تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده

6

ارجاع موضوع مالیات خانه‌های لوکس به کمیسیون تلفیق بودجه

  • کد خبر : 83069
  • 05 اسفند 1400 - 12:22
ارجاع موضوع مالیات خانه‌های لوکس به کمیسیون تلفیق بودجه
با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موضوع مربوط به مالیات بر واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران قیمت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بررسی بند (ض) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه درباره معافیت مالیاتی برخی اشخاص حقوقی پرداخته و آن را تصویب کردند.

در این بند تصریح شده است که در سال بعد، حکم بند (۲) ماده (۱۴۵) قانون مالیات‌های مستقیم درباره اشخاص حقوقی به استثنای صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکت‌های بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، جاری نیست.

بنابراین گزارش، بند (۲) ماده (۱۴۵) قانون مالیات‌های مستقیم عنوان می دارد که سود دریافتی به هر عنوان سود یا جوایز متعلق به حساب‌های پس‌انداز و سپرده‌های مختلف نزد بانکهای ایرانی یا موسسات اعتباری غیربانکی مجاز از پرداخت مالیات معاف است.

همچنین نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بند (ث) تبصره ۶ لایحه بودجه را بررسی کردند.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی درباره این بند ارائه داد مبنی بر اینکه واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که ارزش آن‌ها با احتساب عرصه و اعیان بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال باشد، مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شود.

در ادامه جلسه عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در تذکری، اظهار داشت: آنچه در متن مصوبه کمیسیون تلفیق آمده، این است که در سال ۱۴۰۱ مجموع ارزش واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران قیمت باید از یک سقفی بیشتر باشد تا مشمول مالیات شود، اما در حال حاضر نماینده کمیسیون تلفیق می‌گوید که متن مصوبه اشتباه است و منظور هر واحد مسکونی است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس فرصت نداشتند تا پیشنهادات خود را براساس این متن ارائه کنند و حق نمایندگان است که این فرصت در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا پیشنهادات خود را مطرح کنند.

محمدباقر قالیباف، در پاسخ به این نماینده، گفت: تذکر شما وارد است. این بند را با اصلاحاتی که انجام شده است، به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا نمایندگان ۱۲ ساعت فرصت برای طرح پیشنهاد روی آن داشته باشند. در جلسه بعدی مجلس مجدداً این بند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83069
  • 65 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.