تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده

8

عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین D

  • کد خبر : 88478
  • 01 اردیبهشت 1401 - 16:37
عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین D
تامین ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری است اما استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر و به صورت خودسرانه می‌تواند باعث سردرد شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، امروزه دانشمندان اهمیت زیادی برای تامین ویتامین دی قائل هستند. مطالعات نشان داده که ابتلا به هر دو نوع دیابت اول و دوم در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر است.

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که چربی شکمی و همچنین اندازه‌ دور کمر بالاتری دارند، بیشتر دچار کمبود ویتامین D هستند؛ ضمن اینکه در بحث همه گیری کرونا نیز جایگاه ویژه‌ای برای ویتامین دی تعریف شده است و مطالعات نشان داد که مصرف به اندازه آن می تواند در پیشگیری و درمان کرونا موثر باشد.

این استاد غدد و متابولیسم کودکان خاطرنشان کرد: نکته جالب آنکه کمبود ویتامین D در دختران نوجوان نقش قابل ملاحظه‌ای در وضعیت ماهیچه‌ای دارد؛ به طوری که مطالعات نشان داده دختران جوانی که دچار ضعف عضلانی بوده‌اند دچار کمبود ویتامین D نیز بوده‌اند.

ارتباط این ویتامین با جذب کلسیم نیز اثبات شده است و کمبود ویتامین D جذب کلسیم را با اختلال مواجه می‌کند. کمبود کلسیم نیز عوارض بسیاری از جمله ضعف در سیستم اسکلتی و عضلانی به همراه دارد.

نکته مهم در خصوص تامین ویتامین دی، قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم اشعه خورشید است. کم و یا اصلا بیرون نرفتن از خانه به معنی نگرفتن اشعه‌های خورشید است؛ ضمن اینکه بحث آلودگی هوا نیز مطرح است و هرچقدر هوا آلوده تر باشد، امکان دریافت مستقیم اشعه خورشید و تولید ویتامین دی کاهش پیدا می کند.

توجه کنید که هرچند تامین ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری است ولی استفاده نابجا و بیش از حد این ویتامین می‌تواند اختلالات مهم و ناگواری بر سلامت انسان به جای گذارد.

استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر و به صورت خودسرانه می‌تواند عوارضی از قبیل رسوب کلسیم در بافت‌های نرم مانند کلیه‌ها ایجاد کند که موجب بروز سنگ کلیه شود، همچنین عوارض دیگری مانند سردرد، تهوع، استفراغ  ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88478
  • 82 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.