تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

3

کاهش قیمت خودرو در بازار

  • کد خبر : 116483
  • 08 اردیبهشت 1402 - 10:54
کاهش قیمت خودرو در بازار
ریزش قیمت خودرو در بازار ادامه‌دار است. در این میان، تارا اتوماتیک به کانال یک میلیارد تومان وارد شد و قیمت یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ ابتدای سال با افزایش قابل توجهی همراه شد. اما هم‌زمان با به پایان رسیدن فروردین سرعت افزایش قیمت‌ کاهش یافت و اکنون تنها نوسانات جزئی در قیمت‌ها مشاهده می‌شود. برخی گمانه‌ها حاکی از آن است وزارت صمت برای فرار از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، بالاخره اقدام به کنترل بازار و قیمت‌ها کرده است.

با این حال اعلام خبر عرضه ۵۰ هزار خودروی ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه خودرو تا پایان هفته جاری سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرد و قیمت برخی خودروها از دیروز کاهشی شد. البته بعید به نظر می‌رسد که این روند ادامه‌دار باشد. چراکه بعید است توزیع گسترده خودرو در هفته‌های آتی ادامه‌دار باشد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته با کاهش نسبی همراه شد و به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۲ که این روزها جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند نوسانی خود ادامه داد و سقف ۷۴۲ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز پنج میلیون تومان ارزان شد و نرخ ۶۳۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز در نرخ یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری ۱۴۰۲ با ۲۰ میلیون ریزش در نرخ دو میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان عرضه شد.

هایما S۷ پلاس ساخت ۱۴۰۱ قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود به ثبت رساند.

تویوتا C_HR هیبرید ساخت ۱۳۹۷ اما امروز، پنجشنبه، با ورود به کانال پنج میلیارد تومانی، نرخ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو در روزهای گذشته با نوساناتی همراه شد. تعدادی خودرو با افزایش و تعدادی دیگر با کاهش قیمت همراه شده‌اند.

در این میان، سیگنال‌های مختلفی به بازار فرستاده می‌شود. اما کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط تورمی کشور، شاید به صورت مقطعی قیمت‌ها روند نزولی به خود بگیرند، اما در بلندمدت قیمت خودرو شیب صعودی را طی می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=116483
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.