تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی

6

تاثیر ورزش بر کاهش زوال عقل و آلزایمر

  • کد خبر : 74539
  • 02 اسفند 1401 - 8:01
تاثیر ورزش بر کاهش زوال عقل و آلزایمر
افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند کمتر در معرض ابتلاء به بیماری آلزایمر و زوال عقل هستند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، فعالیت بدنی ممکن است خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد و روند زوال شناختی مرتبط با افزایش سن را کُند نماید.

به گفته محققان، پیری و بروز مشکلات نورودژنراتیو، مانند بیماری آلزایمر، با افزایش التهاب در مغز ارتباط دارند.

مطالعات حیوانی نشان داده که فعالیت بدنی ممکن است با کاهش فعال شدن سلول‌های میکروگلیال، سلول‌های ایمنی اولیه در مغز، فواید شناختی به همراه داشته باشند.

نتایج یک مطالعه جدید بر روی افراد مسن هم گزارش می‌دهد که کاهش فعال سازی میکروگلیال ممکن است به حمایت از اثرات محافظتی فعالیت بدنی بر عملکرد شناختی کمک کند.

کاهش در برخی از توانایی‌های شناختی، مانند حافظه و توجه، با افزایش سن اتفاقی شایع است. با این حال، برخی از افراد ممکن است دچار زوال عقل شوند، که شامل کاهش شدید توانایی‌های شناختی است و عملکرد روزانه را مختل می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند کمتر در معرض ابتلاء به بیماری آلزایمر و زوال عقل هستند. علاوه بر این، فعالیت بدنی می‌تواند پیشرفت زوال شناختی را کاهش دهد.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که کاهش التهاب در مغز ممکن است از فواید شناختی فعالیت بدنی باشد.

دکتر «کاتلین کاسالتو»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که فعالیت بدنی با سلامت بهتر مغز و شناخت مرتبط است. به عنوان مثال، برآوردها نشان می‌دهند که عدم تحرک به تنهایی عامل ۱۳ درصد از موارد ابتلاء به آلزایمر در سراسر جهان است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، ما هنوز اساساً مکانیسم‌هایی را که فعالیت بدنی را با شناخت در انسان مرتبط می‌نماید، درک نمی‌کنیم. مطالعه ما اولین داده‌های انسانی است که نشان می‌دهد فعال‌سازی میکروگلیال (التهاب مغز) ممکن است مکانیسم معنی‌داری در این زمینه باشد.»

این داده‌ها نشان می‌دهند که اثرات فعالیت بدنی بر روی فعال‌سازی میکروگلیال مختص مناطق خاصی از مغز است. این نتایج با داده‌هایی مطابقت دارد که نشان می‌دهد انفارکتوس های کوچک و آسیب شناسی های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر در دو ناحیه مغز شایع‌تر هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74539
  • 39 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.