تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه

1

تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها

  • کد خبر : 97666
  • 19 مرداد 1401 - 10:00
تأمین منابع مالی مشکل اصلی اورهال قطارها
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بیان کرد: برای اورهال برخی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم، تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی شایسته اصل، درباره وضعیت اورهال (تعمیرات اساسی) قطارهای مترو تهران، اظهار داشت: ۵ رام قطار در خطوط درون شهری مترو، درحال اورهال هستند. پیش بینی می‌شود که اورهال قطارها به ۳۰ رام قطار برسد. البته نیاز مترو تهران بیش از این تعداد است. شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت کارخانه (ساخت واگن) خود را دراختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد تا بتوان برای اورهال و تعمیرات از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تأمین منابع مالی را مشکل اصلی اورهال قطارها، اعلام کرد و افزود: برای اورهال بعضی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم؛ تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست. در مورد بعضی از قطارها نظیر قطارهای DC (قدیمی‌ترین قطارها در خطوط یک و ۲) هم پایه تکنولوژی تغییر کرده و برخی از این قطعات دیگر تولید نمی‌شوند.  راه حل این مشکل، ارتقاء قطارها یا از رده خارج کردن‌شان است. این موارد باید در سطح کلان و مدیریت شهری تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه موارد مذکور توسط تیم متخصص و عملیاتی شرکت بهره برداری برای شهردار تهران و معاون حمل و نقل ارسال شده است، گفت: درحال رایزنی هستیم تا هرچه سریع‌تر به یک جمع بندی برسیم و تصمیم عاجلی درباره قطارهای DC اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اعلام کرد: لوکوموتیو و واگن‌های سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو تهران اورهال شده و به چرخه فعالیت برگشته‌اند. فرآیند اورهال و بازگشت تعدادی از قطارها به ناوگان آغاز شده است و درحال حاضر شاهد بازگشت تعدادی از قطارها به چرخه بهره برداری هستیم. اما چون اورهال معوقه زیاد است، هرکدام از این قطارها که وارد ناوگان می‌شوند، باید به سرعت قطار فرسوده دیگری از مدار خارج شود یا به تعریفی دیگر باید جابجایی سریع صورت گیرد تا باتوجه به بازگشایی مراکز آموزشی در ماه مهر، آمادگی لازم برای سرویس رسانی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97666
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.