تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

2

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید

  • کد خبر : 145202
  • 20 اردیبهشت 1403 - 15:09
رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان هستیم لذا اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال بسیار مهم است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرات توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید گفت: بعد از انقلاب اسلامی با رشد چشم‌گیر تحصیل‌کردگان دانشگاهی روبه‌رو بوده‌ایم و سطح و تراز تحصیلات روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: تعداد تحصیل‌کردگان به صورت خیلی غیرقابل باوری افزایش پیدا کرده است و به برکت انقلاب ما شاهد حضور نخبگان و شکوفا شدن استعداد‌های آنها در مسیر علم، دانش و فناوری بوده‌ایم.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس افزود: حرکت به سمت حوزه دانش‌بنیان در همه زمینه‌ها جزو ضروریات است. هم به لحاظ عصر و زمانی که در دنیا با آن مواجه هستیم و همه دنیا به سمت اقتصاد دانش‌پایه حرکت می‌کند و هم به لحاظ تحصیلاتی که جوانان ما دارند نمی‌توانیم با اشتغال‌های سنتی پاسخ‌گوی حجم بالای تحصیل‌کردگان باشیم و اگر نتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: از سوی دیگر جی دی پی کشور به رشد سریع نیاز دارد و رشد اقتصادی ما نیاز به جهش دارد و دیگر با رشد معمولی نمی‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بازار مصرف بزرگ و گسترده پیرامونی کشورمان و وجود ۱۵ کشور بزرگ و ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت آنها و جمعیت ۸۰ میلیونی مصرف کشورمان برای رشد اقتصاد محصولات دانش‌بنیان و دانش‌پایه اشباع نشده هستند و ظرفیت این کشور‌ها ضروریات توجه به این بخش را نشان می‌دهد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال یکی از حوزه‌هایی که می‌توان بر روی آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و دانش‌پایه است و از این جهت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال موضوع بسیار مهمی است.

متفکرآزاد با بیان اینکه تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس یازدهم یکی از اقدامات چشم‌گیر این مجلس بود، افزود: صنایع ما امروزه از مفهومی به نام شرکت‌های دانش بنیان استفاده نمی‌کنند بلکه شرکت‌های دانش‌بنیان خرد در کنار صنایع بزرگ دانشپایه می‌توانند رشد کنند و به یکدیگر خدمات بدهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ما هم اکنون در مرحله گذار از مرحله رشد گلخانه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت اقتصادی شدن این حوزه هستیم. با توجه به ضرورت ارتقای بهره‌وری در صنعت هیج چاره‌ای برای اینکه صنایع بزرگ ما بتوانند با دنیا رقابت کنند هیچ چاره‌ای جز ارتقای بهره‌وری ندارند.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس گفت: ارتقای بهره‌وری صنایع یعنی حرکت به سمت دانش‌پایه کردن حوزه صنعتی کشور در غیر این صورت امکان رقابت با دنیا را نخواهند داشت و از بین خواهند رفت و وضعیت خود را از دست خواهند داد. حرکت به این سمت جزو ضروریات صنایعی است که می‌خواهند سر پا بمانند و در دهه‌های آینده خود را به‌عنوان صنایع پیشرو و سودده نشان دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=145202
  • 76 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.