تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

امضای تفاهم‌نامه ۸ میلیارد دلاری برای توسعه میادین مشترک گازی و نفتی تمدید قرارداد گازی ایران و عراق به مدت ۵ سال کمک شرکت‌های دانش بنیان در ساخت ۱۷ قطعه در شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم

5

اجرای برنامه های نمایشی در ساعات نامتعارف

  • کد خبر : 45439
  • 18 آبان 1399 - 13:59
اجرای برنامه های نمایشی در ساعات نامتعارف
مدیر مجموعه تئاتر شهر ساعت تعیین شده برای اجرای تئاتر توسط وزارت ارشاد را نا متعارف خواند و گفت: امیدواریم با بررسی های مجدد بتوان انعطافی در این ساعت ایجاد کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری افق تهران، ابراهیم گله‌دار زاده مدیر مجموعه تئاتر شهر، گفت: بهتر است در اجرای مصوبه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد برای بازگشایی مراکز فرهنگی انعطافی صورت بگیرد، پیشنهاد می شود با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا سالن های تئاتر درجه بندی شده تا شاهد یکپارچه تعطیل شدن تئاتر نباشیم.

وی افزود: در دهه ۶۰ نیز نمایش های تئاتر در ساعت های اول عصر روی صحنه می رفت زیرا در آن دوران با بحران جنگ و اهمیت حفظ جان مردم رو به رو بودیم. اکنون نیز شرایط مشابهی داریم و تصمیم جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر فعالیت سالن های تئاتر تا پیش از ساعت ۶ نیز ناشی از همین موضوع است.

مدیر مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: این مجموعه برای از سرگیری فعالیت‌های اجرایی آمادگی لازم را دارد اما ا آغاز فعالیت آن وابسته به تصمیم گروه‌های نمایشی است. تعدادی از گروه‌های نمایشی برای اجرا آماده اند اما ممکن است با ساعت مشخص شده، مساله داشته باشند زیرا این ساعت محدود کننده است.

گله دار زاده اضافه کرد: نظر گروه‌ها بسیار مهم است زیرا تصمیم گیری برای داشتن آمادگی ملاقات با مخاطب در این ساعت بر عهده آنان است. این تجربه‌ جدیدی است و از امروز بر اساس ابلاغیه جدید، با گروه‌های در نوبت اجرا گفتگو می‌کنیم تا به برنامه‌ریزی دست یابیم.

وی ادامه داد: لازم بود ساعت مشخص شده در این ابلاغیه، محدودیت کمتری داشت و به ساعت‌های متعارف تئاتر نزدیک‌تر بود. با این حال باید از همین فرصت‌ها هم استفاده کرد و تماشاگران را از تئاتر محروم نکرد.

این مدیر هنری با اشاره به مخاطبان ثابت تئاتر خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های این تماشاگران نبودِ تئاتر است و شاید این ساعت اجرا  برای این گروه، نسبت به عادات ما کمی غیرمتعارف به نظر برسد. با این حال شاید همین گروه، در همین محدوده زمانی هم به تماشای تئاتر بیایند.

گله دارزاده تصریح کرد: این ابلاغ انجام شده و ما هم راه را کاملا بسته نمی‌دانیم بلکه این شروع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بعد از مدت کوتاهی و با انجام گفتگو و رایزنی، انعطاف بیشتری صورت بگیرد و بتوان این محدوده ساعت را کمی گسترش داد.

وی ادامه داد:  همچنین ابراز امیدواری می‌کند که بعد ازبازگشایی سالن‌ها، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی که بر بهداشت و مختصات سالن‌های اجرا نظارت دارند، این بار از اجراهای نمایشی بازدید کنند و ملاک‌شان سالن‌ها نباشند.

مدیر مجموعه تئاتر شهر اظهار کرد: هر چند بازدید از اجراها که خارج از ساعت اداری است، شاید برای دوستان دانشگاه علوم پزشکی دشواری‌هایی داشته باشد، با این همه امیدواریم قبول زحمت کنند چون با این شیوه است که می‌توان به جای تعطیلی کلی تئاتر، تعطیلاتی متغیر را در نظر گرفت.

گله دار زاده اضافه کرد: به عنوان نمونه، در همین مجموعه تئاتر شهر کارگاه نمایش که فضای کوچک و سقف کوتاهی دارد، ممکن است ناامن باشد در مقابل تالار اصلی که فضای باز و سقفی بلند دارد،  با رعایت اصل فاصله گذاری و دیگر پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند محیطی امن به شمار آید.

وی ادامه داد: با این شیوه می‌توان سالن‌ها را در وضعیت‌های قرمز، زرد و سبز  کرونایی، دسته‌بندی و مشخص کرد هر سالن در چه وضعیتی می‌تواند فعال باشد تا دیگر شاهد تعطیلی یکپارچه تئاتر نباشیم. چرا که برخی از سالن‌ها حتی در شرایط قرمز هم امکان فعالیت دارند و می‌توانیم با خیال راحت برایشان برنامه‌ریزی کنیم.

این مدیر هنری در پایان با اشاره به دشواری‌های بسیار زیاد برای برنامه‌ریزی سالن‌های نمایشی تاکید کرد: برای اجرای یک اثر نمایشی، گاه شش ماه نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و نمی‌توان یک روزه اجرایی را تعطیل و یک روزه هم آن را بازگشایی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45439
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.