تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

2

ایران زمین،بانکی که به شما نزدیک‎ است

  • کد خبر : 62235
  • 27 تیر 1400 - 16:19
«آینده همه صنایع دیجیتالی است و این آینده از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیک‎تر است.» حال اگر اعتقاد داریم آینده همه صنایع دیجیتالی است، اقتصاد آن چه شکلی خواهد بود؟

به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، در مطالعه‌ای که «هوآوی» و «آکسفورد اکونومیکس» انجام داده‌اند، پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵درصد اقتصاد جهان دیجیتالی خواهد شد. این یعنی عددی در حدود ۲۳ تریلیون دلار. این درصد در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۵ درصد بوده که نشان‌دهنده رشد ۱۰درصدی تنها طی ۱۰ سال است.

در عصر حاضر، فناوری‌های دیجیتال منبع اصلی ثروت و قدرت محسوب می‌شوند. کسانی که این فناوری‌ها را گسترش داده و سعی در خلق ارزش به کمک آن‌ها دارند، صاحبان اصلی قدرت و ثروت در عصر دیجیتال می‌باشند.

این پیشرفت و توسعه پرشتاب، بانک‌ها را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده و منجر به پدیدار شدن رویکرد جدیدی با نام بانکداری دیجیتالی شده است. در بانکداری دیجیتالی ، دیگر ارائه خدمات بانکی محدود و در انحصار بانک نبوده و بانک‌ها به عنوان بستری برای انجام امور بانکی هستند. بانکداری دیجیتالی به خصوص مورد استقبال فین‌تک‌ها، استارت‌ آپ‌ها و سایر کسب و کارهای کوچک جهت ارائه خدمات شخصی سازی شده به مشتری است. علیرغم جدید بودن رویکرد بانکداری دیجیتالی ، انعطاف پذیری قابل توجهی برای توسعه و برطرف کردن انواع نیازمندی‌ها از خود نشان داده است.

* برفراز بانکداری
بانکداری دیجیتال در ایران یک مفهوم جدید است و جامعه هنوز به عمق این موضوع پی نبرده است. در حال حاضر بانک‌ها با توصیه وزارت اقتصاد در پی تدوین نقشه راه برای رسیدن به بانکداری دیجیتال هستند، در چنین شرایطی بانک ایران‌زمین امروز در جایگاه یک بانک خصوصی پلتفرم بانکداری دیجیتال را آماده کرده و به صورت پایلوت در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

حدود سه ماه مانده به پایان سال گذشته، بانک ایران‌زمین از «فراز» رونمایی کرد. فراز مخفف عبارات فناوری روز ایران‌زمین و عنوان نخستین پلتفرم دیجیتال این بانک است که در حال حاضر به صورت آزمایشی در اختیار شماری ازکارکنان و مشتریان آن قرار گرفته، اما بانک ایران‌زمین بر آن است تا پایان امسال این پلتفرم را در دسترس همه مشتریانش قرار دهد تا به گفته مدیران آن انقلابی دیگر پس از بانکداری الکترونیک در صنعت بانکداری کشور بیافریند؛ این تمام اطلاعاتی است که تاکنون از فراز منتشرشده اما با این تفاسیر دانستن جزئیات بیشتر از این پلتفرم می‌تواند جالب‌توجه باشد.

فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، فراز را نخستین پلتفرم بانکداری دیجیتال کشور معرفی می‌کند. او همچنین فراز را مصداق واقعی بانکداری باز می‌داند که به دست بانک ایران‌زمین اجرا می‌شود، رویکردی که در دنیا رو به توسعه است و کارکرد شعب بانکی را متحول می‌کند.

* بانکداری در هر زمان، هر جا و هر دستگاه

در این حالت، نه‌تنها مشتری دارای یک هویت واحد در کلیه درگاه‌ها است، بلکه عملاً همه درگاه‌ها را به‌صورت یک سیستم یکپارچه و واحد می‌بیند. در شیوه Omni Channel ارتباط با مشتری در هر زمان، هر مکان و بر روی همه ابزارها به شیوه‌ای یکنواخت انجام می‌پذیرد. همچنین در این شیوه، مشتری و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، محور نحوه ارائه سرویس‌هایی است که به وی ارائه می‌شود.

بر این اساس، شیوه سرویس‌دهی به هر مشتری، بر اساس فعالیت‌هایی که در کلیه درگاه‌ها انجام داده است شخصی‌سازی می‌شود. در نتیجه، در این شیوه نه‌تنها به درخواست‌های صریح مشتری پاسخ داده می‌شود، بلکه علایق و نیازهای ضمنی وی نیز حدس زده می‌شود.
براین اساس هدفگذاری بانک ایران‌زمین از ایجاد فراز به دنبال تغییر کارکرد شعب به عنوان جایگاه ارائه خدمات بانکی است، به طوری که خدمات بانکی همچنان به طور کامل به مشتریان عرضه شود و تغییر کارکرد شعب کمبودی در کیفیت و کمیت خدمات ایجاد نکند. بدیهی است شعب بانک کارکرد دیگری خواهند داشت که در ادبیات دیجیتال به این رویداد تحول شعب می‌گویند.

در این مدل، مشتری می‌تواند با برقراری تماس تصویری با بانک خدمات موردنیاز را همچون زمانی که به طور فیزیکی در شعبه حضور پیدا می‌کند، دریافت کند.

امکان افتتاح گروهی حساب و صدور کارت و دیگر خدمات این چنینی از جمله خدماتی هستند که در قالب ۱۲ پلتفرم کنونی در فراز ارائه می‌شوند اما آنچه می‌تواند این پلتفرم‌ها را با مشتری ارتباط دهد، نسخه فراز بر روی وب و موبایل است. ظاهر این پلتفرم مانند اینترنت بانک‌ها و موبایل بانک‌های رایج است، اما درون و باطن آن با این دو تفاوت بسیار دارد و برجسته‌ترین تفاوت آنها فضای شخصی‌سازی شده فراز است، در واقع این جاست که فراز توانسته به مفهوم بانکداری باز عینیت ببخشد چون قابلیت پذیرش سرویس‌های بیرونی را دارد و کاربر می‌تواند انتخاب کند کدام خدمات بانکداری و غیربانکداری را در این پلتفرم دریافت کند و سرویس مربوط به

آن را در فراز استفاده کند.
به نظر می رسد تا پایان سال خدمات بانکی به طور کامل توسط بانک ایران‌زمین دیجیتالی و ساده‌سازی شود و تجربه مشتری نیز در آن بررسی شود.

* دریافت خدمات در چند دقیقه
هدف نهایی این است که فراز که تاکنون بر موبایل و وب سوار شده بر روی دستگاه‌های خودپرداز و مرکز تماس دیجیتال هم فعال شود و مشتری بتواند فرآیند یک خدمت را در تمام کانال‌ها دریافت کند، در حالی که این کانال‌ها به یکدیگر پیوسته و یکپارچه شده باشند.

این مسیری است که سیستم‌های بانکداری جهان در آن قرار دارند. به طور مثال یکی از کارکردهای پلتفرم فراز این است که مشتری می‌تواند تنها در چند دقیقه وام بگیرد آن هم بدون نیاز به حضور در شعبه.

پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین با توجه به اهمیت این موضوع می گوید: ما براساس برنامه ریزی های انجام شده سال ۱۴۰۰ را سال پیاده سازی بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین قرار دادیم. ما مطمئنا در این سال به آنچه برایش تلاش کرده ایم و برنامه داشته ایم دست خواهیم یافت. بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین، تحولی در شبکه بانکی ایجاد خواهد کرد.

او پلتفرم فراز بانک ایران زمین را اولین نمونه کامل بانکداری دیجیتال در کشور می داند و تاکید می کند: ما در اجرای بانکداری دیجیتال نگاه زیرساختی و زیربنایی داشته ایم و در حال حاضر تمام ارکان بانک عزم خود را برای تحقق چشم انداز پنج ساله بانک جزم کرده اند.
پورسعید، سال ۱۴۰۰ را سالی مهم و حیاتی برای بانک ایران زمین دانست و گفت: همکاران من می دانند که سال ۱۴۰۰ سال موفقیت برای بانک ایران زمین خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=62235
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.