تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

5

«تهران من» محور اصلی خدمات غیرحضوری

  • کد خبر : 46337
  • 03 آذر 1399 - 11:41
«تهران من» محور اصلی خدمات غیرحضوری
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور در برنامه زنده «تهران بیست» که شامگاه دوم آذر از شبکه پنج سیما پخش شد، سامانه «تهران من» را درگاه اصلی خدمات غیرحضوری شهرداری توصیف کرد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد فرجود،مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران در برنامه زنده تهران بیست،خدمات برخط و متنوع شهرداری به کسب و کارها و شهروندان را تشریح کرد.

فرجود در ابتدا ضمن تشریح برنامه تهران هوشمند گفت: سال گذشته بیشتر روی برنامه تهران هوشمند متمرکز بودیم که خوشبختانه این برنامه در کنگره جهانی شهر هوشمند به عنوان یکی از ۶ برنامه برتر انتخاب شد. همچنین توسعه سامانه «تهران من» نیز یکی از مهمترین برنامه‌های کاری ما بوده است. این سامانه به عنوان درگاه واحد و محور اصلی خدمات غیرحضوری و شهروندی توسعه می‌یابد و تا کنون بیش از ۳۰ سرویس در آن ارائه شده است.

او با اشاره به خدمات «تهران من» مثل سرویس‌های خودرویی و ترافیکی، پارک حاشیه‌ای، عوارض، خلافی، قبوض و… گفت: تمرکز و اولویت ما بیشتر در حوزه خدماتی است که تعداد کاربران و استفاده‌کنندگان زیادی دارد. اما سرویس‌های مرتبط با شهرسازی با وجود این‌که در این حجم تقاضا ندارد، به دلیل فرایند طولانی و بعضا دشوار، در تلاش برای غیرحضوری کردن برخی مراحل آن بوده‌ایم.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند درباره خدمات شهرسازی افزود: این فرایندها ناگزیر دارای مراحل حضوری است. اما مردم با ورود به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir می‌توانند در کارتابل شهروندی خود آخرین وضعیت پرونده ملک خود را مشاهده کنند و بسیاری از مدارک را بدون مراجعه حضوری به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک از خانه مشاهده و در صورت نیاز چاپ نمایند. بنابراین موفق شدیم بسیاری از مراجعات را در این حوزه کاهش دهیم.

فرجود در خصوص بارکدهای یکپارچه تاکسی‌ها گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند با استفاده از این بارکدهای یکپارچه، با اغلب اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه که روی موبایل خود دارند، هزینه تاکسی را پرداخت کنند و نیازی به استفاده از پول خرد نیست.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و کسب و کارهای نوآور و بخشنامه شهردار تهران در خصوص تسهیل کسب و کارهای نوین و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری افزود: ما برنامه ویژه‌ای برای توسعه همکاری با کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها داریم. یکی از این برنامه‌ها ارائه خدمات داده‌محور به کسب و کارها در سامانه api.tehran.ir  است که موجب می‌شود این شرکت‌ها با استفاده از این داده‌ها، سرویس‌های ترکیبی و مورد استفاده شهروندان را ارائه کنند. در این سامانه حدود ۷۷ API وجود دارد.

فرجود بخش پایانی صحبت‌هایش را به شهرداری هوشمند و تحول دیجیتال درون سازمانی اختصاص داد و به تبادلات میان دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما موفق شدیم بسیاری از استعلامات میان شهرداری و سایر نهادها را غیرحضوری کنیم. مثلا استعلامات بانک‌ها در خصوص حریم مترو از این پس به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. از همین جا هم آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها برای غیرحضوری شدن استعلامات مرتبط با شهرداری تهران اعلام می‌کنیم.

گفتنی است فرجود در این برنامه همچنین پاسخگوی پرسش‌های شهروندان در خصوص «تهران من» و خدمات برخط شهرداری تهران بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46337
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.