تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش نرخ کارت بلیت اقشار خاص به ۴۰۰ هزار تومان تشریح جزئیات جدید از لایحه حجاب غذاهای فوق فرآوری شده عامل آسیب به مغز سرنوشت تاکسی‌های برقی در تهران معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی برای مالکان خوش حساب تغییر ساعات کاری مراکز معاینه فنی خودروهای پایتخت قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار افزایش نسبی دما در تهران مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران نمک دریا آلوده به فاضلاب مانور خاموشی در خطوط ۷ گانه مترو تهران انتقاد از افت فشار آب در مناطق جنوبی تهران انتقاد از خشک شدن درختان در برخی بوستان‌های تهران ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری دولت در بخش انرژی فولادسازان سیاست‌های ارزی موجب افت تولید فولاد افزایش ۱.۱ درصدی تولید فولاد ایران در فروردین سال ۱۴۰۳ افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی راه‌اندازی سایت معرفی شهروندان نمونه پایتخت تا سال آینده جزئیات رونمایی از الواح هخامنشی استرداد شده از آمریکا شوک جدید کمیته انضباطی به جواد نکونام ممنوعیت فروش داروهای گیاهی در عطاری‌‌ها دستور باشگاه پرسپولیس درخصوص استقلال رونمایی از داوران دیدارهای حساس استقلال و پرسپولیس حمایت از شایسته‌سالاری تنها راه مقابله با فساد آغاز نوبت‌گیری جهش تحصیلی شهرستان‌های استان تهران از امروز مشکلات تیروئید از شایع‌ترین اختلالات غدد اصلاح مصوبه نماهای ساختمان در تهران پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط تهران ضرورت اعلام طرح سوال از شهردار به ریاست شورا جزئیات سرقت از تکیه بیگلربیگی کرمانشاه آغاز طرح حذف کارت‌های بانکی حیرت انگیزترین باغ‌های تهران جهش و تحول صنعت نفت در دولت سیزدهم ابلاغ مصوبه استمرار اجرای طرح کالابرگ در سال ۱۴۰۳ تصویب افزایش ۳۰ درصدی بهای خدمات مراکز فرهنگی و هنری شهرداری تهران افزایش سرعت تکمیل پروژه‌های شهری

20

پیاده روی بهترین روش حفظ سلامت قلب

  • کد خبر : 87608
  • 25 اردیبهشت 1403 - 15:13
پیاده روی بهترین روش حفظ سلامت قلب
پیاده‌روی راهی عالی برای مدیریت استرس، تقویت خلق و خوی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ انجمن قلب آمریکا حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط در هفته یا حدود ۳۰ دقیقه در روز، پنج روز در هفته را توصیه می‌کند.

رئیس دانشگاه کنتاکی گفت: «پیاده‌روی یک راه عالی برای بهبود سلامت و چشم انداز ذهنی شما است و برای انجام آن به تجهیزات ورزشی گران قیمت زیادی نیاز نیست. یک جفت کفش خوب بپوشید و یک بطری آب بردارید و آماده حرکت شوید.»

وی در ادامه افزود: «مهم نیست چقدر سریع یا چه میزان راه می روید، مهم این است که حرکت کنید. افزایش فعالیت‌های روزمره، مانند پارک کردن کمی دورتر از مقصد، انجام برخی کارهای اضافی خانه یا حیاط خانه و حتی پیاده‌روی با سگ، همگی می‌توانند سلامت بهتری به همراه داشته باشند.»

محققان دریافتند افرادی که قدم‌های بیشتری را در زمان کوتاه برمی‌داشتند، عمر طولانی‌تری داشتند، حتی اگر تمرینات طولانی و بدون وقفه انجام نمی‌دادند.

فواید پیاده روی بر اساس حدود ۴۵۰۰ قدم در روز در فواصل کوتاه بود.

به ازای ۱۰۰۰ قدم، کاهش ۲۸ درصدی مرگ در طول دوره مطالعه مشاهده شد. افرادی که روزانه بیش از ۲۰۰۰ قدم بدون وقفه بر می‌داشتند، در این مدت ۳۲ درصد کاهش مرگ و میر داشتند.

به گفته محققان، در مقایسه با افرادی که کمترین قدم‌ها را داشتند، افراد میانسالی که هر روز بیشترین گام‌ها را برمی داشتند، ۴۳ درصد کمتر در معرض خطر دیابت و ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به فشار خون بالا هستند.

برای زنان شرکت‌کننده در این مطالعه، آن‌هایی که بالاترین تعداد قدم‌ها را داشتند نیز در مقایسه با زنانی که کمتر پیاده‌روی می‌کردند، ۶۱ درصد کمتر در معرض چاقی بودند. به ازای هر ۱۰۰۰ قدم افزایش، زنان ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر چاقی قرار داشتند.

افرادی که حداقل ۷۰۰۰ قدم در روز راه می‌رفتند، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در طول دوره مطالعه در مقایسه با افرادی بودند که این کار را انجام نمی‌دادند. راه رفتن بیش از ۱۰,۰۰۰ قدم حتی بهتر بود و خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را در میان مردان و زنان میانسال کاهش داد.

آرنت گفت: «در حالی که قرار گرفتن در فضای باز در مناطقی که دارای فضای سبز زیادی است ممکن است فواید سلامتی نیز داشته باشد، پیاده روی در هر مکانی، از جمله در داخل خانه، در باشگاه یا در مرکز خرید، همگی می‌توانند مزایایی را به همراه داشته باشند.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=87608
  • 151 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.