تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

7

حرکت صنعت پتروشیمی در نزدیکی قله

  • کد خبر : 130001
  • 12 مهر 1402 - 8:48
حرکت صنعت پتروشیمی در نزدیکی قله
مدیرعامل پتروشیمی ارومیه صنعت پتروشیمی را در نزدیکی قله دانست و بیان کرد: در این راستا پتروشیمی ارومیه در پی آن است که ارتقای زنجیره ارزش خود را چه در پایین‌دست که شامل تأمین خوراک می‌شود، چه در بالادست که تولیدات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است، را دنبال کند.

اکبر اسمعیلی، مدیرعامل پتروشیمی ارومیه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص اهداف شرکت اظهارداشت: استراتژی هلدینگ خلیج فارس که پتروشیمی ارومیه یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت محسوب می‌شود، حرکت در مسیر زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی است. در این راستا پتروشیمی ارومیه در پی آن است که ارتقای زنجیره ارزش خود را چه در پایین‌دست که شامل تأمین خوراک می‌شود، چه در بالادست که تولیدات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است، را دنبال کند.

وی افزود: برای نیل به این دو هدف به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز داریم و حتماً از دانششان بهره خواهیم گرفت که قبلاً هم این اتفاق افتاده است. در گذشته بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان این‌گونه بوده است که بسیاری از قطعاتی که وارداتی بود با کمک این شرکت‌ها بومی‌سازی شد و به پتروشیمی ارومیه تحویل داده می‌شود. در حیطه تولید محصول تلاش خواهیم کرد در زمینه زنجیره کودها و کریستال ملامین از شرکت‌ها برای تأمین مواد اوّلیه و تکنولوژی استفاده کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با اشاره به حضور در بازارهای جهانی بیان کرد: شرکت پتروشیمی ارومیه ظرفیت تولید بالایی ندارد اما به خاطر مرز زمینی با ۴ کشور می‌تواند به صادرات فکر کند زیرا می‌توانیم محصولات را به راحتی به ترکیه، ارمنستان، عراق و حتی آذربایجان صادر کنیم و بر همین اساس از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه صادرات فعّالند کمک می‌خواهیم که بازارهایی که در این کشورهای همسایه برای ما وجود دارد را بررسی کنند تا صادرات پتروشیمی ارومیه به این کشورها افزایش پیدا کند.

نایب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی ارومیه ادامه داد: در پی توسعه پتروشیمی ارومیه هستیم و برای این کار نیاز به دانش فنی داریم به عنوان مثال یکی از برنامه‌های استراتژیک توسعه این است که واحد کریستال ملامین که در ظرفیت ۴ هزار تن طراحی شده به واحد بزرگتر تبدیل شود. چون بهره‌وری تکنولوژی قدیمی بسیار پایین است.

اسمعیلی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب اشاره کردند صنعت پتروشیمی نزدیک قلّه است. مسیر کوتاه و سخت است و انرژی زیادی می‌طلبد تا صنعت پتروشیمی هم‌چنان جزء موتورهای محرک کشور باشد و باقی صنایع را با خود همراه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=130001
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.