تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

1

تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها

  • کد خبر : 97666
  • 19 مرداد 1401 - 10:00
تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بیان کرد: برای اورهال برخی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم، تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی شایسته اصل، درباره وضعیت اورهال (تعمیرات اساسی) قطارهای مترو تهران، اظهار داشت: ۵ رام قطار در خطوط درون شهری مترو، درحال اورهال هستند. پیش بینی می‌شود که اورهال قطارها به ۳۰ رام قطار برسد. البته نیاز مترو تهران بیش از این تعداد است. شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت کارخانه (ساخت واگن) خود را دراختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد تا بتوان برای اورهال و تعمیرات از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تأمین منابع مالی را مشکل اصلی اورهال قطارها، اعلام کرد و افزود: برای اورهال بعضی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم؛ تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست. در مورد بعضی از قطارها نظیر قطارهای DC (قدیمی‌ترین قطارها در خطوط یک و ۲) هم پایه تکنولوژی تغییر کرده و برخی از این قطعات دیگر تولید نمی‌شوند.  راه حل این مشکل، ارتقاء قطارها یا از رده خارج کردن‌شان است. این موارد باید در سطح کلان و مدیریت شهری تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه موارد مذکور توسط تیم متخصص و عملیاتی شرکت بهره برداری برای شهردار تهران و معاون حمل و نقل ارسال شده است، گفت: درحال رایزنی هستیم تا هرچه سریع‌تر به یک جمع بندی برسیم و تصمیم عاجلی درباره قطارهای DC اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اعلام کرد: لوکوموتیو و واگن‌های سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو تهران اورهال شده و به چرخه فعالیت برگشته‌اند. فرآیند اورهال و بازگشت تعدادی از قطارها به ناوگان آغاز شده است و درحال حاضر شاهد بازگشت تعدادی از قطارها به چرخه بهره برداری هستیم. اما چون اورهال معوقه زیاد است، هرکدام از این قطارها که وارد ناوگان می‌شوند، باید به سرعت قطار فرسوده دیگری از مدار خارج شود یا به تعریفی دیگر باید جابجایی سریع صورت گیرد تا باتوجه به بازگشایی مراکز آموزشی در ماه مهر، آمادگی لازم برای سرویس رسانی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97666
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.