تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران

2

قانون جدید بیمه شخص ثالث چه آثاری دارد؟/ از روزهای دانشجویی تا میز رئیس اداره خودرو بیمه رازی

  • کد خبر : 123937
  • 29 تیر 1402 - 18:35
قانون جدید بیمه شخص ثالث چه آثاری دارد؟/ از روزهای دانشجویی تا میز رئیس اداره خودرو بیمه رازی
مهمانان شصت و هفتمین سه‌شنبه‌های پاسخگویی از چالش‌ها، دغدغه‌ها و روزهای خوش تحصیل در رشته بیمه گفتند و معتقدند، قانون جدید بیمه شخص ثالث فرآیند صدور را طولانی و آثار مخربی برای صندوق تامین خسارت بدنی به همراه دارد.

به گزارش افق تهران، شصت و هفتیمن سه‌شنبه‌های پاسخگویی در قالبی جدید با رویکردی متفاوت با حضور خانم‌ها مهناز باصری- رئیس اداره صدور بیمه‌های خودرو و نیکا حقدادی- رئیس اداره خسارت مالی بیمه‌های خودرو برگزار شد.

در این دوره از سه‌شنبه‌های پاسخگویی، روسای ادارات شرکت بیمه رازی مهمان این برنامه خواهند بود و تجربیات چند ساله خود را در اختیار دانشجویان رشته بیمه، نمایندگان و شبکه فروش قرار خواهند داد و به یک سوال روز صنعت بیمه پاسخ می‌گویند.

در این قسمت از سه‌شنبه‌های پاسخگویی که سوال مرتبط با صنعت بیمه در زمینه تاثیر بخشنامه اخذ عوارض آزادراهی در زمان صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در ضریب نفوذ بیمه در جامعه بود، مهناز باصری در رابطه با زندگی کاری خود گفت: زمان انتخاب رشته در هلدینگی مشغول به کار بودم که با توجه به قبولی در دو رشته مدیریت مالی و بیمه، از سوی مشاوران شرکت پیشنهاد شد با توجه به تاسیس اولین شرکت بخش خصوصی صنعت بیمه (بیمه رازی) رشته مدیریت بیمه را انتخاب کنم.

او ادامه داد: صنعت بیمه دارای پتانسیل بسیار خوبی برای حضور جوانان دارد و امید است افراد تحصیل کرده در دانشگاه‌های به نام وارد صنعت بیمه کشور شوند.

رئیس اداره صدور بیمه‌های خودرو بیمه رازی یادآور شد: با شروع کلاس‌های دانشگاه، همزمان در شعبه مرکزی بیمه رازی مشغول به کار شدم که این موضوع تاثیر بسیار قابل توجهی در پیشرفت و کسب تجربه من داشت.

باصری فعالیت در شعبه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت در شعبه افراد را با انواع بیمه‌نامه‌ و چالش‌ها آشنا می‌کند و این تجربه در فعالیت‌های ستادی بسیار ارزشمند است.

او رمز موفقیت دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته بیمه که به دنبال فعالیت در صنعت بیمه هستند، پیشنهاد کرد، افراد باید ریسک پذیر باشند و با مطالعه و کسب تجربه باید بهترین نرخ و شرایط را برای بیمه گذار طراحی کنند، این مهم در زمانی رخ می‌دهد که رقبا و بیمه گذار نهایی به خوبی شناخته و تحلیل شوند.

در این رابطه نیز نیکا حقدادی- رئیس اداره خسارت مالی بیمه‌های خودرو شرکت بیمه رازی گفت: در زمان انتخاب رشته امکان تحصیل در رشته بیمه و حقوق فراهم بود و خانواده علاقمند به ادامه تحصیل من در رشته حقوق بودند اما مشاور پیشنهاد کرد رشته‌ای را انتخاب شود که بازار کار بسیار مناسبی داشته باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر در کنار دانشگاه، موسسات آموزشی به رشته بیمه توجه کرده‌اند و در این دورها تنها مباحث تئوری مطرح نمی‌شود و مسائل به عنوان یک نمونه آموزشی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره خسارت مالی بیمه‌های خودرو شرکت بیمه رازی یادآور شد: در صنعت بیمه آموزش‌های تئوری باید در کنار تجربه قرار بگیرد تا فرد بتواند روند رو به رشد را طی کند، زیرا بسیاری از روش‌ها در زمان مشاوره، صدور و پرداخت خسارت به صورت تئوری آموزش داده نمی‌شود و از دل تجربه دیگران مدل‌های مختلف طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چطور نماینده‌ای باشیم؟

باصری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نصیحتی به شبکه فروش دارد، گفت: توجه به مشتری بسیار مهم است و این در حالی است که در سال‌های اخیر نمایندگان توجه ویژه‌ای به رشد خود دارند و از مشتری غافل شده‌اند.

او ادامه داد: شبکه فروش باید بازار هدف خود را انتخاب، شناسایی و اطلاعات خود را نسبت به بازار هدف ارتقا دهد و در کنار آن با افزایش ارتباط با دیگر نمایندگان و مدیران شعب و ستاد شرکت‌های بیمه، به بازاریابی و ارائه مشاوره به مشتریان بپردازد.

حقدادی در این رابطه گفت: شبکه فروش باید مشتریان خود را به دو گروه مشتریان خرد و بزرگ تقسیم کرده و برای هر کدام از این مشتریان استراتژی منحصربه فردی را طراحی کنند.

او تصریح کرد: بیمه گذار خرد به دنبال دریافت حس اعتماد از نماینده است و اگر حس اعتماد ایجاد شود، بیمه گذار طی سالیان بسیار به یک نماینده مراجعه خواهد کرد و همه چیز برای بیمه گذار وفادار تنها نرخ نیست.

اول عوارض بعد بیمه‌نامه

بر اساس این گزارش در روزهای گذشته سیاست جدیدی در زمان صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث ابلاغ شد که به عقیده بسیاری افراد این سیاست تاثیر قابل توجهی در کاهش صدور بیمه نامه های خرد شخص ثالث خواهد داشت، زیرا فرآیند صدور را برای بیمه گذار سخت و طولانی خواهد کرد.

در حال حاضر بسیاری از افراد نمی‌دانند که عوارض آزادراه خود را از چه طریقی باید پرداخت کنند و فرآیندهای الکترونیک آنطور که باید برای افراد همراه با حس اعتماد نیست.

در این رابطه حقدادی- رئیس اداره خسارت مالی بیمه‌های خودرو بیان کرد: ۱۱ روز از اجرایی شدن این طرح می‌گذرد و انتقاد وارد شده بر این طرح مبنی بر اطلاع رسانی ضعیف آن بوده است و به نظر می‌رسد شرکت‌های بیمه باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنند و در کنار بعد تبلیغاتی، این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

این کارشناس صنعت بیمه خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان از آن دارد که هزینه عوارض آزادراهی آنقدر که اسم بزرگی دارد، با مبلغ بزرگی همراه نیست و شرکت‌ها و شبکه فروش صنعت بیمه می‌توانند با تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب، بازار خوبی را برای خود ایجاد کنند.

باصری در این زمینه خاطرنشان کرد: در بخشنامه اخیر باید چالش‌های ایجاد شده را شناسایی کرد که عدم آگاهی بیمه گذار یکی از مهم ترین چالش های پیش‌رو بوده است و شبکه فروش به تنهایی نباید به اطلاع رسانی و تبلیغات بپردازد و شرکت‌های بیمه باید در این زمینه با شبکه فروش همراه باشد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=123937
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.