تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

6

افزایش آمار جهانی شیوع ویروس کرونا

  • کد خبر : 33904
  • 07 خرداد 1399 - 11:55
افزایش آمار جهانی شیوع ویروس کرونا
ویروس کرونا تاکنون در ۲۱۳ کشور شیوع یافته و افزایش تعداد مبتلایان همچنان در سراسر جهان ادامه دارد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۵۲ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده و تاکنون ابتلای پنج میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۱۶ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

از این میان دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۶۷ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۸۵۰ هزار و ۱۶۹ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۵۳ هزار و ۹۸ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند.

همچنین از میان دو میلیون و ۷۸۳ هزار و ۱۵ مورد پرونده مختومه این بیماری، دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۸۸ مورد، معادل ۸۷ درصد از کل موارد بهبود یافته و ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ مورد معادل ۱۳ درصد از موارد جان باخته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. شمار قربانیان این کشور از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

هند نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید از ایران در فهرست کشورهای درگیر بیماری کووید-۱۹ پیشی گرفته و در جایگاه دهم این فهرست جهانی قرار گرفته است.

تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۲۷۵ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۵۷۲ قربانی

۲.  برزیل ۳۹۴ هزار و ۵۰۷ مبتلا، ۲۴ هزار و ۵۹۳ قربانی

۳.  روسیه ۳۶۲ هزار و ۳۴۲ مبتلا، ۳۸۰۷ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۳ هزار و ۳۳۹ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۱۷ قربانی

۵. انگلیس ۲۶۵ هزار و ۲۲۷ مبتلا، ۳۷ هزار و ۴۸ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۰ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ۳۲ هزار و ۹۵۵ قربانی

۷. فرانسه ۱۸۲ هزار و ۷۲۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۳۰ قربانی

۸. آلمان ۱۸۱ هزار و ۲۸۸ مبتلا، ۸۴۹۸ قربانی

۹. ترکیه ۱۵۸ هزار و ۷۶۲ مبتلا، ۴۳۹۷ قربانی

۱۰. هند ۱۵۱ هزار و ۸۷۶ مبتلا، ۴۳۴۶ قربانی

همچنین ایران با ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ مبتلا و ۷۵۰۸ قربانی پس از هند در جایگاه یازدهم فهرست کشورهای درگیر کووید-۱۹ قرار گرفته است.

پس از آن کشورهای پرو با ۱۲۹ هزار و ۷۵۱ مبتلا، کانادا با ۸۶ هزار و ۶۴۷ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۹۳ مبتلا، شیلی با ۷۷ هزار و ۹۶۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۷۶ هزار و ۷۲۶ مبتلا، مکزیک ۷۴ هزار و ۵۶۰، پاکستان با ۵۹ هزار و ۱۵۱ مبتلا و بلژیک با ۵۷ هزار و ۴۵۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل قطر، هلند، بلاروس، اکوادور، بنگلادش، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، پرتغال، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، اندونزی، کامبوج، کویت، لهستان و اوکراین هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=33904
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.