تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

14

جام جهانی، یک بیلبورد خبرساز و پاسخ شهرداری به انتقادها

  • کد خبر : 406
  • 23 خرداد 1397 - 18:19
جام جهانی، یک بیلبورد خبرساز و پاسخ شهرداری به انتقادها

مدت زمان زیادی از رونمایی بیلبورد ضلع شمال غربی میدان ولی عصر(عج) با موضوع حمایت از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی نگذشته بود که محتوای آن خبرساز و انتقادها در شبکه های اجتماعی با دستمایه های موضوعات جنسیتی فراگیر شد. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، این بیلبورد با عنوان « […]

مدت زمان زیادی از رونمایی بیلبورد ضلع شمال غربی میدان ولی عصر(عج) با موضوع حمایت از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی نگذشته بود که محتوای آن خبرساز و انتقادها در شبکه های اجتماعی با دستمایه های موضوعات جنسیتی فراگیر شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، این بیلبورد با عنوان « باهم قهرمانیم، یک ملت یک ضربان» و به بهانه حضور تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ طراحی شده است.
مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از فردا ۲۴ خردادماه آغاز شود؛ ایران در مرحله گروهی این مسابقات با تیم های ملی مراکش، پرتغال و اسپانیا همگروه است.
در این بیلبورد تعدادی از مردان با پوشش قومیت های مختلف ایران درحال ابراز خوشحالی هستند و با اتحاد درکناریکدیگر در حمایت از تیم ملی به تصویر کشیده شده اند.
موضوعی که دستمایه انتقاد از این تصویر درفضای مجازی بدل شده و سر از برخی رسانه های خارجی هم باز کرده، نبود عکس زن ایرانی در کنار این مردان در تصویر است و گفته شده چرا نباید زنان ایرانی در این تصویر دیده می شدند.
در این زمینه خبرنگار ایرنا موضوع را مورد پیگیری قرار داد و مسئولان شهرداری تهران اعلام کردند که متولی این تابلو، شهرداری نیست و موسسه فرهنگی رسانه ای اوج منتسب به سپاه به عنوان متولی معرفی شد.
با این حال رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد که محتوای این بیلبورد با آنکه در اختیار سازمان اوج قرار دارد اما با هماهنگی شهرداری بوده است.
برزین ضرغامی تصریح کرد: طراح این بیلبورد قصد نداشته تماشاگران زن و مرد ایرانی را توصیف کند بلکه قومیت بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی را به تصویر کشیده است.
وی اضافه کرد: محتوای این بیلبورد، تصویرسازی از تیم ملی است و در آن اصلا موضوع زنان یا مردان مطرح نبوده است.
این مسئول شهرداری در عین حال درباره هویت متولیان این بیلبورد تبلیغاتی شهر تهران نیز توضیح داد: در زمان فعالیت محمدباقر قالیباف تعدادی از بیلبوردهای شهری در اختیار موسسه اوج بود که در دوره مدیریت جدید شهری، همه آنها پس گرفته شده و تنها یک بیلبورد میدان ولی عصر(عج)، در اختیار موسسه اوج قراردارد.
وی توضیح داد: متولیان موسسه اوج هم درباره فعالیتشان در این بیلبورد از نظر متن و طراحی با ما(شهرداری) هماهنگی می کنند و طی چندماه گذشته نیز هماهنگی خوبی بین شهرداری و این موسسه وجود داشته است.
ضرغامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره اینکه چه فرد یا نهادی محتوای بیلبوردهای سطح شهر را تایید می کند، گفت: در سازمان زیباسازی شهرداری،یک شورای فرهنگی و تبلیغی متشکل از اهالی رسانه، هنرمندان و نخبگان جامعه وجود دارد که بر کار طراحی و نصب بیلبوردها با دو محوریت موضوعات مناسبتی و نیز کار فرهنگی نظارت دارد.
وی محور مناسبتی را مناسبت هایی مانند عید فطر، ماه رمضان و … و محور کار فرهنگی را مرتبط با فرهنگ سازی و ترویج حقوق شهروندی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی مانند مسائلی مثل سبک زندگی و نیز جام جهانی و ضرورت اتحاد و یکپارچگی ایرانیان در این مناسبت ها توضیح داد.
ضرغامی گفت: تدوین محتوای بیلبوردها در چنین مناسبت هایی باهدف ایجاد شور، هیجان و نشاط ملی بیشتر بین شهروندان درباره موضوع های ملی و مناسبتی انجام می گیرد.
انتقاد از محتوای بیلبوردهای سطح شهر برای نخستین بار نیست که خبرساز می شود، پیشتر طی سال های گذشته نیز نصب بیلبوردهایی در نقاط مختلف پایتخت از جمله میدان ولی عصر(عج) با موضوعات سیاسی به محل برخی انتقادها تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

/ایرنا – مهدی مقدر

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=406
  • 74 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.