تاریخ : شنبه, ۱۱ آذر , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

سوخت فرصت ها با عوارض صادراتی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شرایط جدید پرداخت وام ارزی برای واردات دارو و مواد اولیه دارویی فقدان باور به خلاقیت و پتانسیل بالای جوانان دانشگاهی ارزآوری ۸ میلیارد دلاری صنعت فولاد بررسی لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس صادرات ۲۰ میلیون دلاری کاتالیست ایرانی به روسیه توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به جای خام‌فروشی بررسی موضوع ممنوعیت اجرای تبلیغ نمایشگاه بین المللی تهران امکان مشارکت تهرانی‌ها در تنظیم بودجه سالانه شهر آغاز دومین دوره طرح«من شهردارم» در پایتخت تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ برگزاری غیرحضوری برخی مقاطع تحصیلی در تهران ساخت ۲۰۰ کیلومتر خط جدید مترو در پایتخت آغاز توزیع شیر در دبستان‌های استان تهران به‌زودی ارسال لایحه ‎عفاف و حجاب به شورای نگهبان جمع آوری داربست‌های مسجد جامع قزوین بعد از ۶۰ سال علائم افسردگی زمستانی اهمیت تقویت جذب گردشگر سلامت از کشورهای خاورمیانه روش های مراقبت از پوست دور چشم ضرورت تولید کاتالیست‌‌‌‌‌‌های استراتژیک افزایش تولید جهانی محصولات فولادی تأمین تجهیزات طرح های پتروشیمی از طریق شرکت های داخلی تغییر عوارض صادراتی زنجیره آهن و فولاد اصرار بر واردات ماشین آلات کهنه معدنی اتکا به درآمدهای مالیاتی از نقاط برجسته بودجه سال آینده کاهش ترافیک با افتتاح ایستگاه متروی پرند شورای شهر همچنان پیگیر احیای نهاد شورایاری‌ها افتتاح متروی پرند با حضور رییس جمهور چالش های واگذاری محدوده های معدنی فارس، ظرفیت بی نظیر برای تبدیل شدن به قطب فولادی کشور بررسی توسعه مسیرهای گردشگری غذا در پایتخت ریزش تزئینات گچبری و آینه‌کاری سقف عمارت باغ زرشک خدمت رسانی رایگان مترو پرند در هفته اول بهره برداری معلمان جدید الاستخدام نیازمند آموزش تاثیر کلسیم بر تقویت حافظه

14

جام جهانی، یک بیلبورد خبرساز و پاسخ شهرداری به انتقادها

  • کد خبر : 406
  • 23 خرداد 1397 - 18:19
جام جهانی، یک بیلبورد خبرساز و پاسخ شهرداری به انتقادها

مدت زمان زیادی از رونمایی بیلبورد ضلع شمال غربی میدان ولی عصر(عج) با موضوع حمایت از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی نگذشته بود که محتوای آن خبرساز و انتقادها در شبکه های اجتماعی با دستمایه های موضوعات جنسیتی فراگیر شد. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، این بیلبورد با عنوان « […]

مدت زمان زیادی از رونمایی بیلبورد ضلع شمال غربی میدان ولی عصر(عج) با موضوع حمایت از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی نگذشته بود که محتوای آن خبرساز و انتقادها در شبکه های اجتماعی با دستمایه های موضوعات جنسیتی فراگیر شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، این بیلبورد با عنوان « باهم قهرمانیم، یک ملت یک ضربان» و به بهانه حضور تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ طراحی شده است.
مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از فردا ۲۴ خردادماه آغاز شود؛ ایران در مرحله گروهی این مسابقات با تیم های ملی مراکش، پرتغال و اسپانیا همگروه است.
در این بیلبورد تعدادی از مردان با پوشش قومیت های مختلف ایران درحال ابراز خوشحالی هستند و با اتحاد درکناریکدیگر در حمایت از تیم ملی به تصویر کشیده شده اند.
موضوعی که دستمایه انتقاد از این تصویر درفضای مجازی بدل شده و سر از برخی رسانه های خارجی هم باز کرده، نبود عکس زن ایرانی در کنار این مردان در تصویر است و گفته شده چرا نباید زنان ایرانی در این تصویر دیده می شدند.
در این زمینه خبرنگار ایرنا موضوع را مورد پیگیری قرار داد و مسئولان شهرداری تهران اعلام کردند که متولی این تابلو، شهرداری نیست و موسسه فرهنگی رسانه ای اوج منتسب به سپاه به عنوان متولی معرفی شد.
با این حال رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد که محتوای این بیلبورد با آنکه در اختیار سازمان اوج قرار دارد اما با هماهنگی شهرداری بوده است.
برزین ضرغامی تصریح کرد: طراح این بیلبورد قصد نداشته تماشاگران زن و مرد ایرانی را توصیف کند بلکه قومیت بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی را به تصویر کشیده است.
وی اضافه کرد: محتوای این بیلبورد، تصویرسازی از تیم ملی است و در آن اصلا موضوع زنان یا مردان مطرح نبوده است.
این مسئول شهرداری در عین حال درباره هویت متولیان این بیلبورد تبلیغاتی شهر تهران نیز توضیح داد: در زمان فعالیت محمدباقر قالیباف تعدادی از بیلبوردهای شهری در اختیار موسسه اوج بود که در دوره مدیریت جدید شهری، همه آنها پس گرفته شده و تنها یک بیلبورد میدان ولی عصر(عج)، در اختیار موسسه اوج قراردارد.
وی توضیح داد: متولیان موسسه اوج هم درباره فعالیتشان در این بیلبورد از نظر متن و طراحی با ما(شهرداری) هماهنگی می کنند و طی چندماه گذشته نیز هماهنگی خوبی بین شهرداری و این موسسه وجود داشته است.
ضرغامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره اینکه چه فرد یا نهادی محتوای بیلبوردهای سطح شهر را تایید می کند، گفت: در سازمان زیباسازی شهرداری،یک شورای فرهنگی و تبلیغی متشکل از اهالی رسانه، هنرمندان و نخبگان جامعه وجود دارد که بر کار طراحی و نصب بیلبوردها با دو محوریت موضوعات مناسبتی و نیز کار فرهنگی نظارت دارد.
وی محور مناسبتی را مناسبت هایی مانند عید فطر، ماه رمضان و … و محور کار فرهنگی را مرتبط با فرهنگ سازی و ترویج حقوق شهروندی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی مانند مسائلی مثل سبک زندگی و نیز جام جهانی و ضرورت اتحاد و یکپارچگی ایرانیان در این مناسبت ها توضیح داد.
ضرغامی گفت: تدوین محتوای بیلبوردها در چنین مناسبت هایی باهدف ایجاد شور، هیجان و نشاط ملی بیشتر بین شهروندان درباره موضوع های ملی و مناسبتی انجام می گیرد.
انتقاد از محتوای بیلبوردهای سطح شهر برای نخستین بار نیست که خبرساز می شود، پیشتر طی سال های گذشته نیز نصب بیلبوردهایی در نقاط مختلف پایتخت از جمله میدان ولی عصر(عج) با موضوعات سیاسی به محل برخی انتقادها تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

/ایرنا – مهدی مقدر

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=406
  • 3 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.