تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

6

۵۰ درصد جمعیت روستایی مشترک کم مصرف هستند

  • کد خبر : 43991
  • 16 مهر 1399 - 11:07
۵۰ درصد جمعیت روستایی مشترک کم مصرف هستند
معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر بیان‌کرد: ۵۰درصد جمعیت روستایی کشور جزو مشترکان کم مصرف هستند بنابراین آنها نیز مشمول تخفیف های در نظرگرفته شده در طرح برق امید خواهند شد؛ حدود ۳۰ درصد مشترکان کل کشور در بخش خانگی مشمول طرح خواهند شد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار‌کرد: ۵۰درصد جمعیت روستایی کشور جزو مشترکان کم مصرف هستند بنابراین آنها نیز مشمول تخفیف های در نظرگرفته شده در طرح برق امید خواهند شد؛ مشمولان روستایی اگر به رفتار کم مصرفی خود ادامه دهند همواره از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای برق رسانی روستایی اشاره و تصریح‌کرد: تلاش‌هایی که از ابتدا و پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته منجر به آن شدکه تا کنون رقم قابل توجهی در برق رسانی به روستاها محقق شده است.

این مقام مسئول ادامه‌داد: اکنون حدود ۹۹.۶ درصد از روستاییان کشور از نعمت برق برخوردارند و این درحالی است که عدد متوسط جهانی ۷۹ درصد است؛ تلاش براین است که تا پایان سال ۱۴۰۰ این عدد به رقم ۹۹.۹ درصد برسد.

رجبی مشهدی افزود: تلاش‌ها در بخش روستایی به این فعالیت تنها محدود نشده و مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۰ به عشایر کوچنده هم از طریق نیروگاه‌های سیار و یا انرژی خورشیدی که ۲۰ هزار دستگاه در اختیار آنها قرار داده می‌شوند برق رسانی شود تا آنها نیز بتوانند به نوعی از نعمت برق بهره مند شوند.

وی یکی از اقدام های بزرگ صنعت برق که برای مشترکان خانگی تدارک دیده شده رابحث طرح برق امید دانست و یادآور‌شد: طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی کم که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.

به گفته معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر اینها مشمول ۱۰۰درصد تخفیف صورت حساب خواهند شد و قبض آنها از طریق پیامک و سایر روش‌های قبض سبز که پیشتر ارسال می شد ارسال می شود، اما مبلغی در آن درج نشده و به صورت ۱۰۰ درصد تخفیف برای آنها ارائه خواهد شد.

رجبی مشهدی در پایان با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مشترکان کل کشور در بخش خانگی مشمول طرح خواهند شد، خاطرنشان‌کرد: اما این براساس عملکردی است که در دوسال گذشته صورت گرفته و با اطلاع رسانی بیشتر، تعداد افزایش یافته و همه خواهند توانست مشمول طرح برق امید شوند.

گفتنی است، دوم شهریورماه امسال هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم مصرف را تصویب کرد،  بر اساس این مصوبه مقرر است طرح  برق امید اجرایی شود.طرح “برق امید”، مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است.

لازم به ذکر است، به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند. این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده است.

همچنین در طرح “برق امید”، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش ‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43991
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.