرترین برندهای داخلی تامین شده است تا مشتریان بدون نگرانی از کیفیت، محصولات مورد نظر خود را با قیمت های مناسب تر از بازار تامین کنند تا ماندگاری و کیفیت بالای اقلام مورد نیاز مصرف کنندگان مانع از صرف هزینه های مجدد برای خرید کالا شده و فرهنگ خرید را در میان شهروندان ارتقا دهد.
همچنین مجموعه شهروند با عدم پذیرش محصولات لوکس و گرانقیمت خارجی که مشابه آنها در داخل تولید میشود به دنبال نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در میان مشتریان خود است.
انتهای پیام/