تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

6

۵۰ درصد جمعیت روستایی مشترک کم مصرف هستند

  • کد خبر : 43991
  • 16 مهر 1399 - 11:07
۵۰ درصد جمعیت روستایی مشترک کم مصرف هستند
معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر بیان‌کرد: ۵۰درصد جمعیت روستایی کشور جزو مشترکان کم مصرف هستند بنابراین آنها نیز مشمول تخفیف های در نظرگرفته شده در طرح برق امید خواهند شد؛ حدود ۳۰ درصد مشترکان کل کشور در بخش خانگی مشمول طرح خواهند شد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار‌کرد: ۵۰درصد جمعیت روستایی کشور جزو مشترکان کم مصرف هستند بنابراین آنها نیز مشمول تخفیف های در نظرگرفته شده در طرح برق امید خواهند شد؛ مشمولان روستایی اگر به رفتار کم مصرفی خود ادامه دهند همواره از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای برق رسانی روستایی اشاره و تصریح‌کرد: تلاش‌هایی که از ابتدا و پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته منجر به آن شدکه تا کنون رقم قابل توجهی در برق رسانی به روستاها محقق شده است.

این مقام مسئول ادامه‌داد: اکنون حدود ۹۹.۶ درصد از روستاییان کشور از نعمت برق برخوردارند و این درحالی است که عدد متوسط جهانی ۷۹ درصد است؛ تلاش براین است که تا پایان سال ۱۴۰۰ این عدد به رقم ۹۹.۹ درصد برسد.

رجبی مشهدی افزود: تلاش‌ها در بخش روستایی به این فعالیت تنها محدود نشده و مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۰ به عشایر کوچنده هم از طریق نیروگاه‌های سیار و یا انرژی خورشیدی که ۲۰ هزار دستگاه در اختیار آنها قرار داده می‌شوند برق رسانی شود تا آنها نیز بتوانند به نوعی از نعمت برق بهره مند شوند.

وی یکی از اقدام های بزرگ صنعت برق که برای مشترکان خانگی تدارک دیده شده رابحث طرح برق امید دانست و یادآور‌شد: طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی کم که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.

به گفته معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر اینها مشمول ۱۰۰درصد تخفیف صورت حساب خواهند شد و قبض آنها از طریق پیامک و سایر روش‌های قبض سبز که پیشتر ارسال می شد ارسال می شود، اما مبلغی در آن درج نشده و به صورت ۱۰۰ درصد تخفیف برای آنها ارائه خواهد شد.

رجبی مشهدی در پایان با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مشترکان کل کشور در بخش خانگی مشمول طرح خواهند شد، خاطرنشان‌کرد: اما این براساس عملکردی است که در دوسال گذشته صورت گرفته و با اطلاع رسانی بیشتر، تعداد افزایش یافته و همه خواهند توانست مشمول طرح برق امید شوند.

گفتنی است، دوم شهریورماه امسال هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم مصرف را تصویب کرد،  بر اساس این مصوبه مقرر است طرح  برق امید اجرایی شود.طرح “برق امید”، مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است.

لازم به ذکر است، به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند. این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده است.

همچنین در طرح “برق امید”، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش ‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43991
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.