تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده

2

حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی

  • کد خبر : 106886
  • 24 آذر 1401 - 10:26
حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، را از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف کردند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح تبصره ای از قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی و … در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان جلسه علنی امروز  نمایندگان درخواست بررسی مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را که از سوی ۱۱۳ نفر از نمایندگان مطرح شد را بررسی کرده و با آن موافقت کردند.

در همین رابطه علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه طرح جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار ندارد، توضیح داد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را  بررسی و  پس از تصویب یک فوریت این طرح در صحن مجلس، در کمیسیون بررسی های کارشناسی روی آن انجام شد که  چهارشنبه هفته گذشته کلیات این طرح در دستور کار صحن قرار گرفت اما نمایندگان با آن مخالفت کردند. اما بر اساس ماده ۱۳۰ آیین نامه مجلس، اگر ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست دهند که طرحی که کلیاتش رد شده، مجددا بررسی شود، در صورت موافقت صحن مجددا طرح می تواند در دستورکار مجلس قرار گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای دیگر،  واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیر خشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، را از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف کردند.

امروز همچنین در مجلس کلیات طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی تصویب شد و نمایندگان با موارد مربوط به خدمت پزشکان در مناطق محروم موافقت کردند.

همچنین نمایندگان ساز و کار تعهد خدمت دوره های عمومی و دستیاری تخصصی رشته های پزشکی و دندانپزشکی استعدادهای درخشان را تعیین کردند.

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز، علی نیکزاد نامه استعفای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه را اعلام وصول کرد و گفت: آقای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه با سابقه حضور در مجلس، شورای نگهبان و دولت و فرزند شهید است. دولت رایزنی های زیادی با او کرده و به یک توافق با رییس جمهور رسیده است. ایشان استعفای خود از مجلس را علی رغم میل باطنی‌شان تقدیم کرده است.

رسیدگی به استعفای عزیزی در دستورکار جلسات علنی هفته آینده قرار می‌گیرد.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس هم بیانیه ۱۹۶ نماینده مجلس در محکومیت تحریم های رسانه ای اروپا و قطع شبکه پرس تی وی رسانه ملی و بیانیه ۱۹۴ نفر از نمایندگان در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=106886
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.