تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

۹۶ درصد خیابان‌های تهران مناسب دوچرخه سواری است

  • کد خبر : 46000
  • 28 آبان 1399 - 13:21
۹۶ درصد خیابان‌های تهران مناسب دوچرخه سواری است
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:فقط ۴ درصد خیابان‌های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیستند اما شیب ۹۶ درصد خیابان‌ها برای دوچرخه‌سواری مناسب‌ است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، حسین شهیدزاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک اولویت انکارناپذیر است، با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود و محدودیت اعتبارات دولت، کمک به حمل و نقل شهری در اختصاص همین منابع محدود نیز در اولویت قرار دارد زیرا نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط ترافیک را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب کاستن از آلودگی هوا می‌شود.

وی افزود: عمر متوسط اتوبوس‌های تهران بالای ۱۱ سال است در صورتی که سن فرسودگی اتوبوس در کلانشهرها ۱۰ سال است، وضعیت تاکسیرانی نیز بهتر از اتوبوسرانی نیست و  از ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تهران که رانندگان آنان برای تعویض‌شان ثبت نام کرده‌اند، تا به حال تنها ۱۲۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل داده شده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: همه خودروهای انژکتوری حتی خودروهای قدیمی نیز باید بتوانند معاینه فنی برتر بگیرند در شرایطی که بعضی خودروهایی که تنها یک سال کار کرده‌اند نیز موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی‌شوند.

شهیدزاده افزود: هر چند معافیت خودروهای صفر کیلومتر در مجلس شورای اسلامی از دریافت معاینه فنی از ۵ سال به ۴ سال کاهش یافت اما کاهش آن به دو سالی که قبلا اجرا می‌شد، مد نظر مدیریت شهری بود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: شرایط آب و هوایی و شیب زمین از جمله عوامل مؤثر بر توسعه دوچرخه‌سواری است و برای گسترش این مُد حمل و نقلی در تهران، استفاده از دوچرخه شخصی یا اشتراکی در پاره‌سفرهای ابتدا و انتهای مسیر پیشنهاد می‌شود.

شهیدزاده در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج یک تحقیق، فقط ۴ درصد خیابان‌های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیستند اما شیب ۹۶ درصد خیابان‌ها برای دوچرخه‌سواری مناسب‌ است، در محورهایی که امکان دوچرخه‌سواری در آنها وجود دارد، نسبت به طراحی و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه اقدام شده است و خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46000
  • 55 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.