تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

2

۹۶ درصد خیابان‌های تهران مناسب دوچرخه سواری است

  • کد خبر : 46000
  • 28 آبان 1399 - 13:21
۹۶ درصد خیابان‌های تهران مناسب دوچرخه سواری است
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:فقط ۴ درصد خیابان‌های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیستند اما شیب ۹۶ درصد خیابان‌ها برای دوچرخه‌سواری مناسب‌ است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، حسین شهیدزاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک اولویت انکارناپذیر است، با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود و محدودیت اعتبارات دولت، کمک به حمل و نقل شهری در اختصاص همین منابع محدود نیز در اولویت قرار دارد زیرا نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط ترافیک را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب کاستن از آلودگی هوا می‌شود.

وی افزود: عمر متوسط اتوبوس‌های تهران بالای ۱۱ سال است در صورتی که سن فرسودگی اتوبوس در کلانشهرها ۱۰ سال است، وضعیت تاکسیرانی نیز بهتر از اتوبوسرانی نیست و  از ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تهران که رانندگان آنان برای تعویض‌شان ثبت نام کرده‌اند، تا به حال تنها ۱۲۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل داده شده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: همه خودروهای انژکتوری حتی خودروهای قدیمی نیز باید بتوانند معاینه فنی برتر بگیرند در شرایطی که بعضی خودروهایی که تنها یک سال کار کرده‌اند نیز موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی‌شوند.

شهیدزاده افزود: هر چند معافیت خودروهای صفر کیلومتر در مجلس شورای اسلامی از دریافت معاینه فنی از ۵ سال به ۴ سال کاهش یافت اما کاهش آن به دو سالی که قبلا اجرا می‌شد، مد نظر مدیریت شهری بود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: شرایط آب و هوایی و شیب زمین از جمله عوامل مؤثر بر توسعه دوچرخه‌سواری است و برای گسترش این مُد حمل و نقلی در تهران، استفاده از دوچرخه شخصی یا اشتراکی در پاره‌سفرهای ابتدا و انتهای مسیر پیشنهاد می‌شود.

شهیدزاده در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج یک تحقیق، فقط ۴ درصد خیابان‌های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیستند اما شیب ۹۶ درصد خیابان‌ها برای دوچرخه‌سواری مناسب‌ است، در محورهایی که امکان دوچرخه‌سواری در آنها وجود دارد، نسبت به طراحی و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه اقدام شده است و خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46000
  • 61 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.