تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی

3

کاهش قیمت نفت در پی اختلاف اعضای اوپک پلاس

  • کد خبر : 61010
  • 14 تیر 1400 - 12:40
کاهش قیمت نفت در پی اختلاف اعضای اوپک پلاس
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه که بازار منتظر مذاکرات حساس اعضای اوپک پلاس پس از اختلافات درباره سیاست تولید نفت بود، کاهش پیدا کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بهای معاملات نفت برنت ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۵ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت آمریکا با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته یک سنت کاهش داشت اما نفت آمریکا ۱.۵ درصد رشد کرد که ششمین رشد هفتگی متوالی این شاخص بود.

اوپک پلاس روز جمعه به افزایش تولید دو میلیون بشکه در روز از اوت تا دسامبر سال ۲۰۲۱ و تمدید پیمان فعلی محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ رای داد اما اعتراض امارات متحده عربی مانع از تصویب توافق شد.

این یک اختلاف علنی کم‌سابقه میان اعضای این گروه محسوب می شود که منافع ملی متفاوتی دارند و این اختلاف بر سیاست اوپک پلاس تاثیر می گذارد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی گفتند: جدیدترین تحولات ریسکی برای اتحاد اوپک پلاس به شمار می رود که پس از فروپاشی تقاضا در اوج بحران کووید ۱۹، همبستگی بزرگی نشان داده و بازار را به توازن بازگردانده بود. فروپاشی این اتحاد به سقوط قیمت‌های نفت منجر خواهد شد.

وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه در برابر مخالفت امارات متحده عربی با پیشنهاد اوپک پلاس، خواستار سازش و عقلانیت برای حفظ اتحاد گروه در مذاکرات روز دوشنبه شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان به شبکه تلویزیونی العربیه گفت: باید به وضعیت فعلی بازار رسیدگی شود و در عین حال توانایی واکنش به تحولات آتی حفظ شود. وی همچنین به ابهامات در خصوص روند همه گیری و تولید ایران و ونزوئلا اشاره کرد.

در آمریکا، شرکتهای انرژی شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی را هفته گذشته افزایش دادند. گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به دوم ژوئیه، پنج حلقه افزایش یافت و به ۴۷۵ حلقه رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=61010
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.