تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

6

افزایش آمار جهانی شیوع ویروس کرونا

  • کد خبر : 33904
  • 07 خرداد 1399 - 11:55
افزایش آمار جهانی شیوع ویروس کرونا
ویروس کرونا تاکنون در ۲۱۳ کشور شیوع یافته و افزایش تعداد مبتلایان همچنان در سراسر جهان ادامه دارد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۵۲ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده و تاکنون ابتلای پنج میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۱۶ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

از این میان دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۶۷ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۸۵۰ هزار و ۱۶۹ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۵۳ هزار و ۹۸ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند.

همچنین از میان دو میلیون و ۷۸۳ هزار و ۱۵ مورد پرونده مختومه این بیماری، دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۸۸ مورد، معادل ۸۷ درصد از کل موارد بهبود یافته و ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ مورد معادل ۱۳ درصد از موارد جان باخته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. شمار قربانیان این کشور از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

هند نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید از ایران در فهرست کشورهای درگیر بیماری کووید-۱۹ پیشی گرفته و در جایگاه دهم این فهرست جهانی قرار گرفته است.

تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۲۷۵ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۵۷۲ قربانی

۲.  برزیل ۳۹۴ هزار و ۵۰۷ مبتلا، ۲۴ هزار و ۵۹۳ قربانی

۳.  روسیه ۳۶۲ هزار و ۳۴۲ مبتلا، ۳۸۰۷ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۳ هزار و ۳۳۹ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۱۷ قربانی

۵. انگلیس ۲۶۵ هزار و ۲۲۷ مبتلا، ۳۷ هزار و ۴۸ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۰ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ۳۲ هزار و ۹۵۵ قربانی

۷. فرانسه ۱۸۲ هزار و ۷۲۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۳۰ قربانی

۸. آلمان ۱۸۱ هزار و ۲۸۸ مبتلا، ۸۴۹۸ قربانی

۹. ترکیه ۱۵۸ هزار و ۷۶۲ مبتلا، ۴۳۹۷ قربانی

۱۰. هند ۱۵۱ هزار و ۸۷۶ مبتلا، ۴۳۴۶ قربانی

همچنین ایران با ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ مبتلا و ۷۵۰۸ قربانی پس از هند در جایگاه یازدهم فهرست کشورهای درگیر کووید-۱۹ قرار گرفته است.

پس از آن کشورهای پرو با ۱۲۹ هزار و ۷۵۱ مبتلا، کانادا با ۸۶ هزار و ۶۴۷ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۹۳ مبتلا، شیلی با ۷۷ هزار و ۹۶۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۷۶ هزار و ۷۲۶ مبتلا، مکزیک ۷۴ هزار و ۵۶۰، پاکستان با ۵۹ هزار و ۱۵۱ مبتلا و بلژیک با ۵۷ هزار و ۴۵۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل قطر، هلند، بلاروس، اکوادور، بنگلادش، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، پرتغال، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، اندونزی، کامبوج، کویت، لهستان و اوکراین هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=33904
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.