تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

12

اعلام جزئیات واریز عیدی کارمندان

  • کد خبر : 110246
  • 11 بهمن 1401 - 8:26
اعلام جزئیات واریز عیدی کارمندان
عیدی پرداختی به کارگران و کارمندان حقوق بگیر زیر نظر قانون کار برای  نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان  تا  ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان  است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ عیدی پرداختی به کارگران و کارمندان حقوق بگیر زیر نظر قانون کار برای  نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان  تا  ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان  است که طبق ماده واحده قانون کار، عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است که براساس دستمزد روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان محاسبه می‌شود.

بر اساس تصمیم شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.

حداقل دستمزد نیز برای یک کارگر با دو فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و حداقل دستمزد برای یک کارگر با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۲۵ تومان رسید.

حداقل حقوق پایه بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است که مبنای محاسباتی عیدی ۱۴۰۲ نیز خواهد بود.

براین اساس، عیدی پرداختی به کارگران برای نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

نکته: مبلغ عیدی برای افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند هم بر اساس ۶۰ روز کار و نسبت ایام کارکرد محاسبه می‌شود. به این صورت که حداقل مزد ضرب در ۲ تقسیم بر ۱۲ و ضرب در تعداد ماه کارکرد خواهد بود.

عیدی کارگران و کارمندان قانون کار در سال ۱۴۰۲

تعداد ماه کارکرد                                    مبلغ عیدی
یک ماه                                 ۶۹۶,۶۲۵ تومان
دو ماه                              ۱,۳۹۳,۲۵۰ تومان
سه ماه                              ۲,۰۸۹,۸۷۵ تومان
چهار ماه                              ۲,۸۷۶,۵۰۰ تومان
پنج ماه                              ۳,۴۸۳,۱۲۵ تومان
شش ماه                              ۴,۱۷۹,۷۵۰ تومان
هفت ماه                              ۴,۸۷۶,۳۷۵ تومان
هشت ماه                              ۵,۵۷۳,۰۰۰ تومان
نه ماه                              ۶,۲۶۹,۶۲۵ تومان
ده ماه                              ۶,۹۶۶,۲۵۰ تومان
یازده ماه                              ۷,۶۶۲,۸۷۵ تومان
یک سال (حداقل)                              ۸,۳۵۹,۵۰۰ تومان
یک سال (حداکثر)                            ۱۲,۵۳۹,۲۵۰ تومان

کمترین عیدی کارگران و کارمندان قانون کار برای سال ۱۴۰۲: هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان است

بیشترین عیدی کارگران و کارمندان قانون کار برای سال ۱۴۰۲: ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

در قانون، زمان دقیقی برای پرداخت عیدی ۱۴۰۲ مشخص نشده اما بر اساس عرف کارگاه ها، کارفرمایان در ۲ ماه پایانی سال عیدی کارگران خود را پرداخت می کنند و معمولاً زمان پایانی پرداخت عیدی کارکنان پایان اسفند ماه است.

مبلغ نهایی عیدی تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. به عنوان مثال میزان تورم و همچنین افزایش میزان حقوق در پایان سال، تاثیر بسیاری در تعیین این رقم دارند. آیا رقم عیدی که بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است،

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110246
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.