تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

3

افزایش ۲ برابری ظرفیت واگن‌های مترو تا چهارسال آینده

  • کد خبر : 134984
  • 20 آذر 1402 - 9:55
افزایش ۲ برابری ظرفیت واگن‌های مترو تا چهارسال آینده
سخنگوی شهرداری تهران از نهایی شدن قرارداد بسته بزرگ برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت خبر داد و بیان کرد: بانک مرکزی نیز برای تأمین بیش از یک میلیارد یورو «ارز» موردنیاز این قرارداد اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران، درباره همکاری دولت و مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایتخت، اظهار داشت: ایستگاه «پرند»، سومین مرتبه‌ای بود که آقای رئیس‌جمهور برای افتتاح ایستگاه‌های متروی پایتخت شخصاً زحمت می‌افتادند. این نشان از اهمیت موضوع و اولویتی است که دولت محترم برای توسعه حمل‌ونقل شهری در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه نوسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل در تهران عملاً بدون همراهی دولت امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: رهاشدگی شهر در سنوات گذشته، عملاً ناوگان عمومی را فرسوده و مستهلک کرده بود. به‌نحوی که شهروندان از شیوه خدمت‌رسانی مترو یا اتوبوس‌های پایتخت مطلقاً راضی نبوده‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به توسعه فیزیکی خطوط مترو، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ ایستگاه جدید و ۴۶ کیلومتر خط‌آهن در ۲۶ ماه گذشته به متروی تهران اضافه شده است. بعلاوه به‌صورت همزمان افزایش ظرفیت واگن‌ها نیز در دستور کار است. در سفر اخیر به چین با مساعدت دولت قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن جدید وارد فاز اجرایی شد.

محمدخانی با بیان آنکه طبق قانون امکان خریداری ۱۰۵۰ دستگاه واگن جدید برای متروی تهران وجود داشت، خاطرنشان کرد: قرارداد ۲۷۹ واگن دیگر نیز نهایی شده که امیدواریم با مساعدت دولت عملیاتی شود. به این ترتیب تا چهار سال آینده ظرفیت واگن‌های متروی پایتخت دو برابر خواهد شد.

وی هم‌چنین با قدردانی از مساعدت بانک مرکزی برای تأمین «ارز» موردنیاز بسته بزرگ برقی‌سازی ناوگان عمومی، اضافه کرد: در سفر به چین تفاهمات بسیار خوبی برای خریداری بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با سوخت پاک و ده‌ها هزار وَن، تاکسی و موتورسیکلت برقی برای تهران صورت گرفت.

سخنگوی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد با مساعدت دولت قرارداد بزرگ برقی‌سازی وسایل حمل‌ونقل عمومی عملیاتی شود و اظهار داشت: قابل ذکر است همین حالا تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط کمی بیش از ۲۱۰۰ دستگاه است. با ورود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس پاک، عملاً ظرفیت اتوبوسرانی پایتخت نیز دو برابر خواهد شد.

محمدخانی به نقش توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک اشاره و تأکید کرد: هرچقدر استفاده شهروندان از خودروهای تک‌سرنشین کاهش پیدا کند، شاهد ترافیک کمتر و کنترل آلودگی هوا خواهیم بود. بگذریم از این‌که وسایل خریداری‌شده جدید حمل‌ونقل پایتخت از چین، کاملاً برقی بوده و صفر درصد آلایندگی دارند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری تصریح کرد: با مساعدت‌های دولت محترم و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پایتخت و برقی‌سازی ناوگان عمومی، شهروندان به‌زودی طعم شیرین کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوا را احساس خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=134984
  • 103 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.