تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

13

جام جهانی، یک بیلبورد خبرساز و پاسخ شهرداری به انتقادها

  • کد خبر : 406
  • 23 خرداد 1397 - 18:19
جام جهانی، یک بیلبورد خبرساز و پاسخ شهرداری به انتقادها

مدت زمان زیادی از رونمایی بیلبورد ضلع شمال غربی میدان ولی عصر(عج) با موضوع حمایت از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی نگذشته بود که محتوای آن خبرساز و انتقادها در شبکه های اجتماعی با دستمایه های موضوعات جنسیتی فراگیر شد. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، این بیلبورد با عنوان « […]

مدت زمان زیادی از رونمایی بیلبورد ضلع شمال غربی میدان ولی عصر(عج) با موضوع حمایت از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی نگذشته بود که محتوای آن خبرساز و انتقادها در شبکه های اجتماعی با دستمایه های موضوعات جنسیتی فراگیر شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، این بیلبورد با عنوان « باهم قهرمانیم، یک ملت یک ضربان» و به بهانه حضور تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ طراحی شده است.
مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از فردا ۲۴ خردادماه آغاز شود؛ ایران در مرحله گروهی این مسابقات با تیم های ملی مراکش، پرتغال و اسپانیا همگروه است.
در این بیلبورد تعدادی از مردان با پوشش قومیت های مختلف ایران درحال ابراز خوشحالی هستند و با اتحاد درکناریکدیگر در حمایت از تیم ملی به تصویر کشیده شده اند.
موضوعی که دستمایه انتقاد از این تصویر درفضای مجازی بدل شده و سر از برخی رسانه های خارجی هم باز کرده، نبود عکس زن ایرانی در کنار این مردان در تصویر است و گفته شده چرا نباید زنان ایرانی در این تصویر دیده می شدند.
در این زمینه خبرنگار ایرنا موضوع را مورد پیگیری قرار داد و مسئولان شهرداری تهران اعلام کردند که متولی این تابلو، شهرداری نیست و موسسه فرهنگی رسانه ای اوج منتسب به سپاه به عنوان متولی معرفی شد.
با این حال رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد که محتوای این بیلبورد با آنکه در اختیار سازمان اوج قرار دارد اما با هماهنگی شهرداری بوده است.
برزین ضرغامی تصریح کرد: طراح این بیلبورد قصد نداشته تماشاگران زن و مرد ایرانی را توصیف کند بلکه قومیت بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی را به تصویر کشیده است.
وی اضافه کرد: محتوای این بیلبورد، تصویرسازی از تیم ملی است و در آن اصلا موضوع زنان یا مردان مطرح نبوده است.
این مسئول شهرداری در عین حال درباره هویت متولیان این بیلبورد تبلیغاتی شهر تهران نیز توضیح داد: در زمان فعالیت محمدباقر قالیباف تعدادی از بیلبوردهای شهری در اختیار موسسه اوج بود که در دوره مدیریت جدید شهری، همه آنها پس گرفته شده و تنها یک بیلبورد میدان ولی عصر(عج)، در اختیار موسسه اوج قراردارد.
وی توضیح داد: متولیان موسسه اوج هم درباره فعالیتشان در این بیلبورد از نظر متن و طراحی با ما(شهرداری) هماهنگی می کنند و طی چندماه گذشته نیز هماهنگی خوبی بین شهرداری و این موسسه وجود داشته است.
ضرغامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره اینکه چه فرد یا نهادی محتوای بیلبوردهای سطح شهر را تایید می کند، گفت: در سازمان زیباسازی شهرداری،یک شورای فرهنگی و تبلیغی متشکل از اهالی رسانه، هنرمندان و نخبگان جامعه وجود دارد که بر کار طراحی و نصب بیلبوردها با دو محوریت موضوعات مناسبتی و نیز کار فرهنگی نظارت دارد.
وی محور مناسبتی را مناسبت هایی مانند عید فطر، ماه رمضان و … و محور کار فرهنگی را مرتبط با فرهنگ سازی و ترویج حقوق شهروندی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی مانند مسائلی مثل سبک زندگی و نیز جام جهانی و ضرورت اتحاد و یکپارچگی ایرانیان در این مناسبت ها توضیح داد.
ضرغامی گفت: تدوین محتوای بیلبوردها در چنین مناسبت هایی باهدف ایجاد شور، هیجان و نشاط ملی بیشتر بین شهروندان درباره موضوع های ملی و مناسبتی انجام می گیرد.
انتقاد از محتوای بیلبوردهای سطح شهر برای نخستین بار نیست که خبرساز می شود، پیشتر طی سال های گذشته نیز نصب بیلبوردهایی در نقاط مختلف پایتخت از جمله میدان ولی عصر(عج) با موضوعات سیاسی به محل برخی انتقادها تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

/ایرنا – مهدی مقدر

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=406
  • 83 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.