تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

4

نوسان قیمت ارز و سکه در بازار/ شاخص کل بورس تا قبل از سال ۱۴۰۱ به کجا می‌رسد؟

  • کد خبر : 80151
  • 08 بهمن 1400 - 11:59
نوسان قیمت ارز و سکه در بازار/ شاخص کل بورس تا قبل از سال ۱۴۰۱ به کجا می‌رسد؟
در اولین روزهای هفته اول بهمن ۱۴۰۰ نرخ سکه و ارز با روند نزولی همراه بود اما در روزهای پایانی هفته شاهد کاهش قیمت ها بودیم.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، در این هفته نرخ ارز و سکه تا روز سه شنبه (۵ دی) روند صعودی داشت، اما از روز چهارشنبه نرخ آن‌ها رو به کاهش رفت. بازار سرمایه نیز در این هفته روند نزولی داشت.

سکه ۱۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان شد

 براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر امروز (هشتم بهمن ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۲ میلیون  و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱.۷۹۸ دلار (یک هزار و ۷۹۸ دلار) رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

نام محصول نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۲٫۲۳۰٫۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم ۱۲٫۱۵۰٫۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶٫۷۸۰٫۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳٫۸۰۰٫۰۰۰
سکه گرمی ۲٫۳۲۰٫۰۰۰
اونس جهانی یک هزار و ۷۹۸ دلار و۸۱ سنت
طلای ۱۸ عیار

بر اساس نرخ صرافی ملی دلار با کاهش ۵۹۶ تومانی از قیمت ۲۵ هزار و ۷۵۵ تومان به ۲۵ هزار و ۱۵۹ هزار تومان رسید. یورو نیز همسو با نرخ دلار با کاهش ۴۵۳ تومانی همراه بود و به کانال ۲۸ هزار تومانی برگشت.

نام ارز شنبه

(۲ بهمن )

یکشنبه

(۳ بهمن )

دوشنبه

(۴بهمن)

سه شنبه

(۵بهمن)

چهار شنبه

(۶بهمن )

پنجشنبه

(۷بهمن )

دلارآمریکا ۲۵٫۷۵۵ ۲۵٫۶۷۹ ۲۵٫۷۶۷ ۲۵٫۴۲۱ ۲۵٫۲۵۳ ۲۵٫۱۵۹
یورو ۲۸٫۹۸۷ ۲۹٫۲۷۹ ۲۹٫۲۳۱ ۲۸٫۸۲۳ ۲۸٫۴۹۱ ۲۸٫۵۳۴

بورس در این هفته به طور میانگین بر اساس آخرین واحد ثبت شده در شاخص حدود ۲۷ واحد اُفت را تجربه کرد. از جمله نماد‌های فولاد، فملی، فارس، وغدیر، نوری، شبندر و شپدیس تاثیر گذار در این هفته بوده اند.

شنبه (۲بهمن) یکشنبه

(۳ بهمن)

دوشنبه

(۴بهن)

سه شنبه

(۵ بهمن)

چهارشنبه

(۶ بهمن)

آخرین مقدار ثبت شده شاخص کل بورس (واحد) ۱٫۲۸۱٫۸۰۱ ۱٫۲۵۶٫۵۱۲ ۱٫۲۳۴٫۷۰۷ ۱٫۲۰۷٫۲۲۶ ۱٫۲۲۹٫۳۶۸

قیمت سکه و طلا نیز همسو با نرخ ارز پیش رفت. شما می توانید با استفاده از جدول زیر قیمت ها را بررسی کنید.

نام محصول شنبه

(۲بهمن)

یکشنبه

(۳بهمن)

دوشنبه

(۴ بهمن)

سه شنبه

(۵بهمن)

چهارشنبه

(۶بهمن  )

پنجشنبه

(۷بهمن)

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۲٫۱۷۰٫۰۰۰ ۱۲٫۱۸۰٫۰۰۰ ۱۲٫۳۵۰٫۰۰۰ ۱۲٫۳۰۰٫۰۰۰ ۱۲٫۴۵۰٫۰۰۰ ۱۲٫۲۷۰٫۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۲٫۱۰۰٫۰۰۰ ۱۲٫۲۰۰٫۰۰۰ ۱۲٫۳۵۰٫۰۰۰ ۱۲٫۱۰۰٫۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶٫۷۵۰٫۰۰۰ ۶٫۷۰۰٫۰۰۰ ۶٫۷۵۰٫۰۰۰ ۶٫۷۸۰٫۰۰۰ ۶٫۸۰۰٫۰۰۰ ۶٫۷۹۰٫۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳٫۸۰۰٫۰۰۰ ۳٫۸۰۰٫۰۰۰ ۳٫۸۰۰٫۰۰۰ ۳٫۸۲۰٫۰۰۰ ۳٫۸۲۰٫۰۰۰ ۳٫۸۲۰٫۰۰۰
سکه گرمی ۲٫۳۵۰٫۰۰۰ ۲٫۳۰۰٫۰۰۰ ۲٫۳۵۰٫۰۰۰ ۲٫۳۰۰٫۰۰۰ ۲٫۳۰۰٫۰۰۰ ۲٫۳۲۰٫۰۰۰
اونس جهانی یک هزار و ۸۳۶ دلار و ۱۶ سنت یک هزار و ۸۳۶ دلار و ۱۶ سنت یک هزار و ۸۳۸ دلار و ۲۵سنت یک هزار و ۸۴۱ دلار و ۹۴سنت یک هزار و ۸۴۶ دلار و ۵۲سنت یک هزار و ۸۱۰ دلار و ۱۴ سنت
طلای ۱۸ عیار ۱٫۲۰۹٫۶۰۰ ۱٫۲۱۱٫۹۰۰ ۱٫۲۳۰٫۴۰۰ ۱٫۲۴۳٫۳۰۰ ۱٫۲۵۳٫۵۰۰ ۱٫۲۲۹٫۰۰۰

حباب سکه به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر رسیدنائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تا روز چهارشنبه قیمت اونس جهانی سیر صعودی داشت با افزایش نرخ اونس جهانی قیمت طلا و سکه نیز در داخل کشور با افزایش نرخ ارز روند صعودی داشت. در اواخر هفته با توجه به تحولات سیاسی مخصوصا صف آرایی در مرز اکراین قیمت نفت با افزایش همراه شد و به بالاترین قیمت در ۷ سال گذشته رسید و همین موضوع سبب شد ارزش دلار کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت جهانی طلا با کاهش همراه باشد.

در جدول زیر میانگین کاهش نرخ سکه و طلا را مشاهده می‌کنید.

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سکه تمام طرح قدیم نیم سکه بهار آزادی ربع سکه بهار آزادی سکه گرمی اونس جهانی مثقال طلای آب شده طلای ۱۸ عیار
اختلاف قیمت

هفتگی(تومان)

۰

(بدون تغییر)

۰

بدون تغییر

۲۰٫۰۰۰
(افزایش )
۱۰٫۰۰۰

(افزایش )

۰

(بدون تغییر)

۲۲دلار

(کاهش)

۷۷٫۰۰۰

(افزایش)

۱۹٫۰۰۰

(افزایش)

کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت سکه طرح قدیم و جدید در اواخر هفته سبب شد قیمت آن ها نسبت به ابتدای هفته در سطح اولیه بازگردد و تغییر نرخ به صفر برسد. در طول این هفته حباب سکه به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر رسید این در حالی بود که در اول هفته حباب سکه در محدوده ۳۰۰ هزار تومان بود ولی در پایان هفته به ۱۰۰ هزار تومان رسید که با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.

بورس در انتظار تصمیم نهایی کمیسیون تلفیق

دلبری کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته هم بازار درگیر مسائل بودجه‌ای بود و از نظر ارزش معاملات و روند شاخص وضعیت مطلوبی نداشت. با توجه به اعتراض فعالان بازار نسبت به تدوین بودجه، برگزاری جلسه‌ای را در دولت شاهد بودیم که بند‌های ۱۰ گانه ابلاغ شده است و امیدواریم در مجلس هم تصویب شود.

به گفته دلبری برای هفته پیش رو به نظر می‌رسد ملاحظات بودجه‌ای شرایط ابهام را در بازار پایدار خواهد کرد و حداقل به مدت ۲ تا ۳ هفته همچنان در کشور درگیر تصویب و تدوین بودجه خواهیم بود و بایستی دید که تصمیم نهایی کمیسیون تلفیق چه خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=80151
  • 60 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.